حاکمان بی‌کفایت عربستان خائن الحرمین هستند

حجت‌الاسلام مهاجریان‌ مقدم، حادثه کشته و زخمی شدن مسلمانان در رمی جمرات را بسیار تاسف‌انگیز خواند و گفت: حادثه تلخی که در منا اتفاق افتاد به خاطر بی‌کفایتی آل‌سعود وهابیت و حاکمان عربستان که به ناحق خود را خادم الحرمین می‌نامند که در واقع خائن الحرمین هستند رخ داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌ مقدم در خطبه‌های نماز جمعه طبس حادثه کشته و زخمی شدن مسلمانان در رمی جمرات را بسیار تاسف انگیز خواند و گفت: حادثه تلخی که در منا اتفاق افتاد به خاطر بی‌کفایتی آل‌سعود وهابیت و حاکمان عربستان که به ناحق خود را خادم الحرمین می‌نامند که در واقع خائن الحرمین هستند رخ داد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در پیامشان گفتند که باید مسئولین عربستان جوابگوی این حوادث باشند و سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

امام جمعه طبس گفت: بر اساس آماری که تاکنون منتشر شده از استان خراسان جنوبی چند نفری جز جانباختگان هستند که برای بازماندگانشان اجر و صبر و برای آنانی که در مسیر انجام اعمال حج جانشان را از دست دادند غفران و رضوان الهی مسئلت داریم که حتما مورد لطف الهی قرار خواند گرفت.

وی افزود: جای تعجب اینجاست که اگر در ایران یا در جای دیگر حادثه‌ای اتفاق بیفتد چند نفر آسیب ببینند سازمان ملل و دیگر سازمان‌ها فریادشان به آسمان می‌رود اما نه در حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و نه در این حادثه هیچکدام از آن مجامعی که به دروغ، خودشان را حامی انسانها و مدافع حقوق بشر میدانند صدایشان در نیامد وان شاءالله خون کشته شدگانی که زائر خانه خدا بودند ریشه آل سعود را بکند.

خطیب ماز جمعه طبس بیان داشت: آل سعود خود را در جنگ یمن و بحرین درگیر کرد که در این صورت برای مراسم حج آماده نبودند و گفته میشود هر سال برای حفظ امنیت در مراسم حج، عربستان ۶۰ هزار نیرو به کارگیری میکرده است اما امسال ۲۰ هزار نیرو یعنی یک سوم به کار گرفته است.

وی گفت: به خاطر این که نیروهای او در یمن و بحرین در حال مسلمان‌کشی هستند و در خبرها آمده علت این حادثه بسیار تاسف انگیز در منا این است که وزیر دفاع عربستان میخواسته در مراسم رمی جمرات شرکت کند که به خاطر او راه‌ها را بسته‌اند و برای زائرین مشکلاتی را ایجاد کردند که این حادثه غمناک اتفاق افتاد، امیدواریم زائرین ما که در مکه هستند با اعمال انجامه و حج ابراهیمی به سلامت باز گردند.

حجت‌الاسلام  مهاجریان‌ مقدم گفت: در این شرایط رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل برای اجلاس عمومی سالانه سازمان ملل به نیویورک رفتند و با شرایطی که در آنجاست از این فرصت برای اینکه به سران کشورهای دنیا اعلام شود آل سعود کفایت ندارد و مسلمان‌ها باید برای ادامه حرمین شریفین خودشان برنامه‌ریزی و ورود پیدا کنند حسن استفاده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نکته‌ای که مردم و مسئولین باید در خصوص برجام توجه کنند این است که آمریکا که شیطان بزرگ است به بهانه برجام میخواهد در کشور نفوذ کند و این دقت و حساسیت لازم دارد که نگذارند آمریکا بخواهد نفوذی حتی کم هم داشته باشد.

امام جمعه طبس با اشاره به سفر اخیر مسئولین شهرستان به عتبات عالیات گفت: در این سفر بنده و فرماندار ویژه طبس و معاونت استاندار، رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان، شهردار طبس و مدیر عامل استان امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) به دعوت فرماندار کربلا انجام گرفت که چندی پیش ایشان با دعوت رسمی مسئولین شهرستان به طبس سفر کردند.

وی گفت: فرماندار کربلا واقعا مهمان‌نوازی کردند در فرودگاه نجف به استقبال مسئولین شهرستان طبس آمدند و حتی در بازگشت هم تا فرودگاه نجف ما را بدرقه کردند.

وی گفت: از جمله‌ اقداماتی که در این سفر انجام شد جلسه با استاندار نینوا، شهردار کربلا، رئیس اتاق بازرگانی در رابطه با برقراری ارتباطات تجاری، مسئول فرودگاه‌ها، دیدار با متولیان همه مشاهد مشرفه بود.

امام جمعه طبس خاطرنشان کرد: همچنین در آینده نزدیک نیز هیاتی از مسئولین کربلا برای بررسی مسائل و اجرایی شدن مسائل مطرح شده در نشست‌ها به طبس خواهند آمد.

وی به مناسبت‌های ولادت حضرت هادی (علیه السلام)، روز شکسته شدن حصر آبادان در سال ۱۳۶۰، هفته دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی جدید، سالروز شهادت شهید هاشمی نژاد، سالروز شهادت‌ پنج‌ تن‌ از دلاورمردان‌ رده‌ بالای ارتش‌ و سپاه‌ در سانحه‌ سقوط هواپیما، روز همدلی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، روز جهانی سالمندان، هفته سلامت، دهه ولایت و امامت و عید غدیر و روز سرباز اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − یک =