توافق نباید زمینه ساز اعتماد به طرف مقابل باشد

خطیب و امام جمعه عشق‌آباد گفت: در صورت تصویب توافق در مراجع ذی‌صلاح، مراقب نقض عهدها و بهانه‌جویی‌های هر روزه آمریکایی باید بود، به خوبی می دانیم برخی از ۶ کشور به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و توافق نباید زمینه ساز اعتماد به طرف مقابل باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت‌الاسلام مظاهری خطیب و امام جمعه عشق‌آباد با اشاره به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی ۱۳۵۹ گفت: شورای نگهبان نقطه تضمین و تامین برای نظام اسلامی است، اگر شورای نگهبان نباشد و یا تضعیف شده و یا کار خودش را انجام ندهد اسلامی بودن این نظام زیر سوال خواهد رفت زیرا حرکت نظام بر اساس قانون است و اگر قانون اسلامی بود نظام ما اسلامی است .

وی در ادامه اظهار داشت: شورای نگهبان یک معیار است برای دستگاه های کشور که از قانون اساسی منحرف نشوند و تخریب و تضعیف شورای نگهبان که برخی عالمانه و مغرضانه و برخی جاهلانه در پی آن هستند یک خلاف بزرگ و نابخشودنی است.

خطیب جمعه عشق‌آباد در خصوص پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل از سوی ایران در سال ۱۳۶۷ گفت: قطعنامه در زمانی صادر شد که ایران ابتکار میدان نبرد را بدست گرفته بود.و نیروهای جوان متدین و فداکار دشمن را به زانو در آورده بودند، لذا شورای امنیت برای دفاع از حیث از دست رفته خودشان وارد صحنه شدن و قطعنامه‌ای که در بر دارنده نظر ایران بود را صادر کردند و با توجه به شرایط داخلی پذیرفته شد.

وی گفت: ۱۲ سال مذاکرات نتیجه‌اش زمانی ظاهر می‌شود که در میدان علم و دانش و برآورده کردن نیاز هسته‌ای به توانایی بالایی رسیده‌ایم این توانایی‌ها زمینه‌ساز این توافق است.

مظاهری در پایان ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های همه کسانی که در این سال‌ها به بالا بردن توان علمی و عملی کمک کردند و نیز کسانی که با توجه به رهنمود‌های حکیمانه رهبری از حیثیت ایران اسلامی دفاع کردند گفت: در صورت تصویب توافق در مراجع ذی‌صلاح، مراقب نقض عهدها وبهانه‌جویی‌های هر روزه آمریکایی باید بود، به خوبی می دانیم برخی از ۶ کشور به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و توافق نباید زمینه ساز اعتماد به طرف مقابل باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 2 =