استاندار یزد:تقسیمات جغرافیایی طبس و اردکان تغییر نکرده است

تقسیمات جغرافیایی طبس و اردکان تغییر نکرده است

محمدرضا فلاح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس، در پاسخ به این سؤال که «آیا موضوع انتقال مالکیت بخشی از سرزمین طبس، که محل شکست حمله نظامی آمریکا بوده است، به شهرستان اردکان صحت دارد؟» اظهار داشت: اینها همه‌اش شایعه است و مرز تقسیماتی طبس و اردکان همانند گذشته محفوظ است.

وی خاطرنشان کرد: برخی مواقع از سوی طبسی‌ها عنوان می‌شود که بخشی از شهرستان طبس جزئی از شهرستان اردکان شده است و از طرف دیگر گاهی از سوی اردکانی‌ها شنیده می‌شود که مالکیت بخشی از شهرستان اردکان به شهرستان طبس منتقل شده است، اما مرز تقسیمات جغرافیایی شهرستان‌های طبس و اردکان همان است که بر روی نقشه وجود دارد و هر گونه تغییر در این زمینه شایعه است.

این در حالی است که امام جمعه طبس طی سخنانی از تریبون نماز جمعه اول اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۱، با بیان اینکه سرزمین مقدس طبس غصب شده است، گفت: چند سال قبل بخشی از کویر طبس که محل شکست حمله نظامی آمریکا بوده است به مالکیت شهرستان اردکان درآمده، و امروز سندی درباره بازگشت سرزمین مقدس و غصب‌شده‌مان به شهرستان طبس در دست نیست.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجریان ادامه داد: من در همان سالی که از انتقال مالکیت بخشی از سرزمین طبس مطلع شدم، اعتراض خود را از تریبون نماز جمعه اعلام کردم که با حمایت مردم و تلاش فرماندار و بخشدار وقت این موضوع پی‌گیری شد.

وی تصریح کرد: علی‌رغم همه پی‌گیری‌ها اما در حال حاضر هیچ اطمینانی مبنی بر اینکه مالکیت سرزمین مقدس و غصب‌شده طبس از نظر قانونی به این شهرستان بازگشته است وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه منطقه شکست آمریکا در صحرای طبس برای طبسی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است، اضافه کرد: چنانچه مالکیت این منطقه به طبس برگشته و از نظر قانونی به عنوان بخشی از شهرستان طبس تلقی می‌شود، باید مسئولان مربوطه اسناد و مدارک آن را ارائه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =