مسئولین استان در دایر کردن «اداره امور عشایر» در طبس اقدام کنند

امام جمعه طبس بیان کرد: یکی از مشکلات عشایر طبس، نداشتن اداره امور عشایر است که با توجه به گستردگی شهرستان انتظار داریم مسئولین استان در دایر کردن این اداره اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های این هفته نماز جمعه بیان کرد: ذبح شتر و گوسفند در جلو هیأت و نخل کار خوبی است اما به گونه ای باشد که کفش و لباس مردم نجس نشود و خلاف بهداشت نباشد که در این زمینه عزیزان مرکز بهداشت نظارت خواهند کرد و تذکراتی خواهند.داد.

وی افزود: اگر کسی نذر کرده که به مومنین و عزاداران غذا دهد قطعا فروش آن برای صرف موارد دیگر جایز نیست مگر اینکه بگوید من این گاو یا شتر و گوسفند را به طور مطلق به هیأت دادم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: برنامه های خوبی در این هفته اجرا شد که از نیروهای مسلح و همه کسانی که برنامه ریزی کردند تشکر میکنیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانش آموختگان دانشگاه افسری امام حسین(ع) گفت: جنگ هشت ساله فقط با رژیم بعث عراق نبود بلکه همه دنیا با ما میجنگیدند و نیروهای مسلح ما ایستادگی کردند، مردم پشتیبانی کردند، بسیج در صحنه ها حضور پیدا کرد و هر چه دشمن تلاش کرد که یک وجب از خاک ایران اسلامی را در اختیار خود نگه دارد، نتوانست.

امام جمعه طبس خاطرنشان کرد: این افتخاری برای ماست، امروز اقتداری که نیروهای مسلح ما از هر جهت دارند هیچ ارتشی در دنیا ندارد.

وی با اشاره به روز همبستگی با کودکان فلسطینی اظهار داشت: کودکان و نوجوانان فلسطینی سال های سال است که مورد هجمه های وحشیانه رژیم صهیونستی آدم کش و و بچه کش قرار گرفتند.

امام جمعه طبس گفت: امروز مردم ما بر اساس آموزه های دینی از مردم فلستطین و همه آنها که در دنیا دنبال آزادی از یوغ ستمگران هستند به خصوص از کودکان و نوجوانان حمایت کرده و خواهیم کرد.

وی گفت: رژیم وهابیت بدتر از صهیونیست ها که در بحرین، یمن، سوریه، لبنان و جاهای دیگر مردم را به خاک و خون میکشند و این صفت رژیم کودک کش امروز متناسب با آل سعود و وهابیت نیز می‌شود.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم در ادامه با گردامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: مسئولیت های نیروی انتظامی بسیار متنوع، متعدد و حساس است که از مهمترین آنها حفظ و گسترش و تامین امنیت همه جانبه در جامعه است.

وی ادامه داد: امنیتی که امروز در کشور ما برقرار است به قطع یقین در هیچ کجای دنیا نیست.

وی با اشاره به روز روستا و عشایر گفت: اینها نقش زیادی در تولید و اقتصاد مقاومتی دارند که باید دولت توجه بیشتری کنند و یکی از مشکلات عشایر طبس، نداشتن اداره عشایر است که با توجه به گستردگی شهرستان انتظار داریم مسئولین استان در دایر کردن این اداره اقدام کنند.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با پیگیری های صورت گرفته در روزهای اربعین موکبی به نام طبس و طبسی ها در سرزمین عراق و به احتمال قوی در کاظمین برگزار خواهد شد که روزی ده ها هزار نفر را پذیرایی خواهد کرد که احتیاج به مساعدت شما همشهریان دارد.

وی در پایان به طرح سرشماری نفوس و مسکن اشاره کرد و گفت: سرشماری اینترنتی آغاز شده است همه مردم شرکت کنند و اطلاعات دقیق ارائه دهند، اطلاعات محرمانه میماند و برای برنامه ریزی کشور ضروری است.

روز جهانی بهداشت، روز جهانی دریانوردی، روز جهانی ناشنوایان، روز جهانی سالمندان، هفته مبارزه با سرطان، آغاز سال هجری قمری مصادف با اول محرم، دوم محرم مصادف با ورود امام حسین(ع) به کربلا، سالروز هجرت امام خمینی(ره) از عراق به پاریس مناسبت هایی که امام جمعه طبس به آنها اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + سیزده =