اتحاد و اتفاق بین مسئولان و مردم امروز از بالاترین ضرورت‌ها است

امام جمعه طبس با اشاره به دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری به بیان نکاتی از سخنان مهم رهبری در این اجتماع پرداخته و افزود: اتحاد و اتفاق بین مسئولان و مردم امروز از بالاترین ضرورت‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، امام جمعه طبس در خطبه‌های نماز جمعه جوانان را بر ازدواج زود هنگام و به موقع تشویق و ترغیب نموده و افزود جوانان چه دانشجویان و چه طلبه‌های حوزه‌های علمیه می‌توانند در دوران تحصیل نیز به فکر ازدواج باشند تا در در سن جوانی به این مهم رسیده باشند.

امام جمعه طبس یکی از مشکلات جوانان را در امر ازدواج مشکل مسکن دانسته و از مسئولین درخواست نمود تا وسیله ازدواج زودهنگام جوانان را فراهم سازند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم در ادامه به سالروز ولادت پیامبر اعظم (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم) در عام‌الفیل اشاره نموده و به شرح وقایع عام‌الفیل پرداخت و نمونه آن را به شکست آمریکا در صحرای طبس مربوط دانست.

امام جمعه طبس همچنین با اشاره به سختی‌های زندگانی پیامبر اعظم (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم) افزود: بیشتر افرادی که به شخصیت‌های مهم رسیده‌اند در سختی و مشقت بزرگ شده‌اند که از آن جمله می‌توان به شخصیت امام خمینی (رحمه‌الله‌علیه) اشاره نمود.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم بر تاکید بسیار زیاد پیامبر درباره اخلاق نیکو و حسن خلق اشاره کرد و افزود: ما باید در همه امورات زندگی خویش اخلاق نیکو و پسندیده را به کار بگیریم و باید اخلاقمان درست باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری بار‌ها اشاره نموده‌اند که جامعه ما از لحظ سیاسی پیشرفت کرده اما از لحاظ اخلاقی دچار مشکل هستیم باید با اخلاق نیکو در خانواده‌ها و در جامعه تحول علمی ایجاد کرد.

امام جمعه طبس با اشاره به فرا رسیدن ۱۹ دی بیان داشت: ۱۹دی ماه روز بسیار مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی است در این روز مردم فهیم و با بصیرت قم در مقابل حرکات فریبکارنه‌ای که بر علیه امام در حال وقوع بود به قیام برخاستند و حتی عده‌ای از آن‌ها به شهادت رسیدند و به همین مناسبت که حرکت بسیار مهمی بوده هر سال مردم قم به محضر مقام معظم رهبری می‌روند و امسال نیز به محضر ایشان رفتند که ایشان فرمایشات بسیار مهمی داشتند.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: همانگونه که ایشان فرمودند استکبار جهانی و دشمن دشمنیشان با انقلاب و مردم تمام شدنی نیست و لذا هم مردم و هم مسئولان باید مراقب باشند و فریب دشمن را نخورند.

وی ادامه داد: محور دیگر سخنان رهبری این بود که دید و نگاه ما نباید به خارج و به دست دشمن باشد که بخواهد تحریم‌ها را بردارد یا برندارد، تحریم‌ها را هم اگر برندارد به درک که برندارد.

وی افزود: ما باید روی اصولمان بایستیم و از اصولمان دفاع کنیم ما باید به امکانات و منابع مهمی که در کشورمان هست بیشتر توجه نماییم و وابستگی به درآمد نفت را قطع کنیم و ما باید با همین مقاومت و ایستادگی تحریم‌ها را از بین ببریم.

امام جمعه طبس با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم قم افزود: وظیفه مسئولان، هیات دولت، رئیس جمهور و دیگران آن است که آرمان‌های انقلاب اسلامی را باید محقق کنند و باید مشکلات مردم را برطرف نمایند اتحاد و اتفاق بین مسئولان و مردم امروز از بالا‌ترین ضرورت‌ها است.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم بیان داشت: بنا به فرمایش امام خمینی (رحمه‌الله‌علیه) مشکل عمده مسلمین‌‌ همان دوری از اسلام و قرآنش است و اگر مسلمین به‌‌ همان آیه «واعتصمو بحبل الله و لاتفرقو»، به همین یک امر توجه می‌کردند تمام مشکلاتشان رفع می‌شد و هیچ قدرتی نمی‌توانست در برابر مسلمانان بایستد از عجایب است که ثروت در دست شرق است آن‌ها باید بیایند به شما تملق بجویند دست شما را ببوسند و این ذخایر را به بهترین قیمت بخرند اما می‌بینیم که اینطور نیست.

امام جمعه طبس افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران در جهت وحدت در بین جامعه اسلامی قدم‌های زیادی برداشته که موثر بوده و موثر است و در همین روز‌ها نیز ما شاهد هستیم که اجلاس دانشمندان بیش از هفتاد کشور اسلامی در تهران در حال برگزاری است.

امام جمعه طبس در پایان با اشاره به وارد شدن توده هوای سرد به کشور از مردم طبس نیز خواست تا در جهت مصرف انرژی صرفه جویی و دقت لازم را نمایند.

کد خبرنگار: ۱۰۳

دیدگاهی در “اتحاد و اتفاق بین مسئولان و مردم امروز از بالاترین ضرورت‌ها است

  1. خوب است که امام جمعه محترم دعوت از نماینده معزز ولی فقیه در استانهای خراسان وتولیت عظمی استان قدس را که همیشه پشتیبان رهبری بوده ان به طبس رابه جد پیگیری فرمایند که ان شاء الله برکات مادی ومعنوی این سفر طبس عزیز مارامنتفع سازد.طبس نیوز پیگیری نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =