پیروزی بیداری اسلامی حتمی است

پیروزی بیداری اسلامی حتمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت بیست و سومین سالروز ارتحال جانسوز حضرت امام خمینی(ره)، اظهار داشت: خدمت حضرت امام خمینی(ره) به اسلام و جامعه در قرن معاصر بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: شرایط قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به گونه‌ای بود که نه در شرق و غرب و نه حتی در کشورهای اسلامی نامی از دین مطرح نمی‌شد و از جمله در کشور شیعه ایران، نمازخوان‌ها و باحجاب‌ها را مرتجع می‌خواندند و در چنین شرایطی بود که خداوند متعال حضرت امام خمینی(ره) را با شعار ارزش‌های دینی و اسلام ناب محمدی(ص) برای ملت ما فرستاد.

خطیب جمعه طبس یکی از مهمترین دغدغه‌های حضرت امام خمینی(ره) را اختلاف مسئولان و مردم دانست و ضمن تأکید بر لزوم گسترش وحدت بر محور ولایت، به سخنی از ایشان در این باره اشاره کرد که فرموده‌اند: «تمامی چیزهایی که در آن بوی اختلاف می‌آید بدون شک از شیطان است که دشمن قسم خورده برای انحراف است، خطبا و سخنرانان مردم را به وحدت دعوت کنند.»

وی یادآور شد: گرچه مصیبت فقدان حضرت امام خمینی(ره) تلخ بود، اما اقدام شایسته مجلس خبرگان رهبری در تعیین حضرت امام خامنه‌ای به عنوان جانشین امام(ره)، درد فقدان امام(ره) را تسکین بخشید و امروز ۲۳ سال است که مقام معظم رهبری کشتی انقلاب اسلامی را در میان همه طوفان‌ها به نحو مطلوب هدایت می‌کنند.

امام جمعه طبس تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران امروز پس از گذشته ۳۳ سال، دنیا را متحیر کرده است و خیزش‌هایی هم که امروز در دنیا شکل گرفته از جمله بیداری اسلامی، نهضت وال استریت و… به برکت انقلاب اسلامی ایران و متأثر از رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) است.

وی با اشاره به جنایات مستکبران علیه مردم کشورهای به پا خواسته، خاطرنشان کرد: امروز همان کشورهایی که داد از دموکراسی می‌زنند، مرتکب بالاترین جنایات علیه مردم کشورهای به پا خواسته از جمله در مصر، بحرین و تونس می‌شوند تا به خیال خام خود بتوانند جلوی گسترش نهضت‌ها را بگیرند، اما آنقدر به دست و پا افتاده‌اند که حتی دیگر گفته‌های کوفی‌عنان نماینده خودشان هم درباره کشور سوریه قبول ندارند.

مهاجریان تصریح کرد: آمریکا، اسرائیل و دیگر مستکبران دنیا باید بدانند که دیگر آبرویی در دنیا ندارند و زیر پای‌شان خالی شده و پیروزی بیداری اسلامی که در بسیاری از کشورهای دنیا شکل گرفته حتمی و غیرقابل جلوگیری است.

خطیب جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک ولادت پربرکت حضرت جوادالائمه(ع)، به بیان گوشه‌هایی از زندگانی این امام همام پرداخت و گفت: حضرت امام جواد(ع) در سال ۱۹۵ هجری قمری در مدینه متولد شدند و در حالی که هنوز دارای سن بلوغ نبودند به امامت رسیدند.

وی ادامه داد: حضرت امام جواد(ع) در شرایطی که خلفایی مانند مأمون و هارون که ظاهراً خود را شیعه دانسته اما در واقع دشمن و قاتل ائمه اطهار(ع) بودند، به امامت رسیدند.

امام جمعه طبس بیان کرد: مأمون و هارون بدون زمینه‌سازی مناسب، امکان ورود مذاهب و افکار مختلف به کشور اسلامی را فراهم کردند و به خیال خام خود برای کوچک کردن شخصیت امام جواد(ع) جلسات مناظره‌ای بین ایشان و سران مذاهب و افکار انحرافی گوناگون ترتیب می‌دادند.

وی اضافه کرد: حضرت جوادالائمه(ع) در مقابل سؤالات سنگین و بسیار پیچیده دانشمندان مذاهب مختلف پاسخ‌های قوی و منطقی می‌دانند، اما آن‌ها حتی توان پاسخ گفتن به سؤالات ساده امام جواد(ع) را هم نداشتند.

مهاجریان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن برگزاری مراسم اعتکاف و دعوت از مردم و به ویژه جوانان برای شرکت در این مراسم معنوی، از مردم خواست تا در برگزاری مراسم اعتکاف و پذیرایی از معتکفان مساعدت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 9 =