از مهم‌ترین حوزه‌های اخلاق، حوزه اخلاق سیاسی است

امام موقت جمعه عشق‌آباد با بیان این که یکی از مهم‌ترین حوزه‌های اخلاق، حوزه اخلاق سیاسی است گفت: حجم زیادی از دستورالعمل‌ها و توصیه‌ها و مکاتبات صادر شده از جانب ائمه اطهار(ع) خطاب به مدیران، کارگزاران و مجموعه دولت اسلامی به اخلاق سیاسی مدیران اختصاص دارد.

امام موقت جمعه عشق‌آباد با بیان این که یکی از مهم‌ترین حوزه‌های اخلاق، حوزه اخلاق سیاسی است گفت: حجم زیادی از دستورالعمل‌ها و توصیه‌ها و مکاتبات صادر شده از جانب ائمه اطهار(ع) خطاب به مدیران، کارگزاران و مجموعه دولت اسلامی به اخلاق سیاسی مدیران اختصاص دارد.

به گزارش خبر طبس، حجت‌الاسلام مرتضی علیپور امام جمعه موقت شهر عشق‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: همه باید در سایه تقوا به امت واحده تبدیل شویم که دارای یک پیکر و یک پرچم باشد.

امام جمعه موقت عشق‌آباد مصیبت حادثه هوایی را به خانواده‌های داغدار تسلیت گفت و برای رحمت جانباختگان دعا کرد.

حجت‌الاسلام علیپور با بیان این که یکی از مهم‌ترین حوزه‌های اخلاق، حوزه اخلاق سیاسی است گفت: حجم زیادی از دستورالعمل‌ها و توصیه‌ها و مکاتبات صادر شده از جانب ائمه اطهار(ع) خطاب به مدیران، کارگزاران و مجموعه دولت اسلامی به اخلاق سیاسی مدیران اختصاص دارد.

وی افزود: ادبیات و گفتار و نحوه رفتار یک مدیر اسلامی با توده مردم با خواص و با مافوق، با نیروهای تحت امر، با دشمن خارجی با دشمن داخلی با منتقدین با انصاف با منتقدین تندرو و اهل تخریب و با همه اقشار مردم به صورت عملی بیان شده است.

وی ادامه داد: در کتاب نهج‌البلاغه از امیرالمومنین چندین نامه از ایشان خطاب به معاویه صادر شده اگرچه امیرالمومنین(ع) در ‌‌نهایت با معاویه به مبارزه برخواست ولی در مرحله گفتار و مناظره هیچ‌گاه از ادبیات زننده استفاده نکردند و همه در چهارچوب اخلاق اسلامی بوده است.

امام جمعه موقت عشق آباد هدف از بیان مباحث مطرح شده را به دو دلیل دانست و گفت: دلیل اول اینکه باب نهی از منکر باز بماند و دلیل دوم اینکه به حول قوه الهی باب بداخلاقی‌های سیاسی برای همیشه بسته شود.

وی ضمن انتقاد از ادبیات رییس جمهور نسبت به منتقدین بیان کرد:‌‌ همان طور که از رسانه‌ها شنیدید رییس جمهور محترم چند روز قبل ضمن گلایه و شکایت از بعضی منتقدین که البته دو روز بعد فرمودند منظور ما منتقدینی بودند که قصد تخریب دولت را می‌کنند، ادبیات تندی داشتند، عکس‌العمل‌های متفاوتی هم در پی داشت در ‌‌نهایت در نطق بعدی در اصلاح این گفتار درآمدند که امیدواریم رفع کدورت به همه شده باشد.

حجت‌الاسلام علیپور گفت: یک مدیر سیاسی باید با سخنان خودش نه تنها خود بلکه ملت، احزاب، اطرافیان، مذهب و هر آنچه او مسئول است را آشکار کند.

وی افزود: بنابراین یک مدیر ارشد سیاسی و اجرایی اگر بخواهد حرفی را بزند باید از دو جهت اطمینان پیدا کند اول آنکه دوستان را سرشکسته نکند و دوم اینکه دشمنان را جسور نکند و آن‌ها را به طمع نیاندازد.

وی تاکید کرد: شم تجربه سیاسی می‌گوید که منتقدین یک دولت که قصد تخریب دارند یا عده آن‌ها کم هستند که در این صورت به خاطر یک عده قلیل ضرورتی ندارد اذهان عمومی مشوش شود و لزومی ندارد به خاطر یک عده کم از سوی یک مدیر ارشد اجرایی در رسانه عمومی مطلبی عنوان شود که ارکان و اجزای آن اجتماع دچار چالش شوند.

وی ادامه داد: اگر عده آن‌ها زیاد است آیا به راستی می‌توان یک جمعیت قابل توجه را ندید آیا می‌شود حرف آن‌ها را نشنید. البته ما معتقدیم تعداد آن‌ها کم است اما نمی‌دانیم چه ضرورتی دارد به خاطر یک عده کم طرز ادبیات و گفتار سیاسی مدیران اجرایی یک دولت اسلامی تغییر پیدا کند.

وی در پایان گفت: امیدواریم این دولت با گفتارو رفتارشان الگویی برای دولت‌های آینده باشد.

روز جهانی مساجد، سالروز شهادت امام صادق(ع) از مناسبت‌هایی بود که امام جمعه موقت شهر عشق‌آباد طبس به آنها اشاره و پیرامون هر یک توضیحاتی ارائه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =