گفتار کاندیداها و طرفدارانشان متین و سنجیده باشد/ تقدیر امام جمعه موقت طبس از حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

امام جمعه موقت طبس گفت: انتخابات یک عید و یک رقابت دوستانه خواهد بود نه رقابت تخریبگرانه، گفتار کاندیداها و طرفدارانشان متین و سنجیده باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام احمد مؤدب امام جمعه موقت طبس در خطبه های نماز جمعه گفت: از حضور گسترده و با شکوه شما ملت فهیم و همیشه در صحنه به مناسبت برگزاری ۲۲ بهمنی به یاد ماندنی در طول تاریخ در سراسر کشور تقدیر و تشکر وافر دارم.

وی با بیان این که حضور شما بی نظیر بود گفت: هر که را دیدم و صحبت کرد گفت عجب جمعیتی بود و اینقدر جمعیت بود که نمی‌شد حساب کرد و انتظار این حضور گسترده را انگار هیچ کس نداشت.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: مردم امانتداری کنید و امانت را به اهلش بسپارید و کسی که امانت به تو سپرده شده است خوب امانتداری کن.

وی گفت: اعلام آمادگی برای خدمت و توانمندی خود یک ضرورت است، هر کدام از شما اگر توان انجام کاری را دارید که روی زمین مانده و برای آن بخواهند کسی را انتخاب کنند و دنبال نیروی صالح و شایسته میگردند بگویید من هم هستم و میتوانم این کار را انجام دهم و اگر لازم باشد انجام میدهم، هیچکس نخواهد آمد خانه شما بگردد و بگوید بیا این پست و این مقام و مسئولیت را به تو دهیم، باید تو بگویی این توانایی را دارم و اعلام آمادگی کنی و اگر موقعیت فراهم شد مسئولیت را بپذیرید.

امام جمعه موقت طبس افزود: کاندیداتوری برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و جای دیگر یعنی همان اعلام آمادگی و اعلام توانمندی، که این یا صادقانه است یا نیست که اگر صادقانه باشد و این توانمندی را دارد لطف الهی است و اگر کسی چیزی نمیداند و توانایی ندارد و خود را مطرح میکند این مشکل دارد و باید توبه کند و از کاندیداتوری صرف نظر کند و برگردد او که شایستگی لازم را ندارد و اگر شایستگی لازم را دارد خود را مطرح کند و اگر ندارد بدانید خداوند نکوهش میکند و اگر شایستگی دارید باید خود را مطرح کنید و تکلیف است و ما امانت الهی را رعایت میکنیم.

حجت الاسلام مؤدب در ادامه سخنان خود اضافه کرد: گام اول امانتداری این است که انسان پست ها را امانت الهی بداند و در گام دوم احساس مسئولیت کند و خود را آن گونه که هست معرفی کند و گام بعدی این است که مردم انتخاب بجا و شایسته داشته باشند که اگر انتخاب شایسته نکنند خیانت در امانت الهی از ناحیه مردم است و مسئولین هم ممکن است خیانت کنند.

وی گفت: حدیثی وجود دارد که خیانت مردم و خیانت مسئولین با هم جمع شده است و آن این است کسی که جلو بیفتد و خود را پیش‌قدم و رهبر جامعه معرفی میکند در حالی که خودش هم میداند کسانی در آن جمع هستند که افضل باشند و آن‌ها شایستگی این کار را بیشتر دارند و این آدم با وجود اینکه میداند دیگران بهتر از او هستند خودش را پیشقدم میکند و مسئولیت را میپذیرد.

حجت الاسلام مؤدب با بیان این که این آدم به خدا و رسولش و به مسلمان‌ها خیانت کرده است گفت: بنابراین اگر دیدی در کاری یا پستی دیگری از تو شایسته تر است تو خود را برای آن پست و مقام کاندیدا مکن و اگر تردید یا سپس متوجه شدی که رقیب تو صلاحیتش از تو بیشتر است انصراف خود را اعلام نما و منحصر به کاندیداها هم نمی‌شود، مسئولین ادارات و نهاد‌ها پست‌ها دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و همه عرصه را شامل می‌شود.

امام جمعه موقت طبس در ادامه با اشاره به موضوع انتخابات گفت: انتخابات یک عید و یک رقابت دوستانه خواهد بود نه رقابت تخریبگرانه، گفتار کاندیداها و طرفدارانشان متین و سنجیده باشد.

وی گفت: در اثبات خود بگویند نه نفی دیگران با نفی دیگران چیزی برای شما اثبات نمیشود، توکل بر خدا کنید بین خود و خدا را اصلاح کنید تا خدا هم بین شما و مردم را اصلاح کند و مهر و محبت شما را در دل مردم بیاندازد.

وی ادامه داد: در گفتار تقوا را رعایت کنید سخن راست منطقی و سنجیده، عالمانه، خداپسندانه بگویید.

امام جمعه موقت طبس تاکید کرد: ای مردم موقعیت حساس است.و باید مراقب گفتار خود باشیم خدای نکرده دین خود را به دنیای دیگران نفروشیم که خسران و زیان زیادی است.

وی در پایان به مناسبت های صدور حکم امام مبنی بر ارتداد سلمان رشدی، تشکیل کمیته های انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) در روز بیست و سوم بهمن، شهادت شهید سید عباس موسوی دبیر کل حزب الله لبنان اشاره کرد.
۱۰۱/

دیدگاهی در “گفتار کاندیداها و طرفدارانشان متین و سنجیده باشد/ تقدیر امام جمعه موقت طبس از حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

  1. حتما گفتار و رفتار کاندیدا ها سنجیده و تخریبی نخواهد بود.اینها همه نیروی انقلابند و به اصول پایبندند.شما خیالتان راحتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + دوازده =