وارثان دفاع مقدس عزت جهاد را با ذلت در خانه نشستن عوض نمی‌کنند

فرمانده نیروی مقاومت بسیج ناحیه طبس گفت: فرزندان جبهه و شهادت اطاعت را عبادت می‌دیدند و وارثان دفاع مقدس عزت جهاد را با ذلت در خانه نشستن عوض نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، سرهنگ رمضانعلی فرحبخش ثانی فرمانده نیروی مقاومت بسیج ناحیه طبس در مراسم رژه نیروهای مسلح طبس با گرامیداشت سی و ششمین سالروز هفته دفاع مقدس بیان کرد: این هفته یادآور خاطرات رزمندگان، ایثارگران و جانبازان عزیزمان است.

وی گفت: هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی است و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است.

سرهنگ فرحبخش ثانی افزود: در این مجموعه تابناک درخشنده‌ترین و نفیس‌ترین نگین گرانبها یاد و خاطره شهیدان است، آنها جوانان و جوانمردان رشید و پاک سرشتی بودند که با آگاهی و درک والای خود موقعیت حساس کشور را تشخیص دادند و وظیفه بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج ناحیه طبس تاکید کرد: هر ملتی که چنین دلاورانی را آگاه و شجاعی را در خود پرورش داده باشد حق دارد که به آنها ببالد و آنها را الگوی تربیت جوانان خود در همه دوران ها بداند.

وی افزود: هشت سال دفاع جانانه ملت در برابر تجاوز وحشیانه دشمن، منشا غرور ملی پایان ناپذیری برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران به فرصتی برای اثبات توانمندی های اسلام و انقلاب و کشور تبدیل شد.

فرمانده سپاه طبس بیان کرد: رشادت‌های جوانان نیرومند، انقلاب و نظام را بیمه کرد و نشان داد که با داشتن پشتوانه مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیروها میتوان هر دشمن خیره‌سری را ناکام ساخت.

وی اضافه کرد: این روزها هنگامی که یادی از دفاع مقدس می‌شود دنیایی از شرف و حماسه ملتی نجیب و آزاده در اذهان تداعی می‌شود که عطر معنویت و صفای خاصی به ما ارزانی می‌دارد.

این مقام مسئول نظامی خاطر نشان کرد: ملتی که با پرورش رزمندگانی حماسه آفرین، مفهوم روشن تعهد در برابر ولایت را به نمایش گذاشتند و با انگیزه ادای تکلیف در پی مرجع و رهبر خود سر از پا نشناختند و به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و طلوع عشق بی بدیل را ترسیم کردند و پیروزی بزرگی که حفاظت از وجب به وجب سرزمین اسلامی و صیانت از مکتب و عقیده بود دست یافتند.

وی اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور خون‌های مقدسی است که در پای شجره طوبی انقلاب اسلامی ریخته شد، فرزندان جبهه و شهادت اطاعت را عبادت می‌دیدند و وارثان دفاع مقدس عزت جهاد را با ذلت در خانه نشستن عوض نمی‌کنند.

وی افزود: ایستادگی آنها نشستگان تاریخ را به قیام وا می‌دارد و این پیام بزرگ دفاع مقدس است، مردم ایران با برخورداری از رهبری توانا و آگاه، هوشمندانه و با انگیزه های دینی و ملی در مقابل دشمن متجاوز به پا خواستند صحنه های زیبایی از وفاق ملی را به نمایش گزاشتند.

وی ادامه داد: انگیزه حضور مردم ما دینی، عقیدتی و ملی بود، دفاع ما نبردی صد در صد شرافتمندانه بود و به همین دلیل حاضر نشدیم مقررات انسانی را در این جنگ زیر پا بگذاریم.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج ناحیه طبس گفت: در مقابل، هشت سال دفاع مقدس پیامدهایی داشت که با وجود همه هزینه های سنگین آن امام(ره) فرمودند «ما برای یک لحظه هم از عملکرد خود در جنگ پشیمان نیستیم» و یادآوری دستاوردهای بزرگ آن از جمله اینکه از جنگ یاد گرفتیم روی پای خود بایستیم پرداختند.

وی اضافه کرد: آن پیر فرزانه فرزندان مجاهدش را به حفظ آمادگی‌های همه جانبه فراخواندند و پس از او هدف صالحش نیز تاکید داشتند که «دفاع همچنان باقیست».

وی افزود: وقایع پس از جنگ هم اثبات کرد که دفاع باقیست و حتی دیپلماسی و مذاکره نیز باید از پشتوانه آمادگی دفاعی و الزامات مقاومت و ایستادگی برخوردار باشد، لحن متکبرانه دیپلمات های آمریکایی این روزها به خوبی گویای این واقعیت است که همان راهبرد مقاومت و ایستادگی ضرورت دارد.

سرهنگ فرحبخش ثانی گفت: واقعیتی که بارها از زبان مقام عظمای ولایت بیان شده است این بار هم مردم حرفشان را ادا و تمامی جفاهای دشمن را تحمل کردند و مقاومت در برابر تحریم را با مشارکت و حضور گسترده در انتخابات‌ها و راهپیمایی‌ها و بی اعتنایی به فتنه انگیزان داخلی و خارجی به اثبات رساندند.

وی افزود: انتظار می‌رود دولتمردان و سیاسیون ما با دست‌آموزی از آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس که همان وحدت مردم، ایمان و انگیزه الهی و اطاعت از رهبری و حرکت جهادی که رمز پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس بود و امروز می‌تواند عامل برتری و پیروزی در میدان های مختلف باشد را با دفاع از دستاوردهای هسته ای و حقوق مردم و کشور اسلامی، عزت برآمده از خون‌های پاک شهیدان و فداکاری رزمندگان و جانبازان را پاسدار و نگهبان باشند، چرا که دفاع همچنان باقیست و مقاومت و ایستادگی لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − سه =