ایجاد مرکز علمی زغال سنگ ایران در طبس/ الحاق یا انتزاع طبس منطقی دنبال می‌شود

نماینده حوزه انتخابی طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: اقداماتی برای تاسیس دانشگاه فنی مهندسی و پژوهشگاه زغال سنگ در حال انجام است و مرکز علمی زغال سنگ ایران در طبس ایجاد خواهد شد.

خبر طبس: نماینده حوزه انتخابی طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: اقداماتی برای تاسیس دانشگاه فنی مهندسی و پژوهشگاه زغال سنگ در حال انجام است و مرکز علمی زغال سنگ ایران در طبس ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبر طبس به نقل از خبرگزاری مهر، محمدعلی عبدالله زاده در جمع خبرنگاران در طبس اظهار کرد: توسعه این شهرستان در دستور کار قرار گرفته و در بعضی از موارد خواسته‌های مردم به تحقق رسیده است.

وی بیان کرد: امروزه محور توسعه طبس بحث آموزش عالی است که در این مهم ظرفیت طبس نسبت به شهرهای دیگر بیشتر بوده و در سال جاری دانشگاه پرستاری این شهرستان دانشجو می‌پذیرد.

عبدالله زاده گفت: اقداماتی برای تاسیس دانشگاه فنی مهندسی و پژوهشگاه زغال سنگ در حال انجام است و مرکز علمی زغال سنگ ایران در طبس ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: افزایش رشته های ارشد و دکتری در دانشگاه های آزاد و پیام نور طبس در حال پیگیری است.

ماهانه درآمد ۳۵۰ میلیون تومانی از فروش زغال سنگ به طبس تعلق می‌گیرد

عبدالله زاده با توجه به عدم پرداخت هزینه دو درصد فروش زغال سنگ طبس گفت: طی دو ماه هزینه دو درصد فروش زغال سنگ پرداخت اما با توجه به مغایرت با قانون حذف شد که طبق پیگیری های متعدد و بررسی فرمایشات امام راحل امکان صرف، بخشی از هزینه در شهرستان فراهم شده است.

وی افزود: این موضوع از طریق دیوان محاسبات و هیئت دولت پذیرفته شده است و مغایرتی با قانون ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی از قول مساعد مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای پرداخت هزینه فروش زغال سنگ به مبلغ پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و بیان کرد: به طور ماهیانه حدود ۳۵۰ میلیون تومان از فروش زغال سنگ به طبس تعلق خواهد گرفت.

عبدالله‌زاده از پیگیری های رئیس آموزش و پرورش طبس در راستای تاسیس مدرسه استعدادهای درخشان نیز خبر داد و گفت: با توجه به قول مساعد وزیر آموزش و پرورش و استعدادهای درخشان طبس به دنبال این مهم نیز هستیم.

وی همچنین در حوزه بهداشت و درمان از اختصاص مبلغ سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات پزشکی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به قول وزیر بهداشت و درمان مبلغ سه میلیارد دیگر برای تجهیز این بیمارستان هزینه می شود که اگر از نظر درمانی رشد کنیم تمام زیربناهای ما در حد یک مرکز استان خواهد بود.

اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ملی و استانی

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی از هزینه سه هزار میلیارد تومانی برای نیروگاه حرارتی خبر داد و گفت: با توجه به پساب آب طبس که حدود ۱۳۰ لیتر است قول مساعد در راستای تحویل به بخش خصوصی از سوی وزیر نیرو داده شد و با این اقدام برای پنج هزار نیرو اشتغال ایجاد خواهد شد.

عبدالله زاده از در اختیار گذاشتن مبلغ ده میلیارد ریال اعتبار به نماینده مجلس به منظور تکمیل پروژه های نیمه تمام ملی و استانی خبر داد و تصریح کرد: این مهم از محل ماده ۱۸۰ انجام می‌شود که مشکلات بسیار زیادی را حل خواهد کرد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی از اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی در چهار استان کشور خبر داد و گفت: خراسان جنوبی یکی از این استان ها است و تامین این هزینه مسئله مهمی بوده که به تصویب رسیده است.

عبدالله زاده در مورد خصوصی سازی شرکت زغال سنگ طبس بیان کرد: با توجه به بدهی سازمان تامین اجتماعی، معدن یا شرکت‌هایی که در اختیار دولت است به این سازمان واگذار کرده است.

وی افزود: امروزه معادن زغال سنگ طبس ۳۳ هزار کیلومتر است و فقط معدن مرکزی و ساختمان و تجهیزات واگذار شده است.

الحاق و انتزاع طبس کار احساسی نیست

عبدالله‌زاده در خصوص الحاق و انتزاع طبس در گذشته نیز اظهار بی‌اطلاعی کرد و ادامه داد: دولت حق این را دارد که این کار را بدون نظر نماینده انجام دهد و موضوع تقسیمات کشوری بحث سیاسی و امنیتی است.

نماینده مردم طبس با توجه به نظرسنجی اخیر از مردم در خصوص این الحاق و انتزاع گفت: نظرسنجی با توزیع یک هزار و ۸۴۰ پرسشنامه از سوی یک موسسه معتبر انجام گرفت و صحت نظرسنجی را صد در صد تایید می‌کنم.

وی گفت: این کار احساسی نیست و منطقی دنبال شده و نظر اکثریت مردم ملاک است.

عبدالله زاده با توجه به تفکیک حوزه انتخابیه طبس و بشرویه گفت: دولت، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این تفکیک را پذیرفته اند و اولویت نهم از بیست اولویت هستیم.

وی یادآور شد: اگر کلیات طرح رای بیاورد مشکلی نداشته و حتما مصوب خواهد شد و این تفکیک ربطی به الحاق و انتزاع ندارد.

71 دیدگاه دربارهٔ «ایجاد مرکز علمی زغال سنگ ایران در طبس/ الحاق یا انتزاع طبس منطقی دنبال می‌شود;

  1. متاسفانه یک عده قلیلی دارن برای طبس تصمیم می گیرن دیگه چه فرقی می کنه مردم دوست دارن جزء یزد باشن یا خراسان جنوبی و این درحالی است ۸۰درصد شاید هم بیشتر مردم ، استان یزد رو می خوان

    1. کی میگه ۸۰ درصد مردم یزد رو میخوان کاش توی نظر سنجی علت خواستنشون رو هم می پرسیدن تا مشخص میشد عده بسیار زیادی از این افراد خودشون هم نمیدونن چرا خراسان جنوبی نه و یزد آره! کاش به این مسئله از نگاه منطقی نگریسته میشد و نه احساسی مگر این ده سال که زیر نظر یزد بودیم چی داشتیم که الان نداریم !

  2. یادتون بیاد اون روزی که آقای احمدی نژاد اومدند طبس، یه گروه بودند و شعار میدادند: خراسان، خراسان
    حالا که رفتیم زیر نظر خراسان دوباره همونا شعار میدن: یزد و طبس برادرند، پیرو خط رهبرند
    این کارها چه معنی می تونه داشته باشه
    همه باید پیرو خط رهبر باشند- رهبر عزیمان که جان من و خانواده ام به فدایشان باد مگه جز وحدت چیز دیگه ای از ما میخواهند- اگه واقا پیروی خط رهبرید وحدت رو حفظ کنید و به فکر آبادانی شهر و استان و کشورتا باشید.

  3. در طبس دو نفر هستند که دو دستگی و تفرقه ایجاد می کنند تا این دو نفر به جای دور دست تبعید نشوند، این مشکلات خواهد بود. ممکنه یکی بگه یزد و اون یکی هم ته دلش یزد رو بخواد ولی برا اینکه اون رو رو ساهش کنه میگه بیرجند و بر عکس.
    مردم شهر هم باید سر بچه بازی این دونفر بسازند و بسوزند

      1. عزیزم اولاً من گفتم تبعید- از تبعید تا از بین بردن زمین تا آسمون فرقه
        دوماً اسرائیل و غزه به توافق رسیدند. چرا این دو نفر نمیتونند با هم سر یه میز بشینند و صلح رو برپا کنند
        سوماً: مگه هرکس که بیطرف باشه و طرف حق رو بگیره خوارجه- مگه زوره بخوام برم زیر نظر گروهی هایی که هر دو ناحقند و فکر منافع خودشونند.
        اگه حرف های من رو قبول ندارید چرا این دو نفر که در یک شهر الگوی مردم اند با هم صلح و آشتی نمی کنند.
        من که هر دو رو دوست دارم ولی این رو همه بدونند که مردم اول امنیت و وحدت رو میخواهند و هرکس که موجب تفرقه باشد را دوست نخواهند داشت و او دوست مردم نیست بلکه دشمن مردم است

        1. عزیزم تو الان هم زیر نظر این دو نیستی ولی معلوم نیست حق باشی برای این که طرف حق باشی باید خیلی چیزا بدونی و بفهمی که فقط بحث دو نفر نیست دو جریان فکری و سیاسیه حالا تو هم یک جریان دیگه راه بنداز ولی از همین اول هدفت رو خوب برا خودت و برا اونایی که پیرو تو میشن مشخص کن بعد کم کم می بینی تو هم رو حرفی که از نظر خودت درسته ایستادگی میکنی و حاضر نیستی کوتاه بیای غیر از اینکه مثل مردم غزه مجبور بشی

          1. سلام
            حرفت رو قبول دارم ولی از صحبت هام باید بفهمی که من فقط طرف صلح و آشتی و وحدت هستم. به نظر شما ایستادگی روی این طرز فکر جرمه – من خواهان برقراری صلح و آشتی در شهر هستم و لابد اگه این امر شدنی نیست در مراسمات عمومی از بیان طرز فکر و شعاردادن های بی مورد بپرهیزند و بگذارند که مردم خودشون راه رو پیدا کنند که اگه راه رو اشتباه هم رفتند گناهش گردن اونا نباشه.
            از همان خلقت آدم دو جریان حق و باطل بوده (هابیل و قابیل) ولی ما که دم از مسلمانی می زنیم باید با باطل بجنگیم نه اینکه حق را هم باطل جلوه دهیم.
            باز هم یادآوری می کنم من طرفدار صلح هستم . اگه جایی تند رفتم مرا حلال خواهید فرمود

  4. زور الکی نزنید آقای عبدالله زاده در این مورد نظرسنجی کرده و خودش بهتر میدونه نظر مردم طبس بیرجنده یا یزده

  5. جناب آقای دکتر اگر بچه های خودتان هم در طبس درس می خواندند واقعا راضی بودید که طبس ازخراسان جنوبی باشد کارمندا و کارگرا که حقوق خود را میگیرند فقط به فکر محصلین و دانش آموزان و پیشرفتشان باشید که در طول سال حتی یک آزمون هم برگزار نمی کند خداوند **** کند امضا کنندگان این نامه را …

  6. آقایون گرام : سئوال من اینست شما نزدیک به ۱۰ سال در اوج توسعه وپیشرفت دولتمردان جزء یزد بودید برای طبس چکار کردند ؟ اگر یزد استانی پیشرفته و صنعتی و رتبه سوم کشو.ری را داردآفرین وبسیار خوب به یزد اما در این ده سال چه بدرد طبس خورده ؟ چند کارخانه وچند فضای اشتغال وووووو……… در طبس ایجاد شده . فراموش کرده اید که مراکز بیمارستانی ودرمانی ما بدون پزشک و کادر درمانی پاسخگو بود . فراموش کردید جاده های نابسامان شهرمان واطراف آن از عشق آباد ودیهوک نابسامانی آن شهره آفاق وحوادث بود ؟ آیا یزدهای ما را فرزند ناخوانده خود نمی خواندند .
    درد طبس درد رقابت های فردی و………… درد طبس دردتفرقه وچند صدایی و درد طبس درد من وماست نه حل مشکلات مردم وکشاورز بیجارهای که در افتاب سوزان با زمین سخت دست وپنجه نرم میکند تا روزی حلال بدست آورد.
    شما رابه خدا در بسیاری اوقات بحث انتزاع رنگ وبوی خدای وخدمت ندارد . بیایم یکصدا شهرمان واستان مان وایران مان را بسازیم چه آن یزد بود که تمام شد وچه امروز که خراسان بزرگ است و از این شاخه به آن شاخه پریدن ضایع کردن فرصت هاست .واز آن مردان بزرگ و کارآمد و دوست داشتی می خواهیم به فکر درمان دردها ومشکلات فرزندان این خاک باشند نه استانشان .چراکه تمام ایران سرای منست. باشدکه خدای فکر کنند وفقط برای خدا کار کنند .

    1. شما بسیار نابینا هستید که پیشرفتهای ۱۰سال قبل را نمی بینید ، مردم همه خواهان برگشت به استان دارالعباده یزد هستند ، خدایا خودت کمک کن

  7. اقای امینیان خوب میدانند که چرا از یزد متنفر هستند نه اقاجان شما روهیچکس قبول نداره شما ادمی هستید که برای اینده ی خودتون نقشه میکشید نه اینکه برا مردم وشهرتون دلسوزی کنید خداروزیتون رو جادیگه حواله کنه اینقدر سنگ این اقایون رو به سینه نزنید و……….

    1. یادداشتی از یک آدم شناسنامه دار به یک آدم ناشناس : اگر شما کمی سواد ” تفسیر متن ” داشتید با یک بار خواندن متن دیدگاه من ، متوجه می شدید که چه گفته ام.(که امروز نه صلاح میدانم و نه ضرورتی که آن را شرح دهم ) ضمناًمن از سال ۱۳۹۱(پس از بازنشستگی ) به مشهد مهاجرت کرده ام و قبل از آن (زمستان ۱۳۸۸ ) از همان سمت مسئولیت دانشکده فنی هم استعفا داده بودم که علی رغم پیگیری ها، تهران موافقت ننموده بود .(این رابسیاری از مسئولین دو طرف و مخصوصاً همکارانم در دانشکده فنی می دانند) و برای خودم هیچ آینده کاری در طبس نمی شناسم.(منظور که نگران نباشید.من طبس نمی آیم.).ضمناً آنهایی که سواد “تفسیر متن ” دارند خیلی خوب و زود می فهمند که اولاً دیدگاه شما از روی ” نگرانی ” نوشته شده و ثانیاً قاعدتاً شما از طرفداران یزد نیستید .والسلام علی من اتبع الهدی

  8. مسئولین استان یزد رسما اعلام کرده اند به ۲ جهت مخالف الحاق طبس به استان یزد هستند ۱- دوری طبس از مرکز استان ۲- اختلافات شدید سیاسی که در شهر طبس وجود دارد
    با تشکر از مسئولین محترم استان یزد که صادقانه اظهار نظر کرده اند
    پیشرفت و آبادانی طبس در استان خراسان جنوبی است از نظر فرهنگی – محرومیت – سیاسی و فاصله نزدیکتر تا مرکز استان همه و همه در خراسان جنوبی
    زنده باد خراسان و خراسانی

    1. حمید آقا مطمن باشید در خراسان جنوبی که خودش تازه تاسیسه هیچی نصیب طبس نمیشه خیلی ذوق زده نشوید حداقل پای درد دل مسئولین شهر حداقل در همین مدت الحاق بنشینید اون وقت بفهمید چه خاکی بر سر مردم شده

  9. با سلام
    بدون تعصب نظر خودم را در مورد الحاق طبس به یزد یا بیرجند می گویم زیرا برای ماکه در دورترین نقطه طبس هستیم چه فرق.
    یادم هست در زمانی که در دبیرستان درس می خواندم به نماز جمعه رفتم (تازه صحبت یزد شروع شده بود و ظاهرا شورای شهر و نماینده وقت آقای شکیبی نامه ای را به دور از چشم امام جمعه که مخالف یزد بود نوشته بودند که یزد را می خواهیم ) که حاج آقای مهاجریان در خطبه ها از سخنرانی شفاف دم می زدند و می فرمودند که چرا نامه ای به دور از چشم مردم نوشته شده و بعد محاسبات مالی می کردند که اگر سربرگ کاغذ اداره جات را که نام خراسان دارد بخواهند عوض کنند هزینه آن برابر می شود با تکمیل سد کریت (سد کریت در حال ساختن بود ) می خواهم این سوال را بپرسم با توجه به حساب حاج آقا که درست هم هست چرا وقتی که می خواستید جزء بیرجند بشوید این هزینه ها را نادیده گرفتید و باز الان چشمتان را می بندید . شما که از حق الناس بهتر خبر دارید .
    با تشکر

    1. آقای بی نام همانگونه که خود نوشته اید آن وقت شما هنوز بچه بودید وخوب تشخیص نمیدادید وگر نه میدیدی که آن وقت هم همین آقای ******** وهمه مسیولان شهرستان در خواست آن را امضا کرده بودن ومن که این نظر را میدهم ان وقت کارمند ارشد چندسال خدمت بودم . ولی بعداز مدتی متوجه نشدیم که چه بویی به بینی ****** خورد که علم مخلفت برداشتند وعده ای باافکارباندی ویا شاید اقتصادی به دنبال ایشان راه افتادند ، ولی خوشحالم که بیشتر همانها متوجه اشتباه الحاق به بیرجند شده اند .

  10. سلام.. الحق والانصاف که اقای محمد مهدی امینیان مدرس واقعیت موجود طبس رو بیان نمودند وما باید جدا از هر استانی که باشیم خودمان به فکر و ترقی وپیشرفت در همه زمینه ها باشیم وما همشهریان با داشتن فردی همچون ایت الله واعظ طبسی که یکی از مسئولین و عالمان تاثیر گذار جمهوری اسلامی ایران هستند را فراموش کرده ایم وحتی کوچکترین مشورت ودیدگاه را ازایشان نمی پرسند . وما طبسی ها با داشتن چنین فرد ی باید یکی از شهرهای مهم صنعتی منطقه می بودیم ولی افسوس که در تفرقه واختلافات فی مابین سرامد همه ایم

    1. با سلام

      برضامن غربت غریبان صلوات *** بر پادشه ملک خراسان صلوات
      یارب به رضای تو رضا بود رضا *** خشنودی جمله اهل ایمان صلوات

      تا سلام

    1. با سلام

      وسعت سرزمین ” اتحاد ” به اندازه ” همدلی ” مردم اونه نه به اندازه ” همزیستی ” مردمانش.

      اصول مهارت همدلی:

      ۱- به صحبت های دیگران خوب گوش کنید .

      ۲- با احساس و عواطف طرف مقابل تان همراه و هماهنگ شوید.

      ۳- به احساسات و هیجان های طرف مقابل تان توجه داشته باشید.

      ۴- خود را به جای طرف مقابل بگذارید.

      ۵- در همدلی با طرف مقابل از جمله های قاطع استفاده نکنید.

      با تشکر

  11. از آقای دکتر بابت این همه کارهای زیربنایی و آینده دار برای طبس با این همه تنش و این همه حاشیه سازی حاشیه سازان که برای ایشان و برای طبس ایجاد می کنندممنونم دکتر جان خدا قوت توسعه یعنی همین کارهایی که می کنید نه این استان و آن استان توسعه یعنی طبس طبس طبس

  12. باتوجه به جایگاهی که آقای دکتر عبدالله زاده در مجلس دارد همه این کارها را انجام میدهد . البته شهرستان طبس هما استحقاق پیشرفت وتوسعه را دارد وعملکرد نماینده ربطی به استان محروم ندارد چرا که اگر محرومییت استان اثری میداشت باید تا بحال همه شهرستانهای خراسان جنوبی بهشت میشد ویا حداقل خیلی بهتراز این میبود. امیدوارم به همین نحو که آقای نماینده پیشرفته به زودی شاهد الحاق به یزد وتوسعه بیشتر باشیم .

    1. با سلام

      خشت اول تربیتی جوانان از نحوه برخورد مسئولان با یکدیگر و اتحاد و رفتار صحیح آنان در قبال جامعه گذاشته می‌شود. خشتی که اگر از اول کج گذاشته شود، دیوار اعتماد مردم به مسنولین و قاطعیتشان، سست و متزلزل خواهد شد.
      فکر نمی کنید زمانی که برای تصحیح این رفتار صرف شده مقطع زمانی قابل توجهی از عمر مردمان این سرزمین را هدر داده است.

      با تشکر

  13. باسلام. وتشکرازمدیرمسئول محترم که بادرج این خبربه طوردقیق موجب ان شدندکه شهروندان طبسی باحساسیت واگاهی بیشتردرزمینه نظرسنجی علمی که بدون کوچکترین تنشی انجام شدومردم ازکم سواد.دیپلمه.دانشگاهی زن .مردهمگی انان نزدیک به هم خواستاربرگشت به یزدبودندایااین افتخارنیست که درجمهوری اسلامی که ازهمان اول بنابرخواسته ازرای مردم بوده این مهم هم درشهرستان طبس انجام شده چرا چند نفر بایدانرا نظرسازی بخوانند وبه مردم نماینده اشان توهین کنند

  14. من برای این علی آقابسیار متاسفم که هنوزنفهمیدن فرهنگ چیست ونظر میدن . علی آق جان ما مسلمانیم وفرهنگ ما مسایل اعتقادیمونه نه لهجه هامون ،یک سری به امامزاده بزنید قسمت دفن علمای قدیم شهرمان برید همگی یا اسالتا یزدی هستند یا تحصیل کرده یزدند ویا باعلمای یزد همکاری داشتند بنابراین فرهنگ دینی ما از یزد آمده چگونه فرهنگما ن همخوانی نداره .گذشته ازاین استانی که خودش هیچ نداره چه جوری میخوادشهرستان به این وسعت را تامین کنه .ضمن اینک وقتی کسی خودشون را بخواب میزنند دیگه تلاش کردن فایده نداره . پس ما دعا میکنیم از خواب الودگی بیدارشین واز اتهام وتوهین به دیگران دست بردارید ونظر حضرت امام رامد نظر خود قرار بدین که فرمودند میزان رای ملت است وبه نظر سنجی احترام بگذارید .

  15. دوستان گرامی من خودم با یزد موافقم درسته یزد استان برخوردار و جلوتری از خراسان جنوبیه اما خداییش با این پیگیری هایی که نماینده داره می کنه و تمام کارهای زیرساختی و زیر بنایی داره انجام میده که نسلهای بعدی هم دعاگوش خواهند بود حالا که اینطور نماینده فعال و پیگیر و متنفذ در مجلس و دولت داریم در همین استان هم که هستیم کارهای توسعه ای رو برای طبس از ایشون بخواهیم حالا وقتی داره کار میکنه منم که یزد رو میخوام نباید از روی هوا و هوسم طرفداری از یزد رو ادامه بدم. خداوکیلی بحث کاهش تعرفه برق طبس بحث آب سد نهرین ودره بید در تصفیه خانه که اگه اینکار نمیشد امسال جنگ آب تو طبس داشتیم بحث ۲درصد عوارض معادن بحث ۳تریلیون تومان نیروگاه زغالسوز بحث ایجاد بندر خشک بحث راه طبس بشرویه که سخت کار میکنن بحث ۳میلیارد بیمارستان بحث دانشکده پرستاری بحث دانشکده فنی بحث آوردن یه فرماندار قوی و کاردرست و کاربلد و اقتصاددان و از همه مهمتر بحث نمایندگی طبس و بشرویه که ریشه اختلافات طبس از بین خواهد رفت و بحث های دیگه ای داره انجام می گیره رو نباید از نماینده وقتی کار میکنه همش من بیام بگم هیچی نمیخوام فقط یزد رو میخوام. به هر حال انشاله وحدت رویه باشه و این قضیه استان هم تمام شه که آقای عبداله زاده با این رویه سریعی که برای پیشرفت طبس توی ۲ سال به کارگرفته طبس رو استانش خواهد کرد انشاله با آرزوی موفقیت برای نماینده کوشا و فعال و پیگیرمان

  16. بسم الله الرحمن الرحیم.لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم .توکلت علی الله * سلام عرض میکنم به حضور همه مردم شریف شهرستان طبس.وافتخار میکنم که با نام رسمی ام پیغام می گذارم * عزیزان،من باب مقدمه ، اگر فردی کوچکترین آسیب یا صدمه مالی یا جانی به فردی دیگر وارد نماید،مشمول تعریف حق الناس است و باید در روز قیامت و جهان ابدی آخرت،عواقب آن را بپذیرد.و اگر فکر کنیم ، این خیلی مهم است.تا چه برسد به مسئله الحاق و انتزاع که اثرات آن (اعم از فایده و یا ضرر) متوجه دهها هزار نفر میشود.و ثواب و عقاب دنیوی و اخروی آن هم به همان نسبت خواهد بود…* واما، بنطر من در موضوع الحاق به یزد،جناب آقای شکیبی – که به حق تاًثیر بسیار زیادی بر تو سعه و پیشرفت همه جانبه طبس داشته اند – دچار اشتباهی شده اند و آن اینکه پیش از فراهم آوردن زمینه مناسب سیاسی و اجتماعی در شهرستان،این اقدام را انجام دادند.و باز متاسفانه نحوه اقدام هم مصداق ” تکروی ” بود که بر حساسیت موضوع افزود بویزه اینکه این اتفاق در زمان دولت محترم اصلاحات انجام گرفت. * از اینجا به بعد – بنظر اینجانب – تمایلات سیاسی سردمداران طرفین مبنی بر موافقت یا مخالفت با دولت اصلاحات،تعیین کننده و جهت دهنده موافقت یا مخالفت با یزد گردید.در حالی که در تمام زمان ها و مراحل باید برگزیدگانی از مردم (به معنی عام آن یعنی زنان،مردان،جوانان،پیران، مسئولین،کارگران،کارمندان،معلمان،کسبه و …) در مجلسی جمع می شدند، کارشناسانی از موافقین و مخالفین سخن می گفتند و تصمیمی منطبق بر مصلحت شهرستان اتخاذ می شد.(در یک اشل کوچک،مانند کاری که در مجالس قانونگزاری اتفاق می افتد ) و این کار شدنی بود. و هرچه بود از آنچه امروز اتفاق افتاده سخت تر نبود. * توجه بفرمایید در تمام این سالها،خواص و به تبعیت آگاهانه یا نا آگاهانه،عوام – نیز – در دل، زبان و عمل خواسته اند قدم های ” آن طرف ” بلرزد و بلغزد.(مانند آنجه در کل کشور اتفاق می افتد ) حتی در مواردی که ابن قدم ها سیاسی هم نبوده و صرفا در راستای آبادانی و پیشرفت شهرستان بوده است. * من بدخواهی بعضی از همسایگان را هم در بوجود آوردن این معضل – که بنطرم اسمش بدبختی است – از نظر دور نمی دارم ……* هر شهر، نردبانی داشته است که آن شهر و مردمانش از آن بالا می رفته اند. و از همان آغاز ، خودمان، در هر زمانی ، و به هر بهانه ای پله ای از آن را شکسته ایم.امروز پا به درون ستاد هر وزارتخانه ای ، اداره کلی ، ویا سازمانی بگذارید، به تناسب و به شرایط ، شاهد حضور اجتماعاتی از شهروندانی از شهرهای مختلف بر مسند ها و در منصب ها خواهید بود . و…شما کدام جمع ویا حتی فرد طبسی را ، …در کجا دیده اید؟ و اگر اتفاقاً و دور از چشم ما ، کسی به جایی رسید و توفیقی حاصل کرد،به جای آنکه پشتیبانی اش کنیم که بالاتر برود و نردبانی برای سایرین گردد و دست چهار جوان را بگیرد و به بالا بکشاند، برعکس بدنبال کاه هایش می گردیم تا کوه ها بسازیم و در تریبون هایمان، کوه ها را کوهستان نشان دهیم و چپه اش کنیم و خانه نشینش نماییم و بنشینیم و کیف کنیم !!! .* و اما بنظر من با رفتاری که طرفین نسبت به یزد و بیرجند داشته اند و آثاری که از خود بر جای گذاشته ایم، دیگر هیچکدامشان امامزاده ای که ما را شفا دهند نخواهند شد.راه نجات ما این است که – چه در استان خراسان جنوبی و چه در استان یزد،هر کجا که باشیم – با باقیمانده توان موجودمان (که امروز بویژه آقای دکتر عبدالله زاده اند – مخصوصاً باتوجه به توانمندی ها و ارتباطاطی که دارند – همچنین امام جمعه و فرماندار محترم و سایرین با امکاناتی که داشته باشند) بسوی قدرتمند نمودن ” فرمانداری ویژه طبس ” قدمهای اساسی برداشته شود .چه این تنها راهی است که گردونه طبس بوسیله خود مردم طبس رانده خواهد شد .و امید است که راندنی اساسی و به جلو باشد.انشاالله. ……من الله التوفیق و علیه التکلان- محمد مهدی امینیان مدرس

    1. احسنت بر استاد فرهیخته منطقی و با بینش درود بر شما که طبس را می خواهید نه این استان و آن استان

    2. خیلی تحلیل جالب و شایسته ای همراه با منطق و دلسوزی برای طبس و به دور از عناد و فکر خاص سیاسی بود

    3. با سلام معلم گرامی

      در زمان تحصیل ( مقطع اول دبیرستان ) جناب شما که می گفتن به دلیل نارحتی قلبی همکارتان زحمت تدریس ما رو قبول کردید.
      اون زمان شما از نظافت ضعیف اماکن بین راهی گله داشتید ( که اصلاً بحث سیاسی نبود ) و راهکارهای هم ارائه می کردید و نگران مریض شدن ما بودید اگه یادتون باشه صحبت دستمال کاغذی و این حرفها بود. عده خیلی کم صحبت شما رو در دل تأیید می کردند اما از بیانش ترس داشتند، ولی متأسفانه عده ای از بچه ها صحبت شما را به تمسخر می گرفتند، عده ای هم به اون فکر می کردند و دغدغه بهتر شدن اوضاع رو داشتن، عده ای هم قبول داشتن اما دوست نداشتن اجرا کنند، عده ای هم برای دیگران تعریف می کردند و فقط نقل صحبت داشتند. اما چیزی که اینجا برای من خیلی مهمه فاصله تحقق صحبت شما با اجرائی شدن اونه با اینکه موضوع خیلی خیلی ساده است و از اصول اولیه زندگیه یعنی ” نظافت “، چقدر فرهنگ دیر تغییر می کنه، شتاب فرهنگی کجاست؟
      مربوط به سال ۱۳۷۵ می شود.
      الان سال ۱۳۹۳ است.

      با تشکر

  17. باسلام درجواب علی آقابایدبگویم واقعابرایتان متاسفم که بدون اطلاع وتحقیق قضاوت می کنید چندنفر ازدلسوزترین مردم طبس راکه ازجان ومال ووقتتشان بدون هیچگونه چشمداشتی مایه گذاشته وپیگیرخواست اکثریت مردم شده اند(آنهم بعدازنظرسنجی نه قیم مابانه )آنان راخودفروخته می دانید خودفروخته کسی است که چشمش رابه روی حقایق می بنددوکورکورانه اطاعت می کندکی گفته یزد طبس رانمی خواهدبازهم می گویم منصف باشید ازخدابترسید اگرایمان دارید وتهمت نزنیدوبااکثریت همراه شوید یابه رای ونظرآنان همچون انتخابات احترام بگذارید (به امیداعتقادبه روز حساب )

  18. باسلام نظرات عزیزان راخواندم اماآنچه مرابیشترمتعجب می کندبی توجهی به خواست ونظرمردم است بیایید حداقل خودمان برای خودمان ارزش قائل باشیم وقتی که نظرسنجی به وسیله یک موسسه معتبربدون هرگونه دخالت انجام شده نتیجه آن هم بسیاردقیق وحتی قابل پیگیری وبازبینی است چرابه خواست اکثریت مردم تمکین نمی کنیم چرابه شعورمردم توهین می کنیم ونظرسنجی رانظرسازی می خوانیم آیامردم ازخوداراده ندارندوتحت تاثیریک یرسشگرقرارمی گیرندچراکسی که به خاطرموکلین خودپیگیری می کندمتهم به ایجادتفرقه میکنید مگراتحادداشتن این است که گروهی اندک هرچه گفتنداکثریت اطاعت کنند چرااقلیت نظر اکثریت رانمی پذیرندوگرنه این است که میزان رای ملت است عزیزان مطمئن باشیدباروشی که آقای نماینده درپیش گرفته انداگرمامنطقی عمل کنیم ومنصف باشیم نه تنهادرجابجایی لطمه نمی خوریم بلکه باعث پیشرفتهای آینده خواهدشدامیدوارم منصف باشیم وباتحقق نتیجه نظرسنجی به همه اختلافات پایان داده وهمه متحدویکدل انرژی خودرابرای توسعه شهربه کاربگیریم

  19. علی آقا جان اگر ما در آن دوره درست عمل میکردیم امروز همه چیز داشتیم .خودم شاهد بودم فردی آمد روستایی هم خرید تا پنبه تولیدکنه وکارخانه ریسندگی وبافندگی ایجا دکند .ولی وقتی هردم وساعت مشکلی ایجاد کردیم وحتی در فرمانداری شهر روشکستیم ول کرد و رفت .از قدیم میکفتند اول برادریت روثابت کن بعد چیزی بخواه .وقتی ما شمشیر روازروبستیم چگونه انتظار داریم .درعین حال دوست عزیزم مثل اینکه شما در این ده سال کذشته طبس نبودید ویا بر اساس احساسات سیاسی تون نظر میدین ولی بنده در همه جاش بودم وتابع هیچ خط فکری سیاسی نیستم ویک مقایسه کافیه که تفاوت یزد وبیرجند رودریابید . امکانات درمانی وآموزشی این دواستان را مقایسه کنید .از نظر درمان حرف اول رومیزنه .از نظر علمی رهبری معظم انقلاب دارالعلم نام کذاشتند .ازنظر اقتصادی یک قطب قویست ، ولی بایدسی سال بنشینیم که بیرجند به وضعیت امروز یزد برسه . دراین مدت زمان آیا یزد بیکار خواهد بود؟

    1. احمد آقای عزیز وقتی بچه ای به حرف پدرش نمی کنه خوب پدر اول یه کمی دست به سر و کلش می کشه یه ذره نگاه میکنه ببینه بچش چی میگه اگه بارها و بارها به حرف پدر نکرد و از اصول خارج شد پدر هم بچشو بعد مهلت های زیاد رد میکنه! آخه به قول شما اون فرد بازم میگم به قول شما اون فرد پشیمون شد که کارخونه ریسندگی بزنه آخه استانداریش که حکم پدر رو داره چرا یه کارگاه تو طبس راه ننداخت آخه جالبه که ماده های کارخونه های سرامیک رو از طبس میبرن یزد تازه همین الانم، اونوقت یه کارخونه نه اصلا یه کارگاه سرامیک سازی تو طبس راه ننداختن مواد کارخونه شیشه رو از طبس میبرن اونوقت توی اردکان سرمایه گذاری می کنن جالبه که حتی نگهبان معادنش هم از منطقه نیستن!! اینم از قطب اقتصادی که فرمودید! عزیزم استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند زمانی با خود طبس جنوب خراسان بزرگ رو تشکیل می داده فرهنگ ما فرهنگی خراسانیه، حالا نمیدونم شما شاید اصلیتتون از طبس و خراسان نیست که فرهنگ ،اصلی ترین مسئله رو کنار میذارین، ضمنا تمام این امور مهمی که دکتر پیگیری کرده آیا در یزد بودیم در خراسان جنوبی به قول شما محروم هستیم که این بزرگترین حربه ای هست که دکتر پیگیری میکنه و برای طبس با توجه به نفوذش در بالا و در استان خراسان جنوبی داره تلاش میکنه و به نتیجه هم می رسونه، ضمنا در جریان باشید یزد کاملا ما رو رها کرده و ما رو نمیخواد و برعکسش خراسان جنوبی محکم طبس رو حتی با دادن با امتیاز گرفته و رها نمیکنه البته یه عده ای خود فروخته میگن رفتن پیش استاندار یزد که مارو قبول کنید!!!!!! این عده فرهنگ خراسانی و فرهنگ و هویت اصیل طبسی ندارند که به زور میخوان به جایی طبس رو ببرن که نمیخواد!! هیهات من الذله

    1. جناب دکتر خواهش می کنم با نفوذی که دارید بیرون از هر چی مسائل سیاسی پیگیر توسعه طبس باشید این طرف و اون طرف رفت و برگشت به ضرر طبسه

  20. خودم کردم که لعنت بر خودم باد……واقعا برای اونایی که اسم بیرجند رو به عنوان استان میبرن ……. یزد قابل مقایسه با بیرجند نیست آقای دکتر اگه میخای تا آخر عمرت مردم دعات کنند یزد رو به طبس برگردون هر چند که پیش یزدیها هم دیگه قربی نداریم …..خدا خیرشون بده اینقدر …….ولش کن بگذریم بهتره….ممنون

    1. با سلام

      گر خود رقیب شمع است اسرار از او بپوشان *** کان شوخ سربریده بند زبان ندارد
      وضعیت نقطه چین ها …. از ابتدای سخن مشخص است.

      عاشق مفلس اگر قلب دلش کرد نثار *** مکنش عیب که بر نقد روان قادر نیست

      با تشکر

      1. به بیان دیگر :

        شما که به خودتان لعنت گفته اید به بقیه چی گفتین؟!

        تو پنداری که بدگو رفت و جان برد *** حسابش با کرام الکاتبین است

        با تشکر مجدد

    2. سلام نمیخواد نظر بدی من میگم یه همه پرسی همه چی رو معلوم میکنه اونایی که ادعا دارن بیان جلو من از آقا ی دکتر تقاضادارم واقعا یه نظر سنجی درست انجام بدن یعنی اگر نظر سنجی انجام شده فقط درب منزل آقایون بعضی ازاداری ها وفرهنگیان که یه مبلغی از حقوقشون کسر شده که حقشونم بوده که کم بشه نظر سنجی انجام بشه یه عده فقط منافعشون واسشون مهمه نه منافع مردم که متاسفم براشون

    1. این چه منطقیه اگه شما دنبال پیشرفت طبس نیستی برو یزد
      آقای عبداله زاده ما همین موارد که باعث پیشرفت طبس هست را می خواهیم و ممنون از زحمات شما که با این اوضاع مالی مملکت بدور از حاشیه سازی و حاشیه سازان خوب کارهای زیر بنایی می کنید

    2. این نظر آقای اهل طبس از بنا اشتباه است چون مردمی که یزد رامیخواهند اسم ورسم نمیخواهند وهدفشان استفاده ازخدمات یک استان برخوردار است .بنا براین بهتر است ازنظرعوامانه پرهیز نموده ومنطقی اظهارنظر فرمایید .

  21. درسته که جزو هراستانی باشی. ولی استانی که خودش نمیتونه خودش روتامین کنه چطوری میخواهد هزینه شهرستان درحال توسعه طبس را تامین کنه . بهتره ببینیم یزد چه امکاناتی داره وبیرجند چه داره .یک حساب سرانگشتی نشون میده کجا بهتره این همه فلسفه بافی هم نمیخواهد.

  22. آقای شهروند منطقی طبسی برای اطلاع ازگفته های آقای اکبر خوبه یکسری هم به ادارات بزنید .راستی شبکه جوان طبس که یزدیها آوردند کجارفته ،کامپیوترهای اداره های ،تلفنهای ویژه بعضیاداره ها،لوازم آب وفاضلاب دستگردان وطبس . بیمارستان ،لوازم سد کریت .صندوقای صدقات کمیته امداد وسایل مخابرات اموال اداره آموزشوپرورش طبس وعشق آباد وخیلی جاهای دیگر …… راستی وضعییت بانکها رابررسی کردین بانک ملی طبس ناحیه بوده حالاشده زیرمجموعه فردوس بانکهای دیکر هم هرکدام شدند زیر مجموعه بانک یک بخش یاشهر تازه تاسیس دیگر استان خدا عاقبتمون رابخیر کنه .ضمن اینکه امکاناتی که یزد به ادارات ما داده از همه جا بروز تره لااقل ازهمین مشهد خودمون جلوتره.اگر بخوام همه ربنویسم داستان صدهامن کاغذ میشه

    1. ای جعفر آقا خدا عمرت بده اون مواردی که بالا ذکر فرمودی در حد ملزومات هر اداره است که اگه جزء لرستانم باشیم مجبوره تأمین کنه! جعفر آقا گل بانک ها هم در جریان باش همون بانک صادرات طبس قبلا زیر نظر میبد بود و در جریان باش هر چند شهرستان یکی از شهرستانها که بقیه شهرستان ها بهش نزدیکه رو مرکز قرار میدن حالا فردوس سرایان اسلامیه آیسک بشرویه طبس عشق آباد چون شهرستانهای بیشتری نزدیک فردوس بوده فردوس رو مرکز قرار دادن ضمن اینکه جعفر جان با پیگیری آقای دکتر طبس و عشق آباد و دیهوک به مرکزیت طبس تبدیل شد! جعفر جان و دیگر جعفر هایی که از سر لج بازی های منافع سیاسی اقتصادی جناحی و شخصی طبس را می خواهید فدا کنیدآخه عزیزان ۱۱ سال جزء یزد بودیم این یزد برخوردار و صنعتی کدام کارخانه اشتغال زا را به طبس آوردن!! اصلاً از همون چند کارخانه که به همت خود طبسی ها زده شده بود دفاع کردند!! چرا یکی یکی تعطیل شد و فقط یک کارخانه ماکارانی اونم با همت شخصی از اون زمان مونده!! پس بیایی منطقی فکر کنید و از آقای دکتر با توجه به نفوذشان دنبال توسعه طبس باشیم همانطور که دکتر کارشو انجام میده و دنبال توسعه هستش، فرمانداری آورده کاربلد و اقتصاددان، آرزوی دیرینه طبس بحث تعرفه برق بحث آب و … همه با پیگیری های دکتر و فرماندار قویش در همین استان انجام شده، اما خداییش اگه همین جوسازی های بی اساس و شایعه های بی پایه دکتر و فرماندار و عامه مردم رو راحت بذاره طبس با این همه پتانسیل به همین زودی استان میشه انشالله

  23. سلام
    مدیر مسئول محترم پایگاه اطلاع رسانی طبس
    از جناب دکتر عبدالله زاده و جناب هاشمی دعوت کنید بیان نظرا رو چک کنن و در صورت امکان پاسخگویی

  24. چه جزو خراسان و چ جزو یزد..
    امیدوارم شهرستان عزیزم به روند ارتقا و پیشرفت خودش ادامه بده و ان شاءالله اختلاف های موجود به حداقل خود برسه. مردم این سرزمین و به خصوص جوانان شهر لایق تقدیر و توجه بیشتری هستند. کارهایی ک انجام شده واقعا جای سپاسگزاری رو داره ک باید از تموم کسایی ک خالصانه و بی منت زحمت میکشند تشکری درخور نمود. یا علی.

  25. با سلام
    بحث یزد و بیرجند طبس رو از توسعه میندازه و استان به استان شدن فقط باعث عقب افتادگی میشه.

  26. با سلام

    تمرکز تلاش­ها و هدف­گذاری مطلوب در ” موضوعات مشترک و مبتلا ” به استان و شناخت ” دغدغه‌ها و نگرانی‌های مشترک ” استانی به منظور بهره‌برداری از آن در راستای بسترسازی همکاری‌های مشترک استانی در بهبود فضای فعلی بسیار اثر گذار است.

    با تشکر

  27. درپاسخ به نظر شهروند طبسی به عرضتان برسانم که همه فعالیتهای آقای دکتر در امور توسعه شهرستان صرفا ازطریق مرکز کشور بوده ونه ازطریق مرکز استان .ضمن اینکه خراسان جنوبی چه دارد که بما بدهد .تابه حا آنچه که از کارکنان ادارات شنیده ایم تا توانسته اند بیرجندیها از ادارات طبس وسایل زیادی به عنوان اینکه شما نیاز ندارید ازادارات طبس برده اند ولی نشنیده ایم که چیزی یا وسیله ای آورده باشند .فعلا که تابیست سال آینده هم هرچه دولت به آنها بدهد هما بیرجند راکمشه .. آیا میفرمایید تا آنوقت منتظر بمانیم؟

    1. ای اکبر آقا جان مگه یزد چیزی برا طبس گذاشته که بخوان بیرجندیا ببرن!! ۸۰۰ لوله کنار شهرک صنعتی رو فراموش کردین که ارزش هر لوله چندین میلیون تومان بوده و زمان آقای خورشیدنام رییس آب منطقه ای استان برده شد به اسم اینکه طبس نیاز نداره و ما جایگزین خواهیم کرد!! از دستگاه رادیویی حلوان که یزدیا میخواستن ببرن و غیرت حلوانی ها نگذاشت ببرن!! ۸۰ نفر یزدی به اسم طبس ، پست های مختلف آموزش و پرورش طبس رو اشغال کردن و در آموزش و پرورش یزد جذب شده بودن که بعد از انتزاع از یزد کلی ماجرا بین دو سازمان راه افتاد که وزیر آموزش و پرورش وقت پادرمیونی کرد ولی ۸۰ پست طبس تبدیل شد برای یزدیا!!! کلی ماشین آلات از ادارات بردن و….. اکبر آقا جان دیگه چیزی نذاشتن که بیرجندیا ببرن به جای این حرفها مثل بسیاری دیگر از طبسی های منطقی به فکر توسعه طبس باش و چه از مرکز کشور و چه استان از پتاسیل این نماینده برای توسعه استفاده کنیم و یکی از دلایلی هم که آقای عبداله زاده راحت تر میتونه در مرکز کشور برای طبس کار کنه همین محروم بودن استانه که حربه خوبی هستش اکبر جان

  28. از صدا و سیمای خراسان جنوبی به خاطر هر چه بهتر شناساندن طبس چه در شبکه استانی چه در شبکه ی خبر و شبکه شما ممنونم از جناب عبدالله زاده هم به خاطر توسعه و پیشرفت طبس از قبیل دانشکده پرستاری و دانشگاه فنی و فرهنگیان و راه طبس و بشرویه و کاهش تعرفه برق و همه بحث های پیشرفت طبس به دور از حاشیه ممنونم

  29. دوستان بی خودی خودتون رو خسته نکنید وقتی شهری دست به دست شد دیگه امکان بازگشتی نیست مگر این که تا چند سال آینده شهر طبس تبدیل به مرکز استان بشه.

  30. ضمن تشکر از آقای دکتر
    تمام این اموری که در این اوضاع نابسامان مالی کشور آقای دکتر پیگیری فرموده اند در همین خراسان جنوبی بوده است
    بله آقای دکتر واقعا کاری احساسی نیست که عده ای خاص با آسایش و آرامش مردم بازی کرده و با جوسازی آینده ی طبس را تیره نمایند
    آقای دکتر توسعه یعنی همین مواردی که ذکر فرموده اید پس بهتر است به توسعه و آینده طبس با هر جا که هست بنگرید
    ضمنابا توجه به پیگیری های حضرت عالی در همه ی امور از جمله حوزه بهداشت و درمان با توجه به نفوذ شما و پیگیری های مجدانه تان تمام زیر بناهای ما در حد استانی خواهد بود انشاالله
    اگر برادران طبس را دوست دارند پیگیر همین امور توسعه ای برای طبس از آقای دکتر باشند نه الحاق و انتزاع
    این مسائل با توجه به پتانسیل های طبس یعنی استان شدن در آینده ای نه چندان دور انشاالله

  31. با احترام به بیرجندی های عزیز، بعنوان یک شهروند طبسی هر روز که می گذرد از انتزاع از استان یزد تأسف بیشتری می خورم. اگر نظر مردم ملاک است که هست باید نظر اکثریت آنان لحاظ شود.خدا کند مسئولین طبسی با مردمشان هماهنگ شوند.

  32. انتظار مردم این است که نماینده محترم طرح الحاق وانتزاع را با جدیت بیشتر پیگری نمایند چون این موضوع جان مردم رابه لبشان رسانده و سکوت مردم بخاطر امید به وعده هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − ده =