استان یزد تمایلی به پذیرش مجدد طبس ندارد/ از دید دولت مساله طبس تمام شده است

خدمتگزار گفت: دولت یازدهم هیچ تمایلی به پرداختن به مساله الحاق و انتزاع شهرستان طبس ندارد و نماینده عالی دولت در استان یزد پاسخ دادند که این استان هیچ میلی به پذیرش مجدد شهرستان طبس ندارد.

خبر طبس: خدمتگزار گفت: دولت یازدهم هیچ تمایلی به پرداختن به مساله الحاق و انتزاع شهرستان طبس ندارد و نماینده عالی دولت در استان یزد پاسخ دادند که این استان هیچ میلی به پذیرش مجدد شهرستان طبس ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از پایگاه خبری خاورستان، وجه الله خدمتگزار در مراسم تودیع و معارفه فرماندار بشرویه مردم را قوی ترین پشتوانه ایران اسلامی خواند و گفت: با اتحاد و همبستگی زیر چتر رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید توانسته ایم نظام مقدس جمهوری اسلامی را در دنیا به اوج اقتدار برسانیم.

استاندار خراسان جنوبی در این جلسه همه شهرستان های استان را دارای مردمانی بااصالت و آرام برشمرد و افزود: مردم فهیم استان خراسان جنوبی به دور از حواشی به دنبال توسعه هستند و برای مدیرانی که در مسیر آبادانی حرکت کنند احترام می گذارند.

وی به برخی مسائل مطرح شده در شهرستان طبس اشاره کرد و گفت: بعد از انتزاع طبس از استان یزد و الحاق آن به خراسان جنوبی برخی به این موضوع اعتراض داشتند که برای احترام به نظر همان عده بنده شخصا با استاندار یزد مذاکره کردم و نظر ایشان را در مورد الحاق مجدد طبس به استان یزد جویا شدم که نماینده عالی دولت در استان یزد پاسخ دادند که این استان هیچ میلی به پذیرش مجدد شهرستان طبس ندارد و اگر این شهرستان را با طلا برگردانند، یزد آن را نمی پذیرد.

این مقام رسمی افزود: وقتی پاسخ استاندار یزد را شنیدم در پاسخ گفتم، هر وجب از خاک شهرستان طبس برای مسوولان و مردم استان خراسان جنوبی ارزش دارد و شهروندان مومن و متدین و قدرشناس آن نزد مردم بیرجند دارای احترام و جایگاه ویژه ای هستند و حتی به جدا شدن یک وجب از این خاک رضایت نمی دهیم.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی از مسئولین خواست تا از مداری که در آن وحدت، هماهنگی، همراهی، همدلی و اعتقادت و باور قلبی است پیروی کنند و جز خدمت به مردم هیچ برنامه ای را در سر نپرورانند و از شهروندان خواست که اجازه ندهند هیچ کس در توسعه و عمران شهرستان های استان با حاشیه آفرینی تعلل ایجاد کند.

استاندار خراسان جنوبی وی در پایان اظهار داشت: روحیه تعامل با همه گروه ها و اقشار و مردم یکی از شاخصه های انتخاب فرمانداران در شهرستان ها است.

استاندار خراسان جنوبی پیش از این نیز در حاشیه جلسه تجلیل از خبرنگاران گفته بود: شهرستان طبس مردمی متدین آرام و صبور و بااصالت دارد و همین خصلت ها موجب شده است تا یک محیط منسجم و بستر خوبی در این شهر به وجود آید اما برخی نمی خواهند که آرامش در شهرستان طبس حاکم باشد که نمونه آن در مراسم تشییع جانباختگان صانحه هوایی طبس توسط عده ای انگشت شمار شاهد بودیم.

خدمتگزار افزوده بود: طبق مکاتباتی که با دولت و کشور انجام شده است، دولت یازدهم هیچ تمایلی به پرداختن به مساله الحاق و انتزاع شهرستان طبس ندارد و به طور جدی این مساله از دید دولتمردان تمام شده تلقی می شود و این دیدگاه دولت محترم طی نامه ای به مدیران ارشد شهرستان طبس ابلاغ شده است.

103 دیدگاه دربارهٔ «استان یزد تمایلی به پذیرش مجدد طبس ندارد/ از دید دولت مساله طبس تمام شده است;

  1. دوست عزیز اگریک نفردرعشق اباد خراسان جنوبی رامی خواد دلیل نیست که همه می خوان مااکثریت عشق اباد یزدرامی خواهیم کسی گوش به حرف ما نمیده استان تحمیلی نمی خوایم به امیدروزی که برگردیم شب می خوابیم

  2. هر دم از این باغ بری میرسد!!!جناب یزدی ، طبسی ، مقیم شیراز !!!
    اولا:لطفا سوال بنده رو با سوال پاسخ ندید، بنده از شما پرسده بودم بیرجندیها چه وعده ای به شما دادن که سنگشونو به سینه می زنید؟
    ثانیا:دامان مادری خراسان جنوبی دیگه چه صیغه ای بود؟؟ خراسانی بودن زمانی برای ما ارزش داشت که نام امام رضا روی مرکز استانمون مهر خورده بود وگرنه بخشی از خراسان جنوبی بودن افتخار نیست
    ثالثا: از هر لحاظ نگاه کنی یزد خیلی برتر از بیرجنده . از لحاظ علمی، صنعت، پزشکی،خصوصا فرهنگ و…
    رابعا : شما چند سال تو طبس زندگی کردی که تفاوت زمانی رو که جزئی از یزد بودیم با حالا رو بفهمی؟؟

    1. سلام من جواب شما رو میدم البته نه به عربی که به فارسی . و اما جواب شما :
      اول : اینکه بودن ویا نبودن طبس برای مردم بیرجند اهمیتی نداره که بخوان به شما وعده بدن که حتما بمونید . ولی امکاناتی که به شما بعد از الحاق داده شده خیلی بیشتر و با ارزشتر از زمانی بود که در یزد تشریف داشتید : مثل دانشکده پرستاری ، دانشکده پزشکی (درآینده) ، فرمانداری ویژه نماینده مستقل (درآینده) و …
      دوم : برای همه ما بخشی از ایران بودن مهمه و همسایه بودن با امام رضا افتخار . با تقسیمات سیاسی نه یک کیلومتر به امارضا نزدیک میشی و یک کیلومتر دورتر .
      سوم : این دیدگاه منفی شماست که از هر لحاظ که نگاه میکنی یزد رو بهتر میبینی . برادر و یا خواهر بافرهنگ ! بهتره در شهر فرهنگی یزد زندگی کنی تا مجبور نشی به فرهنگ مردم شهر خودت و یا جاهای دیگه توهین کنی .
      چهارم : دیدن محرومیت شدید طبس نیاز به زندگی در طبس نداره ، کافیه یک با از این شهر رد بشی تا محرومیت این شهر رو با تمام وجود احساس کنی .
      در پایان : بهتر بود شما که اینقدر به وطنتون تعصب دارید به زبان فارسی و مادریتون هم تعصب داشتید و به جای اولا و رابعا معادل فارسی رو ذکر میکردید.

  3. شهروندان اصیل طبسی اونایی هستند که با این جا به جایی های نقشه ای خودشون رو نمی بازند.
    اونهایی که از حدود خود خارج نمی شوند و حریم ها را زیر پا نمی گذارند.
    طبسی ها آنهایی هستند که اگر نقطه قوتی از یک مسیول دیدند بدون هیچ جناح بندی خاصی از او تشکر می کنند و اگر نقطه ضعفی را از جانب هرکسی مشاهده کردند تنها از روی دلسوزی و بر محور عدل و انصاف آن را نقد می کنند. نه آنقدر تند می روند که بیفتند و نه آنقدر کند عمل می کنند که از قافله جا بمانند. اینها همان مردمی هستند که همسو با اهداف و آرمان های نظام مقدس اسلامی حرکت می کنند. دشمن آنها دشمن خدا و دوست آنها دوست خداست. من معتقدم که همه ما نسبت به اونچه می نویسیم مسیولیت داریم و مادامی که این دیدگاه هامون باقی بمونه باید در قبالش پاسخگو باشیم. طبسی های اصیل مشکلات ریشه ای طبس را درک می کنند اما با جار و جنجال و هیاهو و شایعه پراکنی دنبال اهداف شوم خود نمی روند. آنها می دانند که طبس زمانی دار الشیعه بوده به طوریکه بزرگان ما می گویند حتی یک غیر چادری را نمی توانستی در این شهر پیدا می کنی. امنیت اون مثال زدنی بوده و هست. اما گاه این سهل انگاری هامون داره کار دستمون میده. اینکه جناح طرف مقابل موافق میل من نیست حق توهین کردن رو به من نمیده. اینکه من دوست ندارم شهرم جزو فلان استان باشه نباید مجوز این رو به من بده که دیگر زحمات مسیولان صاحب ربط رو نادیده بگیرم. دوستان عزیز هوای خود و دلاتونو داشته باشید. اگر به خاطر خدا گفتیم و نوشتیم حتی به آنچه که انتظارش نداشتیم نیز خواهیم رسید. یا علی.

  4. طبس و یزد بلحاظ سوق الجیشی(ژئوپلتیک) هم هیچ توجیهی برای هم ندارن . هیچ میدونین چقدر از همشهریان عزیزمون در این جاده برهوت طبس-یزد بدلیل سوانح متعدد از بین رفتن. حیف که نیستن تا در شادی ما برای برگشت به خراسان سهیم باشن. خدارحمتشون کنه.

    1. حیف نیست که بساری از بیماران ما در بیمارستانهای بیرحند بدلیل کمبود امکانات و متخصص و تجربه جان خود را از دست بدهند.

      1. کمبود متخصص در بیرجند ؟؟ از کجا میدونید ؟؟ بیرجند رفتی که ببینی کمبود متخصص هست یا نه ؟

      2. بیرجند هم مثل یزد دکترها و متخصصین زیادی دارد یه مطلب که خیلی مهم است قیمت ویزیت متخصصین بیرجنداست که انصافا مناسب است

  5. بسیاری از نخبگان طبسی فرهیخته دانشگاههای بیرجند هستند و بسیاری از پزشکان شهرمان را مدیون داشکده پزشکی بیرجند هستیم . کلی هم دانشجوی طبسی در حال حاضر در دانشگاههای بیرجند دانشجویند و همه و همه رضایت دارند .

    1. الحق و الانصاف بیرجند علاوه بر پذیرا بودن دانشجویان بسیاری از طبس ، در همین مدت کم در زمینه بسط و گسترش آموزش عالی در طبس نیز بسیار خوب عمل کرده و به شهرمان لطف داشته است . راه اندازی دانشکده پرستاری و مامایی و همینطور افتتاح عنقریب دانشکده فنی و مهندسی که همگی وابسته به دانشگاههای معتبر بیرجنداند نوید تحقق عدالت آموزشی در طبس را می دهد ، کاری که یزدی ها طی این ۱۰-۱۲ سال برایمان نکردند.

  6. منافع ما مردم مظلوم و محروم طبس ایجاب می کند تا با حفظ وحدت و انسجام درونی و با پیروی از انبوه نخبگان و برگزیده گان و بزرگان شهرمان بسان آنان مدافع استان فهیم و پرقدرت خراسان جنوبی باشیم.

  7. خدمتی دیگر از خراسان جنوبی عزیز برای شهر خوبمان طبس :
    دانشکده پرستاری و مامایی طبس وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با ۲۸ دانشجو افتتاح شد و در آینده ای نزدیک دانشکده پزشکی نیز برای طبس تشکیل خواهد شد.

  8. هر کسی کو دور ماند از اصل خویش / باز جوید روزگار وصل خویش
    یزد بدرد ما نمی خورد . از لحاظ فرهنگی و گویش خیلی تفاوت داشتیم و تحویلمون نمی گرفتن . خراسان شمالی و رضوی و جنوبی نداره ما برگشتیم به اصلمون و با اصلمون هم می مونیم . ان شاء ا…

  9. دوستان و همشهریان عزیز توجه داشته باشید عده ای معدود با ارایه آمار کذب از نظرسنجی به نفع نظر خودشون سوء استفاده می کنند.
    در نظرسنجی انجام شده اکثریت مردم نظر ممتنع داشتن و بقیه هم نظرشون در مورد بیرجند یا یزد تفاوت معنی دار آماری نداشته . همچنین بدلیل کوچک بودن جامعه آماری شرکت کننده در نظرسنجی نتایج آن از لحاظ آماری معتبر تشخیص داده نشده و به همین دلیل اعلام نگردیده است.

    1. آره. وجاهت علمی نداشته و بنابراین هیچ مرجع رسمی و صلاحیت دار نتیجه ای ازش اعلام نکرده و بهش استناد نشده.

  10. میدونم چه جوری بعضیها روشون میشه نظر بنویسن که اکثریت بیرجند رو میخوان. نظرسنجی انجام شده و همه میدنن که اکثریت یزد رو میخوان. خواهشا اقلیت طرفدار بیرجند ادب را رعایت کنند و به نظر اکثریت احترام بذارن.

    1. نتیجه این نظرسنجی کذایی که شما ادعا میکنی رو کدوم مرجع رسمی و معتبر اعلام کرده؟ خواب دیدی خیر باشه عزیز!

  11. طبس ، دوره گرد استانهای همسایه ! از خراسان بزرگ تا یزد و خراسان جنوبی و سمنان و اصفهان و کرمان و شاید هم سیستان و بلوچستان !

  12. اقا رها کنید این بحثا رو،،هی میگین این استان اون استان،،بچسبید به شهر ،مسولان بیشتر از پیش به فکر ابادانی شهر باشن،جز هر استانی باشیم این مسولین شهر هستن که پیگیر بودجه و کار های خدماتی باشن ..به امید شهری ابادتر..از همین جا هم از شهردار تشکر میکنم به خاطر خدماتی که انجام میدن،مردم فهمیده هستن هر مسولی کاری انجام بده میبینن نتیجشو

          1. جناب fj . قبل از نوشتن نظر کمی هم فکر کن. یزد هم وقتی از استان اصفهان جدا شد و استان مستقلی ر اتشکیل داد مثل طبس بود و اشکذر و میبد و تفتش مثل کریت و عشق آباد و دیهوک

  13. طبسی پیشرفته ، آباد و بافرهنگ در سلیه حمایت ، هدایت و مدیریت خراسان جنوبی عزیز و مردم خوب و سربلندش.

  14. وقتی کاری از دست کسی برنمیاد بحث کردن فقط اعصابتونو بهم میریزه این چندروز عمرمونو بیلین خوش باشیم.

  15. اگه از این طرف رونده و از اون طرف مونده شدید بیایید از ما باشید. ما قول میدیم پناهتون بدیم و بیرونتون نکونیم.ما اصفهانی ها و طبسی ها اخلاقامون تا حدودی شبیه به همه.

  16. نمی دو نم نو این کامنتا اکثرا زن ها هستند که به خراسان جنوبی افتخار می کنند. به تمام نام کسانی که کامنت گذاشتند بنگرید. متوجه حرف من می شوید.

  17. با سلام “الان که طبس جز’ بیرجند است مردم خدماتشون را از یزد میگیرند هم مردمش مهربانترند ووقتی میبیند از طبس امده ایم بیشتر تحویلمان میگیرند

  18. یک آدم با سیاست همیشه در زمان حال زندگی می کنه ، نه با خیالات گذشته و توهم آینده.
    ما الان با خراسان جنوبی هستیم ، دوستش داریم و بهش افتخار می کنیم.

    1. بسیاری از بزرگان شهرمان !!! در زمانی که جزء استان یزد بودیم در زمان حال زندگی نکردند و دم از…. زدند.

      1. مهم مردم شهرند که اکثریت قریب به اتفاق دوستدار خراسان جنوبی هستند و از یزد و یزدی ها بیزار.

  19. یزد فقط تو دوره اصلاحات که از یه سری رانت ها بهره مند بود قدرت داشت.
    من خودم کارشناسی مو دانشگاه بیرجند دانشجو بودم . سطح علمی اش و امکاناتش خیلی خوب بود و بیشترین آمار قبولی تحصیلات تکمیلی رو داشت. دانشگاه علوم پزشکی اش چندبار رتبه اول علوم پایه رو آورد. مردم اش تحصیل کرده بودند و کلی هم مدیر و استاد بانفوذ در سراسر کشور داشت . رحیم آبادش … پارک هاش … همه و همه با کلاس بودن.

    1. البته بنده دو مقطع تحصیلی متفاوت را در دو استان خراسان جنوبی و یزد گذرانده ام . بیرجند به هیچ عنوان قابل مقایسه با یزد نبود . سطح یزد خیلی بالاتر است

    2. لابد شما جای با کلاس ندیدین!!!!!رحیم آباد یه خیابون ساده بیشتر نیست خیابون باغ گلشن ما صدتای اون شرف داره
      در ضمن بحث با کلاسی وبی کلاسی مطرح نیست …کاملا مشهوده که طبس داره عقبگرد میکنه فقط یه کم بصیرت میخواد که البته خیلیا به نفعشون نیست داشته باشن…واقعا متاسفم

      1. دوست عزیز احتمالا” شما رحیم آباد(مدرس) بیرجند رو ندیدی و شاید هم تا الان پاتو از طبس بیرون نذاشتی و گرنه متوجه میشدی که خیابون رحیم آباد تجاری هیچ وجه شباهتی با خیابون باغ گلشن عمدتا” مسکونی نداره.
        با وجود آدم هایی نظیر شما حتما” شهرمون عقب گرد میکنه چون هیچگاه قدر فرصت ها رو نمی دونن و همش با ساز مخالف زدن وقت خودشونو و بقیه رو هدر میدن.

  20. هیچ کس اشکی برای ما نریخت

    هر که با ما بود از ما می گریخت

    چند روزی هست حالم دیدنیست

    حال من از این و آن پرسیدنیست

    گاه بر روی زمین زل می زنم

    گاه بر حافظ تفال می زنم …

    حــافـــظ جانانه فــالـم را گرفت

    یک غزل آمد که حالم را گرفت:

    ما ز یاران چشم یاری داشتیم

    خــود غــلـط بــــود آنچه می پنداشتیم . .

  21. واقعا جزء هر استانی بشی بهتر از بیرجند آخه یه استانی میخواد ما طبسی ها رو یدک و ساپورت کنه که خودش به همه بودیجه ای که میاد نیاز داره تازه به قول قدیمیا میگن لقمه بزرگتر از دهانت رو برندار ما خیلی خیلی بزرگتر از دهان بیرجندیم از خیلی جنبه ها برای سربلندی وطنم (طبس) آرزوی بهترینها رو دارم

    1. سلام . من بیرجندی هستم . اول : چرا توهین میکنی مرد حسابی ؟ دوم : اگه بین خودتون اختلافه به بقیه چه ربطی داره ؟ سوم : چرا دستتون دائم پیش این و اون درازه و منتظر یدک کردن و ساپورت کردنید. خودتون این کار رو بکنید تا سرتون بالا باشه و به بقیه توهین نکنید . چهارم : اگه تا عمر دارید میخوان همینطوری باشین و منتظر یدک و ساپورت بقیه باشین عقب میمونین . به شهرهای دیگه مثل قاین نگاه کنید ، هیچوقت مثل شما نیستن . همیشه به فکر پیشرفت شهرشونن و انصافا که این شهر درحال پیشرفته . پنجم : با این روحیه ای که شما دارید کلا برای دهان همه استانها بزرگید و بهتره به فکر تشکیل یک ایالت مجزا باشید.

      1. درود بر شما بسیار عالی جواب حمید را داادی لذت بردم آفرین
        عده ای اصلاح طلب که منافع آنها در یزد است دنبال بهانه هستند ولی ما نمی گذاریم
        درود بر خراسان جنوبی

      2. دوست عزیز با این روحیه که شما دارید من فکر میکنم اول یکیش میتونه همین باشه مردم طبس درسته از لحاظ گویش با بیرجندی ها وجه تشابهاتی دارید اما از لحاظ فرهنگ کاملا متفاوت هستند دوم این که اگه استانداری ساپورت نکنه و بودیجه ای نفرسته کی پس قرار ساپورت کنه نکنه منظورتون اینه که برن دنبال اسپانسر اگه منظورتون اینه که واقعا اینجا طبسه نه …. واما تا زمانی که جزء یزد بودیم از لحاظ بودیجه ای طبس خیلی خیلی وضعش خوب بود دوم این که حمید درست میگه به این بودیجه ای که میاد تازه دوبرابر شم بیاد برای ساختن استانی چون یزد واقعا کم هستش و دوست من اصلا خودتو و استانت رو با استانی چون یزد مقایسه نکن و همچنین شهر طبس رو با قاین و مسئله دیگه این که ما خیلی خیلی هم بزرگ نیستیم یعنی برای استان پهناوری مثل یزد زیادی کوچکیم هستیم ولی برای شما ….

        1. درود بر محمد و حمید که حرف دل همه ی طبسی ها از پبر تا جونشونو تو همین چند خط گفتند

  22. استاندار محترم خراسان جنوبی درمورد طبس در جمع طبسی ها اظهار نظر کنید نه در پشت سر ودر جایی دور از طبس .

    1. عده ای بی فرهنگ مثل شما نمی گذارید مسئولین صحبت کنند و هیاهو می کنید مثل روز تشیع جنازه
      درود بر استاندار فهیم خراسان جنوبی

      1. علا که استاندار یزد تکذیب کرد. بی فرهنگ کسی است که نظر خودش را بر اکثریت ترجیح میدهد و به دروغ میگوید که کسانی که خواهان یزد هستند از عدد انگشتان دست کمترند.

  23. قابل توجه عده ای از دوستان ساده که باور ندارند یزد طبس را نمی خواهد :
    “نماینده طبس” مقصر اصلی انتزاع طبس از یزد را “استاندار یزد” برشمرد و گفت: نقش مستقیم استاندار یزد در سفر رئیس جمهور به این استان مستنداً مشخص و آشکار است، اما متاسفانه برخی از آقایان که بنده از فحش ها و سخنان رکیک شان می گذرم، حتی یک بار اعتراضی به استاندار یزد نکردند که چرا طبس را با آن شکل زننده و زشت پس داد.

    نماینده طبس گفت: من از مردم خوب یزد هیچ گلایه ای ندارم، اما حرکت زشت استاندار یزد غیرقابل بخشش است اما نمی دانم چرا عده ای فقط با سیاسی کاری همه هجمه را به سمت نماینده آورده اند و اصلاً اعتراضی به استاندار یزد نکردند.

    1. دیگه از این واضحتر . هم موقع انتزاع نماینده محترم شهرمون گفتند و هم حالا استاندار محترم استان مون میگن .
      بیاید قدر خودمون رو بدونیم و خودمون رو بیش از این جلو یزدی ها خوار و خفیف نکنیم .

  24. این جناب یزدی!! که سنگ بیرجندیها رو به سینه میزنه چی از طبس و طبسی ها میخواد !؟؟بیرجندیها قول چی رو بهت دادن که شدی کاسه داغتر از آش؟؟؟

    1. دوست عزیز ، من هم مثل شما اصالتا” طبسی و مقیم شیراز هستم و صرفا” فامیلی یزدی را یدک می کشم.
      من دو سوال از شما دارم : اول) شما از یزدی ها چه خیری دیده اید و چه قولی گرفته اید که ساز مخالف می زنید؟ دوم) کیست که حاضر شود دامان مادری خراسان جنوبی را ول کند و فرزند ناخوانده(شاید هم نامشروع) یزد شود؟

  25. بنده هیچ کاری ندارم که یزد و یزدیها موافق بازگشت طبس هستند یا نه. من فقط به عنوان کسی که در هر دو سیستم یزد و خراسان جنوبی کار کرده به تمام دوستان عزیز می گویم که سیستم اداری و مدیریتی خراسان جنوبی سال ها عقب تر از یزد میباشد. واقعا نمیدانم توجیه کسانی که زمینه ساز جدایی طبس و الحاق به خراسان جنوبی شدند چه بود؟

  26. تشرف کامل شهرستان طبس به استان خراسان جنوبی عزیز بر همه همشهریان گرامی مبارک باد.

    1. ممنون.ان شا ا… ما طبسی ها هم انصاف و ادب و اخلاق را رعایت کنیم و مردم خوبی برای هم استانی هامون در خراسان جنوبی باشیم.

    2. جناب یزدی مردم طبس دنبال پیشرفتن.نه اینکه تو یه نقطه بمونن وحتی عقب نشینی کنن تا مثلا تشرف داشته باشن به یه استان!!!در ضمن استاندار وامثال اونها خدمتگزار مردم هستن. حرف اول باید با مردم باشه نه یه عده که به خاطر منافعشون یه شهرو داغون میکنن.

  27. بخدا چه ضرری کردیم رفتیم بیرجند هیج کارشناسی اینوقبول نداره خداااااااااااااااااااااااااااا

    1. خیالاتی نشو و خودتو سخنگوی همه نبین . ما با خراسان جنوبی و مردم دانشمند و فرهیخته بیرجند هیچ مشکلی نداریم.

  28. این قدر نسنجیده نظر ندهیم اگر دوباره هم به یزد برگردیم یک عده دیگر خواهند آمد و دوباره ندای بیرجند را سر خواهند داد پس بیاییم برای پیشرفت و آبادانی شهرمان دست در دست هم دهیم و کدورت ها و اختلافات چند ساله را کنار بگذاریم . به امید آنروز

  29. بقول دوست عزیزمون آدم زنده وکیل وصی نمی خواد چرا استاندار یزد رسما با یک خبرگزاری معتبر مصاحبه نمیکنند و بکن که طبس رو نمی خوایم؟!!
    اما با شناختی که نسبت به مرحوم مهندس شکیبی داشتم مطمئنم که ایشون مرد حرف نبود بلکه مرد عمل بود.همیشه کاری رو شروع نمیکرد یا اگر میکرد تا پایان خطش میرفت. اون مرد سیاست بود و از این جور برنامه ها و حرفای سیاسی بیشتر از من و شما سر در می آورد. همون طور که میدونید و در مراسم هفت مرحوم شکیبی هم عنوان شد یکی از آرزوهای مهندس شکیبی الحاق مجدد طبس به استان یزد بود. اگر یزدیها مارو نمیخواستن قطعا اون مرحوم پیگیر این مسئله نمیشد . این حرفها هم ترفندهای سیاسی بیش نیست.پس همشهری ها از خواستتون کوتاه نیاین

    1. فقط خراسان جنوبی
      یزد استان اصلاح طلبان است و ما مخالف برگشت به یزد هستیم
      خصوصا با حرفهای استاندارش

  30. یزدیا خوب و پیشرفته بودن و ما هم راضی بودیم اما الان که اینطور گفتن چرا خودمونو کوچیک کنیم وقتی میگن هیچ تمایلی به طبس نداریم یعنی بیخیال یزد

  31. ما باید برگردیم به یزد مسئولین از شما خواهش میکنیم مارو برگردونید به یزد …رای گیری کنید حداقل

    1. رای گیری شده عزیزم. مطمئن باش اگه نتیجه اش به نفع یزدی ها بود اونا تا حالا گوش همه رو کر کرده بودن.

  32. به نظر بنده یکی از دلایل علاقه مردم طبس به یزد رفتار خیلی خوب کارکنان ادارات یزد و راه انداختن سریع کار طبسی ها است من خودن بار ها وباره دیدم که طرف از مرخصی اومده فقط بخاطر کار یه طبسی که از راه دور برای یه امضا مراجعه داشته به ادارش

  33. به امید خدا به یزد عزیز بر می گردیم چون اراده مردم بر این است.
    از نظر استاندار نود ودو درصد یعنى عده قلیل!!!

    1. اخه وقتی یزد شما رو نمی خواد چی هی داد از برگشتن میزنید مگه میشه وقتی صاحبخانه کسی رو نخواد به زور رفت خونه اش؟؟؟

      1. اندکى صبر سحر نزدیک است. سخنان استاندار فرافکنى است و ىزد طبس را با دل و جان پذیراست چون مردم این را مى خواهند

    2. اصلا به یزد بر نمی گردیم
      درود بر خراسان جنوبی و استاندار و مردم فهیم استان خصوصا طبس

  34. ما طبسی ها خیلی بی عرضه ایم
    وگرنه اون عده انگشت شمار که در سخنرانی اقای احمدی نژاد دم از خراسان و در روز تشییع جانباختگان سانحه هوایی دم از یزد می زدند باید زیر مشت و لگدمان له می کردیم.
    آنها دنبال خراسان و یزد نیستند، بلکه دنبال تخریب شخصیتی در طبس هستند که آن هم به ضرر آبروی مردم تمام شده است.
    آنها گفتند خراسان ، و حال که جزء خراسان شدیم ، گفتند منظورمان خراسان رضوی است.
    آخه به عقل کدام آدم عاقلی میاد که طبس جزء خراسان رضوی بشه.
    کسانی که رهبری را قبول ندارند ولی برای رسیدن به هدفشان در شعارشان می گویند، یزد و طبس برادرند، پیرو ی خط رهبرند.
    مردم طبس بیدار شوید- مسئولان طبس بیدار شوید- حرکت های ضد انقلابی باید در نطفه خاموش شود.
    من روز تشییع جنازه جانباختگان سانحه هوایی نبودم ولی با دیدن فیلمی که از گوشی گرفته بودند یک لحظه از طبسی بودنم خجالت کشیدم.

    1. کسانى در سخنرانى احمدى نژاد دم از خراسان میزدند همانهایى بودند که موافق خراسان جنوبى بودند نه نود و دو درصد مردم. وکسانى که. در روز تشییع جنازه شعار یزد میدادند به پشتوانه نود و دو درصد موافق یزد بوده است

      1. من توی گفته هام عرض کردم که بیدار شوید
        مثل اینکه شما هنوز خوابید.
        گروهی که من عرض کردم گروهی منظم هستند برای ایجاد بی نظمی.
        ما حرف شما را قبول می کنیم، انها که در سخنرانی آقای احمدی نژاد دم از خراسان می زدند همانهایی بودند که خراسان را می خواستند ،
        ولی چند سوال:
        اکنون چه کسانی دم از یزد میزنند؟
        آیا آنها چپ گرا هستند یا راست گرا؟
        شعارشان چیست و در روز تشییع جانباختگان سانحه هوایی چه شعاری می دادند؟
        آیا کلمات استفاده شده در شعارشان با رفتارهایشان تطابق دارد؟

        اگر هنوز بیدار نشدید بگویید تا صرح تر جوابتان را بدهم.

        1. اکنون بیش از ۹۰درصد مردم یزد را می خواهند . شاید شما خوابید که می توان فرد خواب رابیدار کرد و یا خود را بخواب زده اید که هیچ کاری نمی شود برایتان کرد.

          1. من خودم جز ۹۰ درصد هستم.
            بحث من روی یزد و بیرجند نیست
            بحث من سر این همه بی نظمی و آبرو ریزی و حواشی است

    2. آفرین هادی جون
      روز تشیثع جنازه عده ای آشوبگر و اغتشاشگر شعار سیاسی دادند و آبروی طبس را بردند
      اینها به فکر طبس و آبادانی آن نیستند بلکه دنبال مننافع شخصی و سیاسی هستند
      درود بر خراسان جنوبی
      درود بر اهالی دیهوک – دستگردان- و مردم صبور و انقلابی شهرم طبس

  35. دوستان عزیز و همشهریان گرامی ، حالا یزدی ها را خوب شناختید ! همان ها که هنگام انتزاع طبس بی هیچ مخالفت و مقاومتی به اصطلاح فرزند ناخوانده شان را پس دادند حالا هم هیچ تمایلی برای الحاق مجدد حتی طبس طلایی ندارند !
    بیایید بدور از توهم با حفظ وحدت و انسجام و البته اخلاق و فرهنگ ، زمینه پیشرفت و ترقی شهرمان در پناه خراسان جنوبی عزیز را هموار سازیم.

  36. ینی این همه یزدیا از طبس بیزارن که میگن اگه طبس طلا باشه نمیخوایم چقدر ما بدبختیم واقعا سرمونو با چیا سرگرم کردیم که چی بشه از کار و زندگیمون داریم میوفتیم اخرشم مثل کبک سرمون زیر برفه و بجای اینکه به وحدت و پیشرفت فک کنیم خودمون باعث تفرقه میشیم

  37. جناب استاندار اگر شما می توانید وحدت وهمدلی را در بین مسولین طبس بوجود آورید شما که هدفتان خدمت به مردم است بیایید واز نزدیک حرف مردم را بشنوید ببینید مردم چه درخواستی دارند حرف مردم را از خودشانشنیدن بهتر از ان است که چند مسول به شما بگویند

  38. آدم زنده وکیل ، وصی نمیخواد
    اگه از زبان مسولین یزدی من جمله استاندار شنیده شد درسته !!!
    ***

    و متأسفانه ……….
    ……………… هر دم از این باغ بری میرسد …

    1. استاندار یزد کتبا نامه زده و مخالف برگشت طبس به یزد است به دو دلیل
      ۱- نزاع های سیاسی و اختلافات سیاسی
      ۲- دوری طبس از مرکز استان
      درود بر استاندار یزد که بدون ترس و بدون اغراق حرف منطقی را زده

      ما هم یزد را نمی خواهیم به دو علت
      ۱- اینکه استان اصلاح طلبان است و چپ گرا هستند
      ۲- عدم رعایت عدالت بین شهرستانها خصوصا به اردکان و میبد بیشتر توجه می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − شانزده =