دشمنان از طریق بیانیه لوزان به دنبال از هم زدن همدلی و همزبانی هستند، باید هوشیار بود

حجت الاسلام مهاجریان مقدم از مردم و مسئولین خواست تا هوشیاری خود را در مقابل دسیسه های دشمن برای از هم زدن همدلی و همزبانی بین دولت و مردم را حفظ کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، امام جمعه طبس با اشاره به اهمیت کمک کردن مردان به زن ها در امورات داخل منزل از آنها خواست تا در این مورد نیز از امام و پیشوای خود حضرت علی(علیه السلام) درس گرفته و ایشان را الگوی خویش قرار دهند و بر اساس احادیث هر مردی که در کارهای خانه به همسرش کمک کند از صالحین است.

امام جمعه طبس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات هسته‌ای در جمع مداحان که اظهار داشت: بنده نیز هفته گذشته عرض کردم که این بیانیه چیزی را نشان نمی دهد و جنبه حقوقی هم ندارد و در آینده باید ببینیم که نتیجه چه می شود که معظم له در اینجا در مورد مطلبی که از ایشان پرسیده می شده که چرا اظهار نظر نمی کنید فرمودند که هنوز کاری انجام نشده است.

وی افزود: بعضی ها نسبت به بیانیه لوزان خیلی خوشبین بودند و پیام های تبریک صادر می کردند و بعضی نیز خیلی بدبین بودند و تیم مذاکره کننده را تخریب کردند که البته هر دوی اینها اشتباه کردند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم ادامه داد: یکی از نکات مهمی که مقام معظم رهبری تاکنون چندین بار فرموده اند و در روز گذشته نیز به آن اشاره کردند حمایت و پشتیبانی از رییس جمهور و تیم مذاکره کننده است و باید ببینیم که در ادامه نتیجه کار چه خواهد شد.

وی گفت: همانگونه که رهبری معظم فرمودند از خباثت و شیطنت طرف مقابل نباید برحذر بود لذا بر این اساس تیم مذاکره کننده و دولت نباید فریب لبخندهای دشمن را بخورند و این نکته نیز دارای اهمیت است که مذاکره فقط در مورد انرژی هسته ای است و لاغیر و دیگر مباحث درباره مسائل مربوط به فلسطین، سوریه و بحث تسلیحاتی و نظامی نباید مطرح شود آنها ادعا دارند و پیگیر هستند تا از مراکز نظامی و تسلیحاتی ایران بازدید داشته باشند اما این آرزو را آنها به گور خواهند برد.

خطیب جمعه طبس در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به نام گذاری سال به عنوان سال مردم و دولت همدلی و همزبانی بیان داشت: آمریکا و دشمنان تلاش دارند تا بین مردم ما و دولت همدلی و همزبانی قرار نگیرد بیشترین سرمایه گذاری را در این زمینه خرج میکنند باید مراقب بود که در راستای این بیانیه دنبال بهانه ای هستند تا این همدلی و همزبانی را به هم بزنند که همگی باید مراقب باشند.

وی گفت: این مذاکرات تاکنون فقط یک نتیجه داشته است و آن این است که همه دنیا فهمیدند که آمریکایی ها حیله گر و دروغ گویند و مورد اعتماد هیچ کس نیستند.

امام جمعه طبس به هتک حرمت و اقدام بسیار زشت صورت گرفته در فرودگاه جده عربستان نیز اشاره کرد و گفت: باید نظام و دولت ما در مقابل این حرکت زشت سعودی ها یک اقدام محکم و بازدارنده داشته باشند.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی اقدامات صورت گرفته در مجالس عروسی اظهار داشت: خیلی از موضوعاتی که در مجالس عروسی در سطح شهر ما اتفاق می افتد به دور از شان یک مسلمان و شیعه است، عدم رعایت حجاب مناسب، استفاده از انواع آهنگ ها و موسیقی ها، مزاحمت ایجاد کردن در خیابان ها و… اصلا در شأن مردم دارالمومنین طبس نیست اما در کنار این ها ازدواج هایی را هم داشتیم که کاملا مسائل شرعی را رعایت کردند که من از این خانواده ها تقدیر و تشکر میکنم و ان شاءالله دیگران نیز ازدواج هایشان را اسلامی کنند.

سالروز ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) و روز مادر و روز زن، سالروز تأسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره)، سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی، روز دندانپزشکی، سالروز ارتحال آیت الله گلپایگانی و سالروز ارتحال آیت الله اراکی از دیگر مناسبت هایی بود که امام جمعه طبس به آنها اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + شانزده =