آمریکایی‌ها در ۱+۵ دبه می‌کنند/ هیات مذاکره کننده خطوط قرمز انقلاب را رعایت کنند

امام جمعه موقت طبس گفت: آمریکایی‌ها در ۱+۵ دبه می‌کنند و در مذاکرات هسته‌ای تاسیسات هسته‌ای فوردو، نطنز، راکتور اراک به خواسته‌هایشان اضافه می‌شود و پا را فراتر میگذارند و بعد بازرسی سرزده از مراکز و پادگان‌های نظامی را می‌خواهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام زنجانی طبسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس با تبریک ولادت امام حسین(ع) گفت: سوم شعبان ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار است، پاسدار با دو مفهوم عام و خاص که معنای عام آن پاسداری از مرزهای فیزیکی کشور و معنای خاص آن پاسداری از مرزهای اعتقادی و اسلامی است.

خطیب نماز جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود به مساله یمن اشاره کرد و گفت: امروز مردم یمن مظلوم واقع شدند و در روز ۱۵۰ پرواز هواپیما و بمباران بر سر مردم بی دفاع یمن است و نهایتش این است که ان شاالله شاهد سقوط رژیم آل سعود خواهیم بود.

وی گفت: آمریکا به این نتیجه رسیده که حمله نظامی و دخالت‌ها و لشکرکشی‌ها امری اشتباه بوده و هزینه‌های زیادی دارد برای همین جنگ نیابتی راه انداخت و امروز بجای آمریکا داعش در سوریه و آل یهود یا همان آل سعود در یمن می‌جنگد.

حجت الاسلام زنجانی طبسی بیان کرد: این جنگ نیابتی را میخواهند برخی از صفیحان کشورهای خلیج فارس به مرزهای ایران بکشانند، هوشیار باشید، که البته آقا فرمودند نیروهای نظامی ما هوشیار و بیدار هستند و اگر بخواهند این کار را بکنند پاسخی بسیار سخت خواهند گرفت.

امام جمعه موقت طبس مذاکرات هسته‌ای را در سه بخش خلاصه کرد و افزود: دوره اول دنبال مذاکرات مستقیم بودند برای نمونه چندین بار مذاکره‌کنندگان در عمان به صورت مستقیم دیدار و گفتگو کردند.

وی اضافه کرد: دوره دوم، دوره وضع تحریم‌های جدید بود و پنج دوره تحریم در یکسال و تهدید را اعمال کردند و کار به جایی رساندند که تهدید بمباران اتمی کردند.

وی افزود: دوره سوم را می‌توان به دوره دبه کردن نام برد، یعنی آمریکایی‌ها در ۱+۵ دبه می‌کنند و در مذاکرات هسته‌ای تاسیسات هسته‌ای فوردو، نطنز، راکتور اراک به خواسته‌هایشان اضافه می‌شود و پا را فراتر میگذارند و مبحث موشکی و بعد بازرسی سرزده از مراکز و پادگان‌های نظامی را می‌خواهند.

وی گفت: اول گفتند تحریم‌ها برداشته شود و بعد گفتند تحریم‌های حقوق بشر و مسایل موشکی پابرجاست و خواسته دیگر آنها مصاحبه و گفتگوی خصوصی با دانشمندان هسته‌ای بود که مقام معظم رهبری فرمودند من به شما اجازه نمی‌دهم که با دانشمندان ما حرف بزنید.

وی دنبال کرد: به تازگی هم دبه‌ای کردند که شما در سال ۵۸ در پی تسخیر لانه جاسوسی باید خسارت ۵۲ جاسوس آمریکا را بپردازید.

خطیب نماز جمعه طبس خاطر نشان کرد: البته ما به هیات مذاکره کننده اعتماد داریم و باید خطوط قرمز انقلاب را رعایت کنند و رعایت خواهند کرد و همزمان با توافق باید کلیه تحریم‌ها لغو شود و ما آرزوی موفقیت برای تیم مذاکره کننده داریم.

حجت الاسلام زنجانی طبسی به برخی مناسبت‌ها از جمله سوم شعبان ولادت امام حسین و روز پاسدار، چهارم شعبان ولادت حضرت ابوالفضل و روز جانباز. آغاز محاصره و تحریم اقتصادی ایران توسط آمریکا از سال ۵۹، روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف اشاره کرد.

روز بزرگداشت ملاصدرا، دوم اردیبهشت پایان هفته فشار خون بالا، پنج شعبان روز ولادت زین‌العابدین حضرت علی بن حسین(ع)، فتح خرمشهر، آغاز هفته بدون دخانیات، روز نسیم مهرورزی و حمایت از خانواده زندانیان از دیگر مناسبت‌هایی بود که بیان شد.

خبرنگار ۱۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 5 =