بیانات مقام معظم رهبری لرزه بر پیکره آل سعود انداخت

حجت الاسلام مهاجریان مقدم بیان کرد: مواضع بسیار محکم و متقن مقام معظم رهبری درباره حادثه تلخ منا لرزه بر اندام آل سعود انداخته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، در خطبه‌های امروز ده مهر ماه، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم امام جمعه طبس با تبریک عید غدیر گفت: اصل امامت و ولایت از مهمترین اصول اسلام است.

وی افزود: دشمنان همیشه و در طول تاریخ در مقابل امامت و ولایت موضع خصمانه داشته و دارند حتما در بایگانی ذهن خود به یاد دارید وقتی قانون اساسی تصویب می‌شد در اصل پنجم که مربوط به اصل ولایت و امامت بود چقدر مخالفت شد که یکی از این مخالفین بنی صدر خائن بود.

وی گفت: پیام غدیر، وحدت بین مسلمین، عدالت در جامعه در همه امور و همراهی و همگامی با ولایت و رهبری است.

خطیب نماز جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان.خود به مواضع رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مواضع بسیار محکم و متقن مقام معظم رهبری درباره حادثه تلخ منا لرزه بر اندام آل سعود انداخته است و سبب شد تا مسئولان آل سعود با نامه‌ای واقعه منا را به جامعه ایران اسلامی تسلیت گفتند و در صدد همکاری برای کشف مفقودین شدند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم تاکید کرد: آل سعود کوتاهی کرده و لیاقت مدیریت سرزمین وحی را ندارد و مسلمانان باید برای مدیریت آن همفکری کنند.

امام جمعه طبس با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها از حادثه منا هشدار داد: بعضی از روزی که حادثه منا اتفاق افتاد دنبال چیز دیگری هستند باید مراقب باشند از این حادثه سو استفاده نشود و جریان را به سمت دیگری نبرند، برخی زمزمه میکنند حج را تعطیل کنیم و هزینه حج صرف فقرا و نیازمندان شود در صورتی که فرایند حج از اصول اسلام است و باید مراقب بود حرکت کردن در این جریان، آل سعود را به آرزوی خود رسانده است.

وی گفت: برخی تلاش میکنند با این حادثه بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند و باید مراقب بود از این روزنه برای اختلاف شیعه و سنی استفاده نشود و اختلاف چیزی است که دشمن دنبال آن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: مسئولیت‌های نیروی انتظامی متنوع و گسترده است و یکی از مسئولیت های مهم آن تامین و گسترش امنیت همه جانبه است.

حجت الاسلام مهاجریان‌مقدم به مناسبت های روز روستا و روستاییان، روز مباهله، روز جهانی کودک، سالروز هجرت امام از عراق به پاریس و کنگره ملی امامزادگان اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هجده =