تشکیل تیم‌های امداد و نجات روستایی در شهرستان طبس

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان طبس از راه‌اندازی تیم‌های امداد و نجات روستایی در روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حسین‌علی فخاری در گفت‌وگو با تسنیم ضمن قدردانی از حضور دهیاران با اشاره به تشکیل تیم‌های امداد و نجات روستایی،اظهار داشت: در روستاهای بالای ۲۵۰ نفر تیم‌های امداد و نجات روستایی تشکیل می‌شود.

وی با تأکید بر تشکیل تیم‌های امداد و نجات روستایی، تصریح کرد: هدف از تشکیل این تیم‌ها تقویت توان پاسخگویی سریع، صحیح، مؤثر و کارآمد، کاهش مرگ و میر و ناتوانایی‌های ناشی از سوانح و بلایا و ارزیابی اولیه آسیب و اطلاع رسانی سریع و صحیح است.

رئیس جمعیت هلال احمر طبس با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی راه‌اندازی تیم‌های امداد و نجات روستایی در سه بخش مرکزی، دیهوک و دستگردان این شهرستان، بیان کرد: با توجه به بومی بودن نیروها و همکاری و همراهی هر چه بیشتر دهیاران و اعضای تیم‌های امداد و نجات روستایی می‌توان میزان خسارات را کاهش داد.

فخاری با اشاره به حضور بخشدار مرکزی در جلسه هماهنگی، افزود: هر تیم امداد و نجات روستایی از پنج نفر تشکیل می‌شود که لازم است ضمن فراگیری آموزش‌های لازم با جمعیت هلال احمر همکاری صمیمانه داشته باشند.

وی تصریح کرد: بر اساس وظایف، مأموریت، اهداف و مسئولیت‌ها، تجهیزات مورد نیاز تیم‌های امداد و نجات روستایی شامل برانکارد، کیف نجات و کمک‌های اولیه و لباس فرم امدادگری تحویل دهیاران شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 20 =