شورای نگهبان قلب نظام اسلامی است/ تقدیر امام جمعه موقت طبس از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای

حجت الاسلام مؤدب گفت: شورای نگهبان از اهرم‌های حساس است که می‌توان آن را قلب نظام اسلامی دانست هم از آن جهت که مفسر ابهامات قانون اساسی است و هم از آن جهت که حافظ و نگهبان بصیری هستند که قانونی خلاف اسلام، قرآن و قانون اساسی تصویب نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت الاسلام احمد مؤدب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان در سال ۵۹ به فرمان امام خمینی(ره) گفت: شورای نگهبان از جمله نهادهای نظارتی نظام جمهوری اسلامی ایران است که از دوازده عضو تشکیل شده‌ است.

وی افزود: شش عضو از این دوازده تن فقهایی هستند که با حکم رهبر معظم انقلاب عزل و نصب می‌شوند و شش عضو دیگر حقوقدانانی هستند که با معرفی رییس قوه قضاییه و اعلام نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند.

امام جمعه موقت طبس بیان کرد: تمامی قوانین مجلس شورای اسلامی و صلاحیت نامزدهای تمامی انتخابات سراسری کشور به استثنای انتخابات شوراهای شهر و روستا باید به تایید شورای نگهبان برسند.

خطیب نماز جمعه طبس ادامه داد: شورای نگهبان از اهرم‌های حساس است که میتوان آن را قلب نظام اسلامی دانست هم از آن جهت که مفسر ابهامات قانون اساسی هستند هم از آن جهت که حافظ و نگهبان بصیری هستند که قانونی خلاف اسلام، قرآن و قانون اساسی تصویب نشود.

وی ادامه داد: این جایگاه منحصر به فرد است یعنی از رهبری نظام که فرد اول و جایگاه اول را دارند بگذریم هیچ جایگاهی و هیچ رکنی از ارکان نظام به حساسیت و اهمیت و عظمت شورای نگهبان نیست.

وی گفت: شورای نگهبان رسمی‌ترین و مورد اعتمادترین نهاد است و کسی نباید شورای نگهبان را تضعیف کند، حرف‌هایی این روزها سر زبان‌ها و رسانه‌ها انداخته‌اند که بخاطر شرایط اجتماعی و سیاسی نظارت شورای نگهبان این دفعه کمرنگ‌تر خواهد بود.

حجت الاسلام مؤدب تاکید کرد: آنان که برای رضای خدا قدم برمی‌دارند و به وظیفه شرعی و قانونی خویش عمل می‌کنند.تحت تاثیر جو و شرایط سیاسی و اجتماعی منطقه‌ای و داخلی و خارجی نیستند و اگر چنین باشد معنای آن این است که به وظیفه خود عمل نکرده و کوتاهی کرده‌اند.

وی ادامه داد: بنابراین شورای نگهبان کمافی السابق به وظیفه الهی و قانونی خویش عمل خواهد کرد و ما ملت شریف ایران و مردم متدین و انقلابی ایران از اقدامات به حق و بجای شورای نگهبان در مقابل توطئه‌های بدخواهان به تمام معنا و با تمام وجود حمایت می‌کنیم.

امام جمعه موقت طبس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: شکر خدا مسئله فناوری هسته‌ای به بار نشست و حداقل تثبیت زحمات دوازده ساله را شاهد هستیم، در طول این مدت رهبر معظم انقلاب به صورت منحصر به فرد پیگیر این مسئله بودند و هیچ کس در این حد به حساسیت آن توجه و با این قدرت استقامت نداشت.

وی گفت: در این سال‌ها همه ایستادگی کردند و راههای متعددی را طی کردند نظیر افزایش قدرت دفاعی و ساماندهی مسائل اقتصادی و اندیشه‌سازی و وحدت‌آفرینی در میان اقشار مختلف جامعه و خنثی‌سازی توطئه‌ها تا در نهایت اقدامات دیپلماتیک هم به بار نشست.

وی افزود: امروز دشمن حق فناوری هسته‌ای ملت ایران را پذیرفته است، اگرچه آنچه می‌خواستیم نیست و به حداقل‌ها رسیده‌ایم و این نیست آنچه می‌خواستیم اما دشمن هم به حداقل رسید و آنچه می‌خواست نشد در واقع چیزی که اهمیت دارد تثبیت این حق است و به رسمیت شناختن آن توسط قدرت‌هایی که قریب به چهل سال است که آشکار و پنهان با ما می‌جنگند.

وی تاکید کرد: به لطف الهی امروز دشمنان در برابر عظمت این ملت سر تعظیم فرود آوردند و اقتدار و حق مسلم ما را به رسمیت شناختند گر چه آنچه حاصل شده هنوز چیزی تحت توافق نیست و جمع‌بندی است لذا کسی پا را فراتر از گلیم نگذارد گرچه بعضی می‌گویند حساس‌ترین مرحله‌اش همین است.

وی با تشکر از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: مشکل‌ترین مرحله، مرحله اجرا است و هنوز دو مرحله توافق و اجرا وجود دارد اما تا اینجا تشکر می‌کنیم و کسی به گونه‌ای عمل نکند که دشمن خیال کند ملت شیفته و مجبور بوده، بلکه آن‌ها مجبور بودند و چاره‌ای جز این راه نداشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =