هفدهمین مانور سراسری زلزله در مدارس طبس برگزار گردید

هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن – جامعه تاب آور» صبح امروز در مدارس طبس برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، در مراسم نمادین هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در دبیرستان شهید غلامی، اخوان صفار معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس از آموزش و پرورش به دلیل آگاهی‌بخشی و آموزش موارد ضروری به دانش‌آموزان تشکر کرد و از دانش‌آموزان خواست تا نسبت به انجام این‌گونه مانورها که سبب آمادگی هرچه بیشتر می‌گردد کوشا باشند.

در ادامه برنامه نمادین مانور زلزله محمود جلالی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس گفت: افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در هنگام وقوع زلزله از جمله مسائل مهمی است که در مانور زلزله به آن پرداخته می‌شود.

جلالی با اشاره به زلزله سال ۱۳۵۷ و درگذشت جمع کثیری از مردم شهرستان طبس گفت: طبس از جمله مناطقی است که بر روی گسل زلزله قرار داشته و لازم است تا همه ما آمادگی کامل در مواجهه با این پدیده طبیعی را داشته و ضمن آموزش و یادگیری مفاهیم مربوط به زلزله، آمادگی خود را با انجام مانورهای مختلف در برابر زلزله تثبیت نماییم.

شایان ذکر است  هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن – جامعه تاب آور» صبح امروز در کلیه مدارس طبس برگزار گردید.

پناه‌گیری در مکان‌های مناسب و دور از خطر، کمک به مصدومین و حادثه‌دیدگان و اقدامات ایمنی و بهداشتی از جمله فعالیت‌هایی است که توسط دانش ‌آموزان در مانور زلزله صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 5 =