تبلیغات انتخاباتی موجب اختلاف در جامعه نشود

تبلیغات انتخاباتی موجب اختلاف در جامعه نشود

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس گفت: باید کاندیداها و طرفداران‌شان مراقب باشند تا تبلیغات انتخاباتی باعث ایجاد اختلاف و کدورت و مخدوش شدن وحدت و همدلی در جامعه نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت ولادت پربرکت رسول مکرم اسلام(ص) و هفته وحدت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران ادامه حرکت حضرت محمد(ص) است که تمام مستکبران دنیا را به ذلت کشانده و تحولی همه جانبه را در جهان ایجاد کرده است که از مهمترین علل پیروزی انقلاب اسلامی، مکتب، ولایت فقیه و وحدت بود.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه دشمنان اسلام همواره از هر روش ممکن به دنبال ایجاد اختلاف در بین مسلمانان هستند، باید اهل تشیع و اهل تسنن در کنار یکدیگر هفته وحدت را با شکوه فراوان گرامی بدارند تا به این طریق جلوی سوء‌استفاده دشمنان گرفته شود.

خطیب جمعه طبس به سخنی از حضرت امام خمینی(ره) درباره لزوم وحدت در جامعه اشاره کرد که فرموده‌اند: «ای مسلمانان جهان و ای پیروان مکتب توحید، رمز تمام گرفتاری‌های کشورهای اسلامی اختلاف کلمه و عدم هماهنگی، و رمز پیروزی، وحدت کلمه و ایجاد هماهنگی است.»

وی ضمن تأکید بر لزوم گسترش و تقویت وحدت و هماهنگی بین جوامع اسلامی، به ویژه ایران که الگوی جهان اسلام است، بیان کرد: باتوجه به در پیش بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ممکن است گاهی تبلیغات انتخاباتی منجر به ایجاد اختلاف و کدورت در جامعه شود که لازم است همانطور که حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز همواره تأکید کرده‌اند، کاندیداها و طرفداران‌شان مراقب باشند تا باعث مخدوش شدن وحدت، همدلی و هماهنگی جامعه نشوند.

امام جمعه طبس یادآور شد: براساس آیات و روایات از مهم‌ترین عوامل رسیدن انسان به تقوا و پرهیزکاری، حفظ حیثیت و آبروی مردم است و متأسفانه در تبلیغات انتخاباتی مشاهده می‌شود که هر شخصی به دنبال مطرح کردن و ارتقاء جایگاه کاندیدای مورد نظر خود و تنزل جایگاه سایر کاندیداهای رقیب است که این صحیح نیست و باید در تبلیغات انتخاباتی نسبت به حفظ آبروی همه توجه شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سالروز آغاز امامت امام زمان(عج)، گفت: غایب بودن امام زمان(عج) به این معنا نیست که ایشان در امور دنیا دخالتی ندارند، بلکه آثار، برکات و عنایات ایشان برای اهل زمین وجود دارد که یکی از برکات امام زمان(عج) در زمان غیبت کبری، ولایت مطلقه فقیه است.

مهاجریان همچنین ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، به بیان برخی از برکات انقلاب اسلامی ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: احیا و صدور اسلام، ارتقاء جایگاه مسلمانان، دست‌یابی به استقلال همه‌جانبه، تحول در زندگی مردم، برچیده شدن مظاهر فساد، و تشکیل نهادهای تأثیرگذار مانند کمیته انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی مقاومت بسیج، کمیته امداد حضرت امام(ره) و… از جمله برکات انقلاب اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود جبهه هوای سرد به کشور و سرد شدن محسوس هوای طبس، از مردم شهرستان و کشور خواست تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نمازگزاران جمعه طبس، پس از اقامه نماز جمعه، به دلیل بارش اخیر قابل‌توجه باران رحمت الهی در منطقه خشک و کویری طبس، آغاز امامت امام زمان(عج)، و دهه مبارک فجر، نماز شکر اقامه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 4 =