تقدیر امام جمعه طبس از سفر رئیس کمیته امداد کشور به طبس

امام جمعه طبس با تقدیر از سفر رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور به طبس گفت: در جلسه ای که با حضور ایشان در طبس برگزار شد قول های خوبی دادند که ان شاء الله در طبس انجام و عملی شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه طبس افزود: کمک بیشتر به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، قول مساعدت بسیار خوب برای احداث مسکن برای مددجویان، تعمیر و ترمیم خانه های مددجویان، قول افتتاح صندوق قرض الحسنه امداد از جمله قول های ایشان بود.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد شد یک زائرسرا از طرف کمیته امداد با توجه به بارگاه امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) و رفت و آمدی که از همه استان ها به مشهد مقدس می شود، خانواده های تحت حمایت کمیته امداد برای ماندن یک شب یا بیشتر در طبس مسکن داشته باشند که این هم مورد موافقت قرار گرفت که انجام خواهد شد.

امام جمعه طبس با اشاره به شروع آمارگیری حضوری طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ افزود: با اتمام مهلت ثبت اینترنتی، آمارگیری حضوری توسط ماموران آمارگیر شروع شده است.

وی گفت: سعی کنیم که همه در جهت آمارگیری با گفتاری که درست است همکاری لازم را داشته باشیم.تا نظام و کشور بتواند برنامه ریزی برای آینده کشور داشته باشد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به سالروز تاسیس سازمان ملل افزود: متاسفانه این سازمان در دست چند کشور قلدر و پوشالی دنیا مانند آمریکا و دیگران است و این سازمانی نیست که به درد ملت ها بخورد.

وی ادامه داد: در سازمان ملل اگر پنجاه و چند کشور تصمیمی بگیرند و مثلا بر خلاف میل کشور آمریکا باشد آن را وتو می کنند و این یعنی هیچ.

امام جمعه طبس با بیان این که سازمان ملل امروز یک بادبادک بی محتواست افزود: چقدر در یمن، بحرین، عراق، سوریه و دیگر کشورهای جهان جنایت و آدم کشی می شود اما این سازمان خفه خون گرفته و نفسشان درنمی آید.

وی ادامه داد: اگر هم نفسی از این سازمان در بیاید در حمایت و پشتیبانی از این جنایت کاران است.

وی تاکید کرد: همانطور که امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب فرمودند باید در تشکیلات سازمان ملل تحول اساسی و زیربنایی ایجاد شود.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به برگزاری رزمایش ولایت توسط پایگاه شهید بابایی اصفهان گفت: این رزمایش با موفقیت برگزار شد و به همه اهداف رسیدند.

وی افزود: برگزاری این رزمایش دو پیام داشت، پیامی به دوستان و همسایگان جمهوری اسلامی ایران که قوای ایران موجب امنیت و ثبات منطقه می شوند.

وی ادامه داد: این رزمایش پیامی هم برای آمریکا و دیگر دشمنان که احیانا قصد تجاوز داشته باشند داشت که بدانند اگر این چنین چیزی در فکرشان خطور بکند در همان لحظات اولیه با شکست حتمی مواجه خواهند شد.

امام جمعه طبس با اشاره به دیدار اخیر نخبگان کشور با مقام معظم رهبری گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند پیشرفت علم و جهش علمی باید گسترش یابد و نهادهای دانش بیان باید توجه و تقویت شوند.

وی ادامه داد: اکنون در دنیا رتبه علمی کشور ما نسبت به گذشته خوب است اما همانطور که رهبر انقلاب فرمودند باید به این اکتفا نکنیم و با تلاش و فعالیت بیشتر رتبه های بهتر و بیشتری را کسب نماییم.

وی گفت: ما باید به جایی برسیم که در دنیا اولین جایگاه علمی و دانشگاهی را داشته باشیم زیرا هیچ مکتبی به اندازه   اسلام به علم و دانش اهمیت نداده است.

وی تصریح کرد: روحیه خوداتکایی و خودباوری باید بر جوانان ما حاکم شود و این روحیه به آن حدی که باید نرسیده است و باید خودمان را باور داشته باشیم که هر کاری را خودمان می توانیم انجام دهیم و اتکا به دشمنان و بیگانگان نداشته باشیم.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند «نخبگان سرمایه های ارزشمند کشور هستند» که در شهرستان ما نیز افراد نخبه، دانشجویان و دانش آموزان بسیار ارزشمندی داریم که باید به اینها توجه بیشتر شود.

امام جمعه طبس با بیان این که ما همیشه از زحمات عزیزان نیروی انتظامی تشکر کردیم و می‌کنیم افزود: مطلع شدیم نیروی انتظامی با صاحب مغازه ای در شهر طبس که اذان پخش کرده است برخورد کردند و گفتند که حق پخش اذان را ندارید و ایشان را مورد مواخذه قرار دادند.

وی ادامه داد: عزیزان نیروی انتظامی، این کار خلاف دستورات شرع است و اذان شعار اسلام است.

وی بیان کرد: شعار اسلام باید روز به روز توسعه پیدا کند و از نظر دستورات شرعی فتوای مقام معظم رهبری و همه مراجع صدای بلندگو اگر روضه و چیزهای دیگر باشد و مزاحمتی برای مردم داشته باشد باید قطع شود اما کسی حق جلوگیری از پخش اذان را ندارد.

وی گفت: اگر کسی بگوید صدای اذان من را اذیت می کند، گوش‌هایش را ببندد، جلوی اذان را نمی‌شود گرفت.

وی ادامه داد: ان شاء الله که توجه به این مسائل داشته باشید و این مورد نیز حتما سوء تفاهم بوده و اذان باید گسترش پیدا کند و جزو شعائر اسلامی است.

وی بیان کرد: این تذکر را از روی محبت، دوستی و برادری گفتیم و خدای نکرده برداشت نامناسبی نشود و ما پشتیبان نیروهای مسلح بودیم، هستیم و خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + هجده =