قانون تجمیع عوارض نیازمند بازنگری است

قانون تجمیع عوارض نیازمند بازنگری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس گفت: قانون فعلی تجمیع عوارض مطلوب نیست و نیازمند تجدیدنظر و بازنگری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجریان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری طبس که در محل روستای پیرحاجات این شهرستان برگزار شد، ضمن انتقاد از قانون فعلی تجمیع عوارض، اظهار داشت: در حال حاضر دو درصد عوارض به صورت متمرکز در مرکز استان و خزانه جمع‌آوری می‌شود که در این حالت تا هنگامی که این مبلغ به شهرها برگشته و بین مناطق دورافتاده توزیع شود مدت زمان زیادی طول کشیده و مبالغ کمتری جذب می‌شود.

وی با بیان اینکه قانون فعلی تجمیع عوارض مطلوب نیست، ادامه داد: باید در قانون تجمیع عوارض تجدیدنظر و بازنگری شود، به طوری که عوارض جمع‌آوری شده از هر منطقه در همان منطقه هزینه شود.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر لزوم توجه بیشتر به آبادانی مناطق محروم و به ویژه روستاها، به بیان برخی از مشکلات و کمبودهای روستاها از جمله روستای پیرحاجات پرداخت و گفت: روستای پیرحاجات دارای فضا و آب مناسبی است که در راستای برق‌رسانی به این روستا نیز سرمایه‌گذاری زیادی از سوی دولت انجام شده است، اما آن طور که باید و شاید از این امکانات استفاده نمی‌شود که دلیل آن عدم وجود اشتغال پایدار برای جوانان و در نتیجه مهاجرت جوانان و خانواده‌های روستایی به شهرهاست.

وی اضافه کرد: توجه بیشتر به پرورش صنعتی دام، کشت گلخانه‌ای، آبیاری قطره‌ای و اصلاح باغ‌ها، بهره‌برداری بهتر از آب موجود، احداث سد در مسیر رودخانه روستا، احداث راه پیرحاجات – عشق‌آباد، اعطای وام‌های احداث مسکن به جوانان روستایی، بازگشایی راه پیرحاجات – نستنج – طبس حتی به صورت خاکی، شناسایی و فعال کردن معادن اطراف روستا از جمله معادن سرب، راه‌اندازی دبیرستان شبانه‌روزی، اختصاص زمین ورزشی، احداث خانه عالم و اعزام روحانی و مبلغ باعث توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها خواهد شد.

مهاجریان خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه‌های شورای اداری شهرستان در محل روستاها، باعث افزایش انتظار مردم آن مناطق می‌شود که بر این اساس باید مسئولان سعی کنند تا در مدت کوتاهی از برگزاری هر جلسه شورای اداری در یک روستا اقدام عملی، محسوس و مشهودی در آن روستا انجام شود.

امام جمعه طبس هم‌چنین به انتخابات پیش‌روی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: جریان فتنه سال ۱۳۸۸ که به دنبال تقلب در انتخابات بودند و البته موفق نشدند، در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی نیز در پی زیر سؤال بردن انتخابات هستند.

وی ادامه داد: در برگزاری انتخابات باید دقیقا مطابق با قانون عمل شده و به امانت‌داری و ترغیب و تشویق مردم برای حضور حداکثری در انتخابات توجه شود.

مهاجریان اقدام آمریکا و مزدورانش برای تحریم نفت ایران را در راستای ایجاد جو روانی در کشور در آستانه انتخابات دانست و تصریح کرد: اقدام احمقانه و جاهلانه اتحادیه اروپا در نخریدن نفت ایران هیچ پیامد منفی برای کشورمان ندارد، ضمن اینکه بسیاری از کشورها از جمله چین، کره‌جنوبی و روسیه، اتحادیه اروپا را در این تصمیم همراهی نمی‌کنند.

وی یادآور شد: منطقه استراتژیک صدور نفت یعنی تنگه هرمز در اختیار ایران است که بنابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران بستن تنگه هرمز از آب خوردن هم برای ایران راحت‌تر است.

امام جمعه دیهوک طبس نیز در این جلسه با اشاره به تبلیغات دشمنان علیه انتخابات ایران، اظهار داشت: ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی امسال با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس قرار گرفته است از حساسیت بسیار بیشتری برخوردار است که باید به نحوی مطلوب و درخور شأن جشن گرفته شود.

حجت‌الاسلام غلامرضا مرتضائی‌نیا اضافه کرد: امروز دشمن به دنبال سست کردن اراده مسئولان و خسته کردن مردم ماست، و مسئولان باید برای مقابله با این توطئه‌ها تلاش و خدمت خود را مضاعف کنند و مجریان انتخابات نیز باید در راستای قانونمندی و حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی تلاش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =