افراد بومی متعهد برای تصدی فرمانداری طبس داریم

افراد بومی متعهد برای تصدی فرمانداری طبس داریم

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که «برای تصدی پست فرمانداری طبس چه ملاک‌ها، پیشنهادها و احتمالاً گزینه‌هایی مورد نظر شماست؟»، اظهار داشت: برای بررسی افرادی که صلاحیت تصدی پست فرمانداری شهرستان طبس را دارند هماهنگی‌های لازم با نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی و همچنین امامان جمعه عشق‌آباد و طبس انجام شده است.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه عزل و نصب مدیران جزو وظایف ائمه جمعه نیست و معمولاً ائمه جمعه در این موضوع‌ها دخالت نمی‌کنند، اما در عین حال پس از مشورت‌های صورت گرفته و باتوجه به شناخت موجود، لیستی ۶ نفره تماماً از نیروهای بومی و شایسته به ترتیب اولویت تهیه و به استانداری یزد پیشنهاد شده است.

امام جمعه طبس بیان کرد: بین ائمه جمعه شهرستان طبس و نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی، در این زمینه کاملاً همفکری و هماهنگی شده و کوچکترین اختلاف نظری وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به صراحت اعلام می‌کنم که چنانچه نیرویی غیربومی به عنوان فرماندار شهرستان طبس معرفی شود، باتوجه به اینکه مصلحت در این کار نیست، حداقل این است که با وی همکاری نخواهد شد.

مهاجریان گفت: همواره تأکید ما برای تصدی پست فرمانداری شهرستان طبس، استفاده از نیروهای بومی شایسته بوده است و برای این موضوع نیز در دوره‌های مختلف پیگیری‌هایی انجام شده که به عنوان مثال محمدعلی عبداله‌زاده (نماینده فعلی مردم طبس در مجلس) اولین فرماندار بومی طبس است که تقریباً نتیجه جلسه‌ها و هماهنگی‌های ما بود.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود از نگارش و ارسال نامه‌ای به استاندار یزد در حدود یک ماه گذشته خبر داد و بیان کرد: در حدود یک ماه گذشته نامه‌ای به استاندار یزد نوشتم که در سفر مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری یزد به طبس نسخه‌ای از این نامه را به وی نیز ارائه کردم، و در قالب این نامه سه سؤال از استاندار یزد مطرح کردم.

وی ادامه داد: این سه سؤال به این شرح بود: ۱- آیا فرمانداری معاون می‌خواهد یا نه؟ ۲- اگر فرمانداری معاون می‌خواهد معاون را باید فرماندار معرفی کند یا عواملی در استانداری باید این کار را انجام دهند؟ ۳- شهرستانی که ۵۶ هزار کیلومترمربع مساحت دارد و فرمانداری که ۱۵ پست خالی دارد، آیا با نداشتن معاون می‌تواند خدمت‌رسانی و انجام وظیفه کند؟

مهاجریان افزود: گرچه استاندار یزد رسماً به این نامه پاسخ نداده، اما ظاهراً در عمل مقداری به آن توجه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =