دولت در خصوص کاهش قیمت نهاده های دامی اقدام عاجل انجام دهد/ گزارش علل سانحه سقوط هواپیمای تهران – طبس به مجلس ارائه شود

نماینده مردم طبس در نشست علنی مجلس با اشاره به اینکه قیمت نهاده های دامی با قیمت محصولات هماهنگی ندارد گفت: اگر دولت اقدام عاجل را در این خصوص انجام ندهد بسیار دیر خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «طبس» به نقل از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، محمدعلی عبدالله زاده در نشست علنی امروز سه‌شنبه (۱۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: علی (ع) می‌فرماید هرکس میان خود و خدا را صلاح کند خداوند میان او مردم را اصلاح خواهد کرد و هرکس کار آخرت خود را درست کند خداوند کار دنیای او را درست می کند و هرکس که او از خود بر خویشتن واعظی باشد خداوند بر او حافظی خواهد بود.

نماینده مردم طبس،فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، با تبریک اعیاد شعبان به محضر نمایندگان محترم و ملت بزرگ ایران تبریک عرض می کنم و یاد و خاطره امام عظیم الشان (ره) را گرامی می داریم، گفت: برای مقام معظم رهبری طول عمر با عزت و توفیق خدمتگزاری بیشتر را برای دولت محترم از خداوند بزرگ مسئلت می نمایم.

وی با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی برهه ای حساس از تاریخ پر فرار و نشیب خود را طی می کند، تصریح کرد: آحاد ملت ایران با دقت و وسواس مذاکرات جهادگران عرصه دیپلماسی را با قدرت‌های بزرگ دنبال می کنند آنچه مسلم است حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی که حاصل خون صدها شهید گلگون کفن است دغدغه اصلی مردم، مقام معظم رهبری، مجلس و تمام دولت مردان است و تحت هیچ شرایطی ملت نخواهد پذیرفت که کمترین خدشه ای به دستاوردهای عظیم این ملت که همان استقلال واقعی است وارد گردد.

وی عنوان کرد: چنانکه که از ابتدای انقلاب تا کنون مردم با درایت مثال زدنی خود و با حفظ وحدت و انسجام و تاسی به فرامین ولی فقیه نشان دادند که در این خصوص با تمام وجود و تا پایان جان ایستاده اند.

وی در چند تذکر گفت: طرح تحول نظام سلامت اگر چه اقدام بسیار شایسته ای بود و بسیاری از مشکلات مردم را حل کرد و در این راه مجلس محترم تمام تلاش خود را به کار بست و اعتبارات لازم را در اختیار دولت محترم قرار داد ولی هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

عبدالله زاده اعلام کرد: باید طرح بیمه تکمیلی برای تک تک شهروندان طراحی و عملیاتی شود تا به طور واقعی فرمان رهبری را در خصوص اینکه بیمار جز دغدغه بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد را تحقق بخشیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی و دامداری کشور از مشکلات عدیده ای رنج می برد، افزود: خشکسالی های پیاپی و عدم توجه به این قشر آنها را به نقطه پایان نزدیک کرده است و بسیاری از این قشر زحمت کش در مرکز و شرق کشور در حال رها کردن شغل خود هستند.

این نماینده دوره نهم با بیان اینکه اگر دولت محترم اقدام عاجل انجام ندهد بسیار دیر خواهد بود، خاطر نشان کرد: آیا قیمت نهاده های دامی و کشاورزی با قیمت محصولات هماهنگی دارد؟ وزیر از تولید فرآورده‌های لبنی شیر را به چه قیمتی از دامداران می خرند؟ آیا از آلام کشاورزان و دامداران در این شرایط سخت خشکسالی اطلاع کافی دارید؟ ایا می دانید قنوات که میراث گرانبهای ما بوده در حال نابودی است؟ برای حفظ آن چه اقداماتی انجام گرفته است.

وی گفت: بیمه عشایر و روستائیان که بارقه‌های امید را در دل این قشر ایجاد کرد امیدوارم با هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه ها مشکلات ملی آن رفع گردد تا هرچه زودتر این تصمیم مجلس که خدا پسندانه و در راستای ایجاد تحقق اجتماعی است عملی گردد.

عبدالله زاده ادامه داد: در خصوص توجه به معیشت قشر عظیم و پر تلاش فرهنگیان نیز چنانکه بارها همکاران تذکر داده اند بایستی اقدامات شایسته ای انجام گیرد و طرح رتبه بندی معلمان با دقت و به گونه ای که برطرف کننده دغدغه این قشر زحمت کش باشد سریعا اجرا گردد.

وی با اشاره به حقوق بازنشستگان صنعت فولاد کشور که بعد از سی سال کار سخت در دل زمین و تونل های خطرناک معادن امروزه برای دریافت حداقل حقوق خود با مشکلات زیادی روبرو هستند، گفت: که متاسفانه چندین سال است که از این موضوع رنج می برند امیدوارم با درایت دکتر نوربخش برای همیشه حل شود.

وی در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه با تشکر از رییس جمهور محترم گفت: از رییس جمهور که به حوزه های مختلف این منطقه محروم نگاه ویژه ای داشتند درخواست می کنم در خصوص نیروگاه ۶۵۰ مگاواتی ذغال سنگ سوز طبس که اولین نیروگاه کشور از این نوع می باشد و دارای اهمیت بسیار زیادی در حوزه انرژی با سوخت ارزان است و تمامی مراحل را طی کرده و جزو اولویت‌های استفاده از فاینانس چین می باشد دستور تصریح عنایت فرمایند.

نماینده مردم طبس ادامه داد: در سفر جنابعالی به استان خراسان جنوبی دستور ایجاد زیر ساخت های لازم در خصوص سازمان ایدرو جهت استخراج بیشتر ذغال سنگ با توجه به گستردگی حوزه ذغال این شهرستان متاسفانه تاکنون انجام نشده است ایجاد این زیر ساخت می تواند زمینه اشتغال ۲۰ هزار نفر را فراهم کند.

وی ادامه داد: از رییس جمهور محترم درخواست می کنم همچنان که می دانید آستانه مبارک حسین ابن موسی الکاظم به دستور مقام معظم رهبری مدیریت آن به آستان قدس رضوی تفویض شد و سالانه بیش از ۶ میلیون زائر و مسافر دارد مثل شهرهای زیارتی قم،شیراز و مشهد به عنوان چهارمین شهر زیارتی کشور نیازمند بودجه زیارتی است انشالله که دستور خواهید فرمود که مساعدت شود.

عبدالله زاده گفت: از وزیر جهاد کشاورزی تقاضا دارم کشاورزان و پنبه کاران بشرویه و سرایان را دریابید، این قشر از قیمت ناعادلانه محصول پنبه و واردات بی رویه آن بسیار نگرانند و بسیاری از کارخانه جات این محصول از حرکت باز ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ رشته قنات در این حوزه خشکیده است و مابقی بین ۳۰ تا ۸۰ درصد کاهش آبدهی دارد، افزود: کشاورزان طبس و فردوس نیز از گرانی نهاده های دامی بسیار دلخور و نگرانند.

نماینده مردم طبس گفت: از وزیر راه و مشکن شهر سازی ضمن تشکر از اقدامات شما اولا از سازمان هواپیمای کشوری مصرا می خواهم که یکسال پس از سقوط هواپیمای تهران طبس گزارش مستند و دقیق خود را منتشر کند و برای آخرین بار از تریبون خانه ملت و به نمایندگی از مردم ایران به خصوص مردم شهرستان طبس و خانواده قربانیان می خوام که با قید فوریت و به صورت صریح و شفاف دلایل سقوط اعلام و با مقصر یا مقصرین برخورد قاطع انجام شود.

وی ضمن تشکر از وزیر محترم که توجه ویژ‍ه به راه‌های انتخابیه داشته‌اند، اعلام کرد: راه‌های این حوزه حدود چهار هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است و درخواست ایجاد اداره کل راه و شهرسازی در شهرستان طبس را داریم.

عبدالله زاده گفت: ترمیم راه اصلی طبس به بشرویه، ترمیم راه طبس به اصفهان،سرایان به کاخ،طبس به عشق آباد، طبس به دیهوک، دیهوک به فردوس و راور، تکمیل بیمارستان فردوس که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل باند امداد و نجات فردوس و تسریع در ایجاد کمربندی شهر اسلامی که با حوادث بسیار زیادی روبرو بوده است و تکمیل باقی مانده از راه آهن شرق مانند تعمیرات واگن و لوکوموتیو در دستور کار قرار گیرد.

وی با تشکر از وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی درخواست کرد تا تجهیز بیمارستان طبس و تبدیل آن به قطب درمانی منطقه و شبانه روزی شدن و تجهیر مراکز درمانی دیهوک و عشق آباد، تکمیل ساخت بیمارستان بشرویه و تجهیز بیمارستان فعلی و شبانه روزی شدن بخش درمانی ارس، کمک به تکمیل بیمارستان فردوس، تکمیل کادر درمانی بیمارستان سرایان و راه اندازی بخش های تخصصی آن و تکمیل تجهیزات این بیمارستان و تجهیز و شبانه روزی شدن مراکز سه قلعه و عایس انجام شود.

این نماینده دوره نهم گفت: وزیر صنعت و معدن و تجارت تسریع در اجرایی شدن فاز دوم بهره برداری از مراکز ذغال سنگ و تامین زیرساخت لازم برای توسعه و استخراج ذغال سنگ توسط سازمان ایدرو و تامین اعتبار لازم برای اجرا پروژه های مرتبط با پوکه های معدنی در منطقه به منظور ایجاد ارزش افزوده را انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: وزیر علوم تحقیقات و فناوری تسریع در ایجاد مرکز دانشگاه فنی و مهندسی طبس و حل مشکل دانشگاه فردوس و کمک به رصدگاه نجوم بخش سه قلعه اقدامات لازم انجام دهد.

4 دیدگاه دربارهٔ «دولت در خصوص کاهش قیمت نهاده های دامی اقدام عاجل انجام دهد/ گزارش علل سانحه سقوط هواپیمای تهران – طبس به مجلس ارائه شود;

  1. تشکر از نماینده محبوب شهرم یکی یکی وعده های داده شده را یادم هست که به غیر از یکی دو مورد بقیه به طور کامل تحقق یافت اصلن فکرش را نمی کردم که تا این حد کسی اونم تو طبس چنین به وعده هایش وفا کند خدایا شکرت که شرمنده نشدم.

  2. از توجه دکتر به فرهنگیان تقدیر می نمایم .همچنین ابیان و اعلام طبس به عنوان چهارمین شهر زیارتی ایران . تشکر .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =