نمایندگان فقط به نفع خود قانون تصویب نکنند

نمایندگان فقط به نفع خود قانون تصویب نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به آغاز بکار مجلس نهم از هفتم خرداد ماه، و ضمن تقدیر از تلاش‌های محمدکریم عابدی به عنوان نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس هشتم، اظهار داشت: متأسفانه در مجلس هشتم شاهد بودیم که نماینده‌ها در ابتدای آغاز مجلس قوانینی به نفع خود تصویب کردند که از جمله آن اختصاص تسهیلات یک میلیارد ریالی برای مسکن نمایندگان مجلس بود.

وی تصریح کرد: لازم است نماینده‌های مجلس نهم که به پشتوانه حضور گسترده و رأی بالای مردم به مجلس می‌روند، مجلسی قوی در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل داده و تنها به تصویب قوانین مورد نیاز نظام و جامعه بپردازند.

* مسئولان مجلس و دولت از ایجاد تفرقه در جامعه بپرهیزند

خطیب جمعه طبس همچنین ضمن تأکید بر لزوم تحکیم وحدت بین قوای سه‌گانه، خاطرنشان کرد: اهمیت وحدت، همدلی و هماهنگی در جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست، که این موضوع سیره ائمه اطهار(ع) و پیامبر اکرم(ص) و همواره مورد تأکید حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده و هست.

وی به سخنی از حضرت امام خمینی(ره) در این باره اشاره کرد که خطاب به مردم و مسئولان فرموده‌اند: «کاری نکنید که خدای نخواسته عنایت خدا کم شود، کاری نکنید که برای ولی‌عصر(عج) ایجاد نگرانی کنیم، با هم تفرقه نداشته باشیم، با هم تفرقه‌اندازی نکنید، همه با هم باشید.»

وی از اقشار مختلف مردم و به ویژه مسئولان مجلس و دولت خواست تا با توجه و عمل به منویات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، از ایجاد تفرقه در جامعه جلوگیری کنند.

* شاهین نجفی اجیر شده صهیونیست‌هاست

امام جمعه طبس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امام هادی(ع)، به بیان گوشه‌ای از زندگانی پرفراز و نشیب این امام همام پرداخت و درباره ترانه شاهین نجفی علیه امام هادی(ع) یادآور شد: این صهیونیست‌ها بودند که شاهین نجفی را برای خواندن ترانه‌ای علیه حضرت امام هادی(ع) اجیر کردند که همه مراجع و شیعیان از این اقدام ننگین برافروخته‌اند.

وی با اشاره به مظلومیت ائمه اطهار(ع) و حضرت امام هادی(ع) و همچنین صدور حکم ارتداد شاهین نجفی از سوی مراجع، افزود: صهیونیست‌ها ضمن اعلام حمایت از شاهین نجفی، برای آزردن گروه ایرانی در اجلاس ۱+۵ در بغداد، نجفی را نیز به این اجلاس فرستاده بودند.

* آماده اجرای حکم ارتداد شاهین نجفی هستیم

مهاجریان تصریح کرد: ملت ایران ضمن محکوم کردن اقدام این خواننده هتاک، آمادگی خود را برای اجرای حکم و فتوای مراجع مبنی بر از بین بردن شاهین نجفی اعلام می‌کنند.

* فتح خرمشهر یک امداد الهی بود

خطیب جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت سوم خرداد ماه، سالروز فتح خرمشهر، این موفقیت بزرگ را از امدادهای الهی دانست و اظهار داشت: سالروز فتح خرمشهر که به عنوان روز مقاومت و پایداری نام‌گذاری شده است اهمیت زیادی دارد که اگر پایداری، مقاومت و ایثار مردم و رزمندگان و عنایت خداوند متعال نبود به طور قطع این فتح و پیروزی بزرگ هم حاصل نمی‌شد.

وی اضافه کرد: باید این پایداری، مقاومت و ایثار را همیشه مدنظر داشته و همواره در مقابل همه توطئه‌های دشمن از جمله محاصره اقتصادی، جنگ نرم، تبلیغات سوء و… پایداری و مقاومت داشته باشیم.

* کشاورزان در پرداخت زکات غفلت نکنند

مهاجریان با اشاره به آغاز برداشت محصول گندم و جو در شهرستان طبس، یادآور شد: کشاورزان در پرداخت زکات خود تا ذره آخر غفلت نکنند تا خداوند هم برکاتش را بیشتر بر ما نازل کند.

گرامیداشت روز حمایت از خانواده زندانیان و تأکید بر لزوم توجه خانواده‌های برخوردار به مشکلات خانواده‌های زندانیان و همچنین گرامیداشت دهم خرداد ماه روز جهانی بدون دخانیات  و بیان مضرات استعمال دخانیات از دیگر سخنان حجت‌الاسلام مهاجریان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =