بصیرت باید در دستور کار همه به ویژه اهل علم به طور خاص قرار بگیرد/ +تصاویر

حجت الاسلام علیپور گفت: بصیرت باید در دستور کار همه به صورت عموم و دستور کار اهل علم به طور خاص قرار بگیرد چرا که مسئله اخروی انسان به بصیرت و عدم بصیرت بستگی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام مصطفی علیپور شب گذشته در جمع دانشجوبان در تجمع عماریون گفت: صاحب بصیرت کسی است که می‌بیند و می‌شنود و بعد تفکر می‌کند.

وی گفت: نگاه یعنی نظر و این طبیعت چشم انسان است اما بصر، نگاه از روی تامل و شناخت است و مهره هایی همواره در تاریخ وجود داشتند که به دلیل فقدان بصیرت از راه سعادت برگشتند و از اوج به ذلت کشیده شدند.

وی گفت: ما ادامه حیات میدهم که به فرجام سعادتمندانه ای برسیم و از این نظر بصیرت باید در دستور کار همه به صورت عموم و دستور کار اهل علم به طور خاص قرار بگیرد چرا که مسئله اخروی انسان به بصیرت و عدم بصیرت بستگی دارد.

وی با بیان اینکه بصیرت از نان شب و آب حیات لازم تر است و با اشاره به کلام امام علی(ع) در خصوص جنگ صفین گفت: در جبهه نبرد کسانی میتوانند عَلم را بر دوش بکشند که سه ویژگی داشته باشند اهل بصیرت، صبر و شناخت مواضع حق باشند.

علیپور ادامه داد: خیلی موضوعات تیتر میشود، ما باید چه کنیم که دچار این انحرافات نشویم، ما در معرکه آرا باید جایی بایستیم که امر شده و در خط قرمز توقف کنیم و سریع سخن نگوییم که بعدها مدیون شویم.

وی ادامه داد: اگر ما در پرونده هسته ای دیپلمات بودیم چه میکردیم؟ آقایی در جایی از آن به عنوان صلح حدیبیه یاد کرده بود در صورتی که عنوان هسته ای مذاکره است ولی صلح حدیبیه مصالحه بود و پیش فرض پیامبر(ص) نیز مصالحه بود.

حجت الاسلام علیپور یادآور شد: ما از نظر مختصات تاریخی اگر در مختصات صلح امام حسن(ع) هستیم تکلیف همان است و اگر در شرایط دیگری هستیم تکلیف چیز دیگری است.

وی بیان داشت: مذاکرات پدیده ای نو نیست که در آن بمانیم، در عاشورا چند مذاکره انجام شده که از جمله مذاکره شمربن ذوالجوشن با حضرت عباس است که شمر ایشان را فراخواند.

وی اضافه کرد: حضرت عباس(ع) ابتدا گفت من زمانی سر میز مذاکره می‌نشینم که ولی من اجازه دهد و امام حسین(ع) فرمودند به رسم ادب برو، حضرت عباس برای مذاکره یک مقصد و یک مقصود طراحی کرده بودند.

علیپور ادامه داد: مقصود حفظ حریم و مقصد را در شرایط تحریم که آن هم تحریم حیاتی بود نه اساسی حرم (مکان) اهل بیت در نظر گرفتند.

وی ادامه داد: برای ایشان حرم و حریم هر دو مهم است اما گفت در طراحی و خط قرمز اولویت با حریم است نه با حرم.

وی یادآور شد: یک مذاکره دیگر در جریان کربلا رخ داد و حضرت علی اکبر را فراخواندند و از گزینه هایی که روی میز گذاشتند گزینه خویشاوندی بود و حضرت علی اکبر با درایت گفت این بهترین گزینه است و من گزینه رسول الله را انتخاب میکنم چرا که به حق نزدیک تر است.

علیپور با بیان اینکه جنگ احزاب همیشه وجود دارد گفت: همه این پدیده ها در تاریخ پاسخ داده شده است.

عکس:

3 دیدگاه دربارهٔ «بصیرت باید در دستور کار همه به ویژه اهل علم به طور خاص قرار بگیرد/ +تصاویر;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =