تجلیل از پزشک مخترع طبسی+عکس

در نماز جمعه این هفته طبس از پزشک بانوی مخترع طبسی که موفق به کسب جایزه ویژه جشنواره بین‌المللی اختراعات ژنو شده بود، تجلیل شد.

طبس نیوز: در نماز جمعه این هفته طبس از پزشک بانوی مخترع طبسی که موفق به کسب جایزه ویژه جشنواره بین‌المللی اختراعات ژنو شده بود، تجلیل شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، بین نمازهای جمعه و عصر این هفته طبس، از زهرا علیزاده ثانی پزشک مخترع طبسی با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به‌ عمل آمد.

علیزاده ثانی، متخصص قلب و عروق و اهل طبس است که توانست با طراحی و ساخت سیستم تعیین میزان تنگی عروق قلبی با روش‌های منحصر به‌فرد، جایزه ویژه چهل و یکمین جشنواره اختراعات ژنو را از آن خود کند.

این پزشک مخترع طبسی بین نمازهای جمعه و عصر طی سخنانی در جمع نمازگزاران به بیان سوابق تحصیلی و علمی خود پرداخت و اظهار داشت: زلزله طبس را در سن پنج‌ سالگی تجربه و تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه خود را در همین شهر گذرانده‌ام.

زهرا علیزاده ثانی ادامه داد: جزو نفرات برتر کنکور بودم که دوره پزشک عمومی را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گذرانده و برد تخصصی خود در رشته قلب و عروق را با رتبه دوم اخذ کردم.

وی افزود: نفر اول دوره فوق تخصصی رشته تصویربرداری قلب و عروق، پایه‌گذار رشته ام‌آر‌آی قلب و عروق ایران، پایه‌گذار رشته فوق تخصصی تصویربرداری قلب ایران، استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستم.

این پزشک طبسی خاطر نشان کرد: موجب افتخار من است که توانسته‌ام به‌عنوان فردی از خاک و شهر طبس دارای مردمانی سخت‌کوش و باسخاوت، خدماتی را برای کشورم انجام داده و به‌ عنوان عضو کوچک جامعه علمی ایران جایزه مخترع برتر زن را در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی اختراعات ژنو کسب کنم.

وی اضافه کرد: این افتخار را به هموطنان و به‌ویژه همشهریان عزیزم در شهرستان طبس که همیشه افتخار من هستند تقدیم کرده و از تمامی مسئولان این شهرستان که از من حمایت کردند تقدیر می‌کنم.

علیزاده ثانی همچنین با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین‌المللی تصویربرداری قلب در ایران، یادآور شد: در این همایش توانستیم نام طبس عزیز که نگین کویر و افتخار دنیاست را به جامعه علمی بین‌المللی بشناسانیم و در واقع شهرستان طبس در این همایش خوش درخشید.

تصاویر:
(جهت بزرگنمایی بر روی هر عکس کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =