انتقاد منصفانه مهمترین عامل سالم سازی جامعه است

امام جمعه موقت طبس با تاکید بر لزوم فضای آرام سیاسی در کشور و با بیان اینکه در چنین فضایی بهتر می‌شود کار کرد گفت: گاهی ممکن است انتقاداتی شود که اگر نقدی مصداق فساد به خود بگیرد باید با آن فساد برخورد شود اما از طرفی نقدهای منصفانه را باید پذیرفت چرا که انتقاد منصفانه مهمترین عامل سالم سازی جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس(طبس نیوز)، حجت‌الاسلام احمد مؤدب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس ضمن تسلیت به مناسبت در پیش بودن اربعین اباعبدالله الحسین‌(علیه‌السلام) به خطبه تاریخی حضرت زینب‌(سلام‌الله‌علیها) در مجلس یزید پرداخت و بر حفظ و گسترش این پیام عاشورایی تاکید کرد.

امام جمعه موقت طبس با اشاره به این بخش از خطبه که «هر مکری دارید پیاده کنید اما به خدا سوگند قادر نخواهید بود ذکر ما را ببرید و وحی ما را نابود کنید» اظهار داشت: اکنون پیش‌بینی‌ها و روشنگری‌های حضرت زینب‌(سلام‌الله‌علیها) به واقعیت پیوسته و می‌بینیم که روز به روز بر بزرگی ایشان و عظمت اسلام افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه بنی‌امیه و پشتوانه‌های آنان جز نابودی اسلام و اهل بیت‌(علیه‌السلام) مسیر دیگری را دنبال نکردند تصریح نمود: دشمنان می‌خواستند با احیای جاهلیت به وضعیت قبل از اسلام برگردند تا مردم را به بردگی خویش درآورند.

حجت‌الاسلام مؤدب ادامه داد: در حالی که این‌ها به گونه‌ای خصوصی و پنهانی به خصومت خود ادامه می‌دادند اما یزید‌بن‌معاویه دشمنی خود را علنی کرد و گمان می‌برد که با کشتن اهل بیت رسول الله‌(صل‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) ذکر و نام آنان محو خواهد شد.

امام جمعه موقت طبس با بیان اینکه همواره در سیر تاریخی دنیا جبهه حق بر باطل پیروز بوده است به آیاتی از قرآن کریم پرداخت و اظهار داشت: عده‌ای می‌خواهند نور خدا و دستگاه او را با تبلیغات سوء و شایعه پراکنی خود خاموش کنند اما این وعده الهی‌ست که خداوند غیر از این را خواسته هر چند آنان را خوش نیاید.

وی با اشاره به واقعه عاشورا ادامه داد: آنان که روزی خود را پیروز میدان می‌دانستند با هیچ توانی نمی‌توانند ننگ و عار این جنایت را از خویش بشویند که امروز خفتش برای آنان مانده و اسلام با این عظمت در جهان فراگیر شده است.

حجت‌الاسلام مؤدب در خطبه دوم ضمن بیان این مطلب که اباعبدالله‌الحسین‌(علیه‌السلام) با قیام خود و اصحاب با وفایش موجب جاودانگی اسلام شد خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ماست که هم در راستای احیای قرآن بکوشیم و هم در مسیر زنده نگه داشتن یاد اهل بیت‌(علیه‌السلام) تلاش نماییم.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اربعین سیدالشهدا‌(علیه‌السلام) اشاره کرد و افزود: اربعین اباعبدالله(علیه‌السلام) احیاگر فلسفه‌ شهادت و استمرار نهضت ظلم‌ ستیزانه‌ امام حسین(علیه‌السلام) است که درس بزرگ آن زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ شهادت در مقابل تبلیغات دشمن می‌‌باشد.

امام جمعه موقت طبس در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت کنونی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه فضای حاکم بر سران کشور فضای هم دلی و هم فکریست اظهار داشت: در چنین شرایطی نباید از روی عناد رفتار کرد و اگر هم انتقادی وارد است باید منصفانه و با در نظر داشتن رضای الهی بیان نمود.

حجت‌الاسلام مؤدب در ادامه به سمینار مبارزه با فساد اشاره کرد و با بیان اینکه ورود نماینده سازمان ملل در این مسئله داخلی قابل توجیه نیست تصریح نمود: به نظر می آید که این امر دخالت در کشور و یا باز کردن زمینه دخالت برای مسائل داخلی یک کشور است.

وی افزود: این مسئله جنبه بین المللی نداشته و راهکار آن هم دست آنان نبوده است چرا که چیزی را ممکن است ما فساد بدانیم اما از نظر آنان فساد تلقی نشود که از همین رو باید جلوی دخالت آنان در مسائل امنیتی کشور گرفته شود.

امام جمعه موقت طبس با تاکید بر لزوم  فضای آرام سیاسی در کشور و با بیان اینکه در چنین فضایی بهتر می‌شود کار کرد اظهار داشت: گاهی ممکن است انتقاداتی شود که اگر نقدی مصداق فساد به خود بگیرد باید با آن فساد برخورد شود اما از طرفی نقدهای منصفانه را باید پذیرفت چرا که انتقاد منصفانه مهمترین عامل سالم سازی جامعه است.

وی در پایان به مسابقات استانی قرآن کریم در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(علیه‌السلام) اشاره کرد و ضمن دعوت از مردم در مشارکت این برنامه فرهنگی افزود: در سایه قرآن زندگی کردن و آن را از مهجوریت در آوردن در نهایت به منزله رشد و سالم زندگی کردن یک جامعه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + چهارده =