امام جمعه طبس: وزارت راه و شهرسازی پیگیر سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران-طبس باشد

امام جمعه طبس با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به طبس گفت: سانحه سقوط هواپیمای مسافربری به وزارت راه مرتبط است اما در این خصوص مسئله‌ای ذکر نشد که موجبات ناراحتی عده‌ای از همشهریان را فراهم آورد و بنده به نوبه خود نیز عذرخواهی نموده و در روزهای آتی به صورت کتبی شخصا اقدام خواهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس(طبس نیوز)، امام جمعه طبس ضمن گرامیداشت فرارسیدن ماه ربیع‌الاول و همچنین با اشاره به مناسبت‌های پیش رو به یکی از ویژگی‌های انسان با تقوا اشاره کرد و افزود: چنین افرادی خواب کمتری دارند و پاسی از شب را با خدای خود خلوت می کنند و به دعا و مناجات مشغول می‌شوند.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم در ادامه به بیان سبک زندگی اسلامی پرداخت و با اشاره به اینکه ازدواج به موقع و آسان مانع ارتکاب گناهان کبیره می‌شود تصریح نمود: البته اینکه ازدواج با چه کسانی و با چه انگیزه و اهدافی صورت بگیرد نیز حائز اهمیت بوده که التفات و توجه به آن سعادت انسان را به دنبال خواهد داشت.

وی ضمن بیان این مطلب که عده‌ای ثروت و مال طرف مقابل را انگیزه ازدواج تلقی کرده و بعضی با اهدافی از قبیل حسب و نسب به دنبال شریک زندگی خود می‌گردند اظهار داشت: در روایات معصومین آمده است که در هر حال تنها تقوا و اخلاق مردم را ملاک انتخاب‌های خود قرار دهیم که از این رو عاقبت چنین وصلت‌هایی چیزی جز پشیمانی نخواهد بود.

امام جمعه طبس در خطبه دوم ضمن بیان ویژگی‌های انسان با تقوا افزود: چنین افرادی اگر خداوند به آنان مال و ثروتی هم عطا کند تنها استفاده نمی‌کنند و برای فقرا و محرومین نیز سهمی را کنار می‌گذارند و در قالب صدقه زکات مستحبی می‌دهند.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم به سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام در سال ۲۶۰ هجری اشاره کرد و با بیان اینکه دشمنان اسلام در دوره زندگانی ایشان نیز شرایط وهم‌آلودی را به وجود آورده بودند افزود: این امام بزرگوار در این دوره خفقان‌آور هم جریان امامت را حفظ کردند و هم با بهترین شکل ممکن در جهت آگاهی‌بخشی به شیعیان خود پیش‌قدم می‌شدند.

وی با بیان اینکه ایشان باید امت اسلام را در جهت غیبت امام عصر آگاهی می‌دادند گفت: با وجود اینکه امام حسن عسکری علیه‌السلام می‌توانستند به صورت آشکارا به بیان شرع بپردازند اما آن را از پشت پرده به اطلاع عموم می‌رساندند تا مردم ظرفیت آمادگی و پذیرش غیبت امام عصر را درک کنند.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود به نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اشاره کرد و اظهار داشت: این روز از ایام‌الله بوده که باید بر اهمیت هر چه بیشتر آن بیفزاییم.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم افزود: دشمنان ما در داخل و خارج از کشور سال‌ها برنامه‌ریزی کرده که با ایجاد خلل در نظام اسلامی موجبات براندازی آن را فراهم کنند که البته عده‌ای هم پیاده نظام آن‌ها شدند و با کارهای احمقانه‌ای چون آتش‌زدن پرچم‌های امام حسین علیه‌السلام و اهانت به اصل ولایت فقیه با دشمنان دیرینه ملت همراه شدند.

وی در ادامه افزود: البته با هوشیاری مردم و با اتکا به هشدارهای مقام معظم رهبری مردم به صحنه آمده و با بر چیدن بساط فتنه‌گران روزی جاوید آفریدند که این هم مرهون عنایات خداوند متعال بود.

امام جمعه طبس همچنین به آثار و برکات نهم دی ماه اشاره کرد و با بیان اینکه فتنه و جنگ نرم همیشه و در هر حال علیه این نظام اسلامی وجود داشته بر توجه و اهمیت به این مهم تاکید و بر لزوم بصیرت‌افزایی مردم اشاره کرد.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم در پایان به سفر رییس جمهور و کاروان تدبیر و امید به استان خراسان جنوبی اشاره کرد و با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از این کاروان مورد استقبال مسئولین شهری قرار گرفتند افزود: از طرف فرمانداری ویژه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و شهرستان مسائل به ایشان منتقل شده که در نوبت‌های بعدی فرماندار محترم به آن اشاره خواهند داشت.

خطیب جمعه طبس همچنین به سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اشاره کرد و ضمن بیان این مطلب که این مسئله به وزارت راه و شهرسازی مرتبط است افزود: در این خصوص مسئله‌ای ذکر نشد که موجبات ناراحتی عده‌ای از همشهریان را فراهم آورد که بنده به نوبه خود نیز عذرخواهی نموده و در روزهای آتی به صورت کتبی شخصا اقدام خواهم کرد.

آغاز امامت امام زمان عج‌لله تعالی فرجه‌الشریف، سالروز شهادت آیت الله غفاری، روز ملی ایمنی از زلزله، تشکیل نهضت سوادآموزی و سالروز ثبت احوال از دیگر مناسبت‌هایی بود که حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم امام جمعه طبس به آنان اشاره و پیرامون هر کدام به ارائه توضیحاتی پرداخت.

دیدگاهی در “امام جمعه طبس: وزارت راه و شهرسازی پیگیر سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران-طبس باشد

  1. جناب حاج آقای مهاجرایان شما خود بر تمام مسائل و شکلات منطقه اشراف دارید چون طبسی و الاصل هستید اگر می خواهید سنت ازدواج رونق و رواج پیداکند به فکر اشتغال جوانان بیکار لیسانس و فوق لیسانس باشید تا اول این مشکل بیکاری حل شود و سپس جوانان و پدر و مادر بفکر ازداوج خود و فرندانشان باشند منظور از خود جوانان هستند چون در خانه من نویسنده سه لیسانس و فوق لیسانی بیکار هستند که دارند با مشکلات زندگی و بیکاری دست و پنجه نرم میکنند اگر جوانی خام پیدا شود و در حال بیکاری تن به ازدواج دردهد اختلاف و طلاق اورا تهدید میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 13 =