ملت سوریه پاسخی دندان شکن به دخالت‌های آمریکا می‌دهد

ملت سوریه پاسخی دندان شکن به دخالت‌های آمریکا می‌دهد

محمدکریم عابدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره اعتراف صریح واشنگتن به دخالت در ناآرامی‌های سوریه، گفت: مداخله‌های آمریکا در امور داخلی سوریه مربوط به امروز نیست بلکه سال‌ها سیستم جاسوسی آن به همراه انگلیس و رژیم صهیونیستی سعی می‌کردند با روش‌های مختلف پایه‌های حکومت بشار اسد را تضعیف کنند.
نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی سوریه را کشوری مقتدر و در خط مقدم مقاومت علیه رژیم صهیونیستی خواند و افزود: سوریه از کشورهای پیش رو در جهان عرب و مأمن امنی برای آوارگان فلسطینی است به همین علت برخی حاکمان عرب چشم دیدن مقامات سوری را ندارند.
وی با یادآوری اشغال بلندی‌های جولان از سوی رژیم صهیونیستی، افزود: اکنون که کاخ سفید به طور علنی به دخالت خود در ناآرامی‌های سوریه اعتراف کرد، شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکوم کردن اقدام واشنگتن باید سریعاً تشکیل جلسه دهد وگرنه مشخص می‌کند که ابزاری در دست قدرت‌های جهانی است.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ملت سوریه را بیدار و هوشیار خواند و تصریح کرد: ‌ مردم مسلمان و مبارز این کشور در آینده‌ای نزدیک حرف آخر را مقابل دخالت‌های کشورهای خارجی می‌زنند و پاسخ دندان شکنی به آن‌ها می‌دهند چراکه در طول سال‌های متمادی در راه مقاومت شهید دادند و حاضر نیستند ارزش‌ها و آرمان‌های خود را به پای منافع زودگذر چند کشور بیگانه ذبح کنند.
وی با تأکید بر ارتباط گیری دولت بشار اسد با معارضان، ادامه داد: ‌ گروهی از آن‌ها اسلام‌خواه و ضد رژیم صهیونیستی هستند و بدون وابستگی به کشورهای بیگانه، بر استقلال و یکپارچگی سوریه تأکید دارند؛ دمشق می‌تواند از این افراد یک هسته فکری تشکیل دهد و در امور سیاسی کشور آن‌ها را به کار گیرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جمهوری اسلامی ایران را نماد مردمسالاری دینی خواند و تأکید کرد: همانطور که تونس و مصر از این الگو برای برگزاری انتخابات مردمسالار استفاده کردند و نتیجه گرفتند سوریه نیز می‌تواند برخی ساختارهای حاکمیتی را با الگوگیری از جمهوری اسلامی برای عبور از این گردنه سخت اصلاح کند.
کاخ سفید با بیان اینکه نظام سوریه باید سرنگون شود و دیگر کنترل اوضاع را از دست داده است، به نوعی به دخالت خود در خشونتهای سوریه و حمایت از گروههای مسلح اعتراف کرد. کاخ سفید همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است قطعنامه ضد سوری را تصویب کند، این در حالی است که روسیه به صراحت از مخالفت خود با چنین قطعنامه‌ای خبر داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =