طبس عسلویه خراسان جنوبی است/ در سیستم‌‌های اداری باید مطالبه‌گری را ارتقاء بخشیم

هاشمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در جلسه شورای اداری شهرستان، با اشاره به منابع موجود در طبس، این شهرستان را دارای جایگاه ویژه‌ای دانست و آن را عسلویه خراسان جنوبی نامید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)، سیدجلال هاشمی در جلسه شورای اداری به وجود دسیسه های فروان دشمنان اشاره کرد و افزود: در منطقه خاورمیانه استکبار جهانی خیمه زده و در فکر استیلای بر منطقه است و علی رغم تمام نیرنگ‌ها به نظر می‌رسد آن درسی که ملت شریف ایران از اباعبدالله الحسین(ع) گرفته که همان درس آزادگی و حریت است تمام نقشه‌ها و نیرنگ‌های آن‌ها را بر باد داده، حضور عاشورایی مردم در ایام اربعین نشانگر عظمت و بزرگی این تفکر است.

وی افزود: تفرکات الهی و هدایتگرانه مقام معظم رهبری و تفکرات امام (ره) تمام نقشه‌ها و و ترفند ها را به گونه ای ترتیب داده که امروز با تدابیر دولت تدبیر و امید شرایط کشور ما در یک شرایط پایدار و با ثبات باشد.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید هم با تبعیت کامل از مقام معظم رهبری و طراحی برنامه های منسجم و دقیق در کشور با حل و فصل مشکلات معیشتی ،مشکلات تورم و… برنامه های خودش را دستور کار قرار داده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص شهرستان طبس افزود: در شهرستان طبس با تلاش عظیمی که صورت گرفته ما بستر امن اجتماعی را فراهم کردیم و با نگاه توسعه ای و با نگاه توسعه محور موضوعات را دردستور کار خود قرار داده ایم.

هاشمی افزود: امروز بیش از یک سال از کارنامه دولت دکتر روحانی در این منطقه می گذرد و این کارنامه قابل دفاع است با کمک اهرم‌های تاثیر‌گذار مانند دکتر عبدالله‌زاده و همچنین امام جمعه محترم و سایر بزرگواران و صاحب نظران کارنامه قابل دفاع است.

هاشمی مردم خوب و ظرفیت‌های فراوان را باعث ایجاد شرایط مناسب در طبس دانست و افزود: ما سعی میکنیم در استان خراسان جنوبی شهرستان خودمان را به عنوان شهرستان اول تعریف کنیم در حوزه مدیریتی هم دکتر عبدالله زاده و هم بنده جای خود را به خوبی پیدا کرده ایم؛ ارتباط منطقی و بسیار خوب ایشان با دولت، وزارت کشور و با استاندار برای ما بسیار رهگشا بوده و فضا و کار را برای ما بسیار خوب و راحت کرده است .

فرماندار ویژه طبس افزود:ما اعتقاد داریم با این منابعی که در شهرستان داریم در واقع طبس عسلویه خراسان جنوبی است و ان شاالله که بتوانیم با این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.

وی در ادامه تمامی مسئولان،صاحب نظران و مردم شهرستان طبس را به ایجاد وحدت تشویق نموده و از آنان خواست تا از گفتن حرفهایی که باعث کینه و اختلاف می شود برحذر باشند.

وی افزود: از مدیری که باعث اختلاف برانگیزی شود به شدت ناراحت می شوم و خواهش میکنم با شفافیت صحبت کنید اشکال و ایرادی از هم داریم راحت به هم بگوییم.

هاشمی افزود: دست به دست شدن طبس در طی سال‌های گذشته در بین گروه های سیاسی مشهد و بیرجند و یزد به ضرر ما شده ما اگر حرفی هم برای گفتن داریم و حتی اگر حرفمان بسیار منطقی هم باشد به گونه ای باید برخورد کنیم که واگرایی را در پی نداشته باشد به هر حال ما اکنون تابع این استان هستیم مرتبا باید دنبال همگرایی باشیم و دنبال ارتباط موثر با مدیران استانی چرا که آن‌ها اکنون دارند به ما امتیاز میدهند و در صورتی که چنین باشد ما ضرر می کنیم.

وی درباره حوزه های مختلف کاری در شهرستان طبس اظهار داشت: در حوزه بیمارستان شرایط بهتری را داریم به سرعت بیمارستان در حال تجهیز شدن است هر چند که مشکلات جدیی دارد و یکی از مهمترین مشکلات کمبود امکانات پزشکی است.

وی افزود: ارتقای فرودگاه در دستور کار قرار دارد و ۲ میلیارد تومان برای بهبود وضعیت پرواز در نظر گرفته شده من خواهشم این است که از این پرواز استقبال شود داریم سعی می کنیم تا با شهرستان های پیرامونمان مانند بیرجند،مشهد،اصفهان یزد و… پرواز داشته باشیم و ارتباطات گردشگری و صنعتی و اقتصادی برقرار کنیم.

هاشمی افزود: راه‌های حوزه شهرستان طبس تماما در حال شریانی شدن است با پیگیری‌های بنده و دکتر عبدالله زاده و با دیدارهایی که با مدیر کل داشتیم اعتبار بسیار خوبی تعلق گرفته که دکتر عبدالله‌زاده در تهران پیگیر تخصیص یافتن اعتبارات هستند.

وی درباره بحث آب شهرستان نیز افزود: در طول یکسال گذشته تلاشهای زیادی صورت گرفته ولی محدودیت‌های بارندگی باعث به وجود آمدن مشکلات جدی در روستاها و شهر شده است اعتبارات ما در این زمینه با تصمیم‌گیری‌هایی که انجام شده ۳ برابر شده که ان‌شالله بتوانیم این محدودیت و مشکل را هم نیز برطرف نماییم.

وی در ادامه خطاب به مسئولان اداری شهرستان نیز بیان داشت: باید سیستم‌‌های اداری‌مان را برای مطالبه‌گری ارتقاء بخشیم، مطالبه‌گری را جدی کنیم، مدیران نشسته، مدیران آرام و با حیای کم به درد ما نمی‌خورند مدیران باید جسور باشند شهامت در تصمیم‌گیری داشته باشند مقتدر عمل نمایند، اختیارات خودشان را تفکیک کنند، برای پیشرفت طبس باید همه مدیران کارآمدی شویم مدیریت سنتی گذشته و دیگر جوابگو نیست.

در ادامه این جلسه هاشمی سفر رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی را مهمترین مبحث جلسه امروز دانست و افزود: شخصیت دکتر روحانی شخصیتی است که در طول انقلاب شکل گرفته و در مناصب مهم مملکت از جمله دبیر شورای امنیت ملی و مباحث مرتبط ایشان را شخصیتی شناخته شده ساخته که ایجاد امید، خلق گرایی و استفاده از تمام ظرفیت ها در دستور کار ایشان قرار دارد.

وی از هیآت مذهبی شهرستان خواست تا خود را برای شرکت در مراسم سخنرانی دکتر روحانی در بیرجند آماده کنند و افزود: ما مطمئن هستیم مردم طبس از این سفر به خوبی استقبال خواهند کرد و با حضور گسترده خود در مرکز استان ذهنیت خوبی را برای آقای رییس جمهور و وزرا نسبت به مردم طبس به وجود خواهند آورد.

هاشمی تاکید کرد: ما از حقوق مردم طبس کوتاه نمی آییم و در جلسات مشترکی که با امام جمعه عزیز و نماینده محترم خواهیم داشت مسائل و مشکلات شهرستان را مکتوب نموده و تقدیم آقای رییس جمهور خواهیم نمود .

فرماندار ویژه طبس در ادامه به آماده‌سازی فضای شهر طبس برای سفر رییس جمهور به استان خراسان جنوبی اشاره کرد و از هیئات مذهبی و مسئولین ستادی و همچنین حامیان و دوست داران دولت تدبیر و امید خواست تا فضای شهرستان را به گونه‌ای بسیار مطلوب و ارزنده آماده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 12 =