ضرورت تسریع در بررسی مجدد الحاق طبس به استان یزد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، خواستار تسریع در بررسی مجدد الحاق شهرستان طبس به استان یزد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، محمدعلی عبدالله زاده در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک به مناسبت هفته کارگر و روز معلم گفت: لازم است یاد و خاطره بزرگ معلم انقلاب اسلامی شهید مطهری را زنده نگه داریم.

نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از منتزع شدن شهرستان طبس از استان یزد،.افزود: جناب آقای رییس جمهور همانگونه که مستحضر هستید شهرستان طبس در سال ۹۱ بدون هماهنگی با اینجانب بعنوان نماینده مردم در مجلس و مردم و مسوولین این منطقه از استان یزد منتزع شد.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی افزود: این اقدام دولت از همان ابتدا با مخالفت بسیار شدید مردم مواجه شد و مردم نیز پیگیری های لازم از طرق مختلف انجام دادند که احقاق حقی شود و مجددا طبس به استان یزد ملحق شود.

وی تاکید کرد: نظرسنجی بسیار دقیق، علمی و قانونی انجام شده مبین این ادعاست که مردم طبس خواهان برگشت به یزد هستند.

عبدالله زاده در این نطق از تریبون خانه ملت گفت: من از جنابعالی (رییس جمهور) تشکر می کنم که دستور رسیدگی مجدد داده اید و از وزیر محترم کشور جناب آقای دکتر رحمانی فضلی نیز تشکر می کنیم که به خواست مردم طبس توجه کردند و دستور رسیدگی و اقدام را داده اند.

وی افزود: امیدوارم جنابعالی دستور بفرمایید این خواسته بحق مردم تسریع شود و موجبات خرسندی مردم طبس فراهم شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به بحران کم آبی در منطقه گفت: در شهرستان‌های حوزه انتخابیه بنده بحران آب بسیار جدی بوده و متوسط بارندگی ۳۰ میلی متر بوده و اگر برای موضوع آب در این منطقه فکر عاجلی نکنیم به ترک منطقه از سوی مردم منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: خط دوم انتقال آب استان یزد که شهرستان طبس هم سهمی از آن دارد و در شورای عالی آب مصوب شده خواهشمندم وزیر محترم نیرو دستور تسریع بفرمایند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، خواستار رفع مشکلات حقوق بازنشستگان صنعت فولاد شد.

12 دیدگاه دربارهٔ «ضرورت تسریع در بررسی مجدد الحاق طبس به استان یزد;

  1. همشهری های عزیز چرا خودتون رو به خواب زدین . مگر ایشون سال ۹۳ و ابتدای سال ۹۴ مصاحبه نکردند که برگشت به استان یزد یعنی تحقیر و خفت . مگه استاندار محترم یزد نگفته بودند ما طبس رو نمیخوایم. مگر چند هفته پیش ما رو به سخره نگرفتن. چرا مقایسه نمی کنید پیشرفت های این چهار سال رو با دوره ی که جزو یزد بودیم. آمارها که هستن. از مدیریت سایت خواهشمند است به جای گذاشتن صحبت این و اون مستندات رو اعلام کنه مقایسه ای بزارید تا مردم بدونن چه گذشته. یک نمونه خیلی کوچیک مگه وقتی جزو یزد شدیم نیومدن کامپیوتر و میز و صندلی و … خیلی چیزای دیگه رو بردن از طبس. چرا وقتی میخواست کارخانه کاشی راه بیفته اجازه ندادن. خیلی از دوستان از دکتر و تجهیزات یزد میگن. اون بیمارستان دولتی با امکانات که شما رو اعزام میکنن هیچ تفاوتی با بیمارستان بیرجند نداره . بله اگر بیمارستان خصوصی بگید بیمارستان مرتاض عالیه . ولی بیمارستان خصوصی ربطی به این استان و اون استان نداره . هر کی پول داره هر وفت خواست میتونه بره. نزدیک سیزده چهارده ساله که در کش و قوس هستیم بدون هیچ پیشرفتی. مسئولین جای خجالت داره. اون قشر خاص هم بدونن که اگر نظر سنجی بوده بین خودشون بوده که ۹۰ درصد برگشت به یزد رو انتخاب کردن. میخوام بدونم آیا انتخاب حق فقط قشر خاصی هستش یا حق همه. اگر این طوره پس باید از همه نظرسنجی بگیرید. چون حق تک تک مردم هستش. والسلام

  2. لطفا طبسو یکبار و برا همیشه تعیین تکلیف کنین . چون از همه جا رونده و از همه جا مونده نشه . البته در نظر بگیریم در آینده طبس بدون دیهوک و عشق آباد چه سرنوشتی خواهد داشت .

  3. دکترجان خسته نباشی. کار خوبی کردی اما حیف که دیر شروع کردی. اما همین دیر شروع کردن حسن هایی هم داشت .یکی از محاسن ان این بود که همه فهمیدن “فرمانداری ویژه” یک کلمه بی خاصیت بیشتر نبود.

  4. برادر عزیز جناب آقای دکتر عبدالله زاده،شمانتوانسته اید وحتی حاضرنبودید ونیستید ازحق بچه های طبس که براحتی دروزارتخانه ها درتهران لگدمال می شود دفاع کنید.حالا بعدازگذشت دوران نمایندگیتان دنبال امری ظاهرا می روید که جوانب آن هنوز کامل سنجیده نشده ومعلوم نیست سودی برای طبس حداقل برای خیلی ازعوام داشته باشد..یک نماینده نباید اسیر دست جناحهای سیاسی شود،حتی اگر به قیمت یک دوره ای بودن تمام شود.وبعد ازاتمام دوران نمایندگیش باید خدارادر نظر بگیرد که چه کاری برای ازجلوگیری تضییع حق موکلی می توانسته انجام بدهد اماانجام نداده.این پست ومقامهاوقدرتها نه دائمی است ونه برای کسی ارزش می آورد.همه ۴سال پیش خوشحال بودیم که نمایندمون تحصیلکرده است ودرد این قشر رامی فهمد.اما متاسفانه شما معلوم نیست برای چه دوباره همه چیزرا ول کرده وباز دراین راهی که معلوم نیست سودی برای توده مردم داشته باشد قدم نهاده اید

    1. طبسی جان اتفاقا چنان چه این برگشت توسط دکتر محترم انجام شود برای همه واز جمله توده ی مردم نهایت سود را دارد لطفاکمی کلان نگر بوده وبه فکر نسلهای آینده این شهر باشید

      1. بی نشان جان ما طبسی ها اگه هنری داشته باشیم می تونیم جزء هر استانی که باشیم پیشرو باشیم بین شهرستان ها اون استان. و تو استان خراسان جنوبی طبس حرف های زیادی میتونه داشته باشه اگه مسئولین بخواهند

  5. کاری رو که باید چهار سال پیش می کردی رو انجام ندادی.حالا هم این کار رو با هدف سیاسی ………..داره انجام میده.ولی این رو بدونید که مردم بیدارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 10 =