همه خبرگزاری های دنیا از تحلیل مقام معظم رهبری شگفت زده شدند

امام جمعه طبس بیان کرد: پیش بینی و تحلیل درست را مقام معظم رهبری در ۱۳ آبان داشتند و همه خبرگزاری های دنیا از این تحلیل مقام معظم رهبری شگفت زده شدند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در بیان خطبه های این هفته اظهار داشت: اربعین بسیار اهمیت دارد، برای هیچ امام و پیامبری این مراسم نیست و دستوری در این زمینه نیز صادر نشده است تنها برای امام حسین (ع) دستور و روایات در رابطه با اربعین داریم.

وی افزود: در این چند سال اخیر به اربعین و حضور در کربلای معلی، خیلی مورد توجه قرار گرفته است، هم از ایران و هم کشورهای دیگر، ما در این روزها شاهد آن هستیم که تمام راه های منتهی به عراق چه غوغایی است و آن هم به صورت خودجوش که همه هزینه ها و پذیرایی های در مسیر را در آنجا را مردم اجام می‌دهند.

وی گفت: به دلیل درس‌هایی که امام حسین به بشریت دادند، در انقلاب و نهضت عاشورا، اربعین خاص امام حسین (ع) است، دلایل و منابعی هم که در رابطه با اربعین است اولا زیارت اربعین است و از آقا امام صادق (ع) است که تمام فلسفه امام حسین(ع) در این زیارت به آن اشاره شده است کسانی که از نزدیک نتوانند به زیارت بروند حتما زیارت اربعین به خصوص روز اربعین را دستور کار زندگی خود داشته باشند .

وی با اشاره به روز و هفته کتابخوانی گفت: ساعت های میانگین مطالعه در ایران خیلی کمتر از کشورهای دیگر است و هر ایرانی ۵ تا ۶ دقیقه بیشتر مطالعه در روز ندارد، مقام معظم رهبری روی این خیلی تاکید دارند، پدر و مادران به فرزندان خود توصیه کنند، کتابهای خوب بخرند تا کتابخوانی در کشور ما وضعیتش بهتر شود.

وی با اشاره به گفت: دیابت از بیماری های خاموش و بی سر و صدا و خطرناک است، خیلی ها فکر می‌کنند دیابت ندارند و دنبال معالجه نیستند وقتی بعد از چند سال آزمایش می‌دهند میبینند مبتلا به دیابت هستند و باید مراقبت کرد.

وی افزود: اگر مبتلا شدند باید کنترلش کرد، کم و بی تحرکی انسان را مبتلا به مرض ها از جمله همین دیابت میکند.

وی با اشاره به انتخابات آمریکا گفت: این انتخابات برگزار شد و رییس جمهوری را آمریکایی ها انتخاب کردند اما انتخاباتی با چه فضاحت و رسوایی، دو کاندید چقدر به هم پریدند و پرده دری کردند و بعد معلوم شد چقدر جامعه و حاکمیت آمریکا آلوده است.

وی تاکید کرد: مردم آمریکا از حاکمیت آن رضایت ندارند یکی از جهاتی مهمی که آقای ترامپ رای آورد همین بود که او حاکمیت آمریکا را زیر سوال برد، حاکمیت امروز آمریکا را قانون شکن و ظالم و پا رو حق مردم گذاشتن معرفی کرد به همین جهت مردم آمریکا به او رای دادند.

امام جمعه طبس بیان کرد: پیش بینی و تحلیل درست را مقام معظم رهبری در ۱۳ آبان داشتند که در سخنرانی خود فرمودند همین آقا( که منظور ایشان آقای ترامپ بود) به دولت آمریکا حمله میکند همین رای خواهد آورد و مردم آمریکا به همان رای خواهند داد که همین هم شد و همه خبرگزاری های دنیا از این تحلیل مقام معظم رهبری شگفت زده شدند.

وی ابراز کرد: اکنون ترامپ یا کس دیگر انتخاب میشد برای مردم، نظام و دولتمردان ما هیچ فرقی نمیکند، سیاست نظام و مردم ما، استکبارستیزی و کنار نیامدن با دشمنان است و اینکه صهیونیست ها را دشمن اصلی اسلام و مسلمین میدانند و حمایت از مظلومان دنیا در هر کجا که باشند، اینها سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم گفت: برخی گروه ها در همین کشور خودمان هستند یک تحلیل های عجیب و غریبی داشتند اما قطعا آنها اشتباه میکنند، آمریکا هر کس رئیس جمهورش باشد با اسلام و ایران و انقلاب ما میانه ای ندارد و هیچ امیدی به آنها نباید داشته باشیم و در مقابل آنها باید بایستیم و فریاد مرگ بر آمریکا را روز به روز رساتر بگوییم.

وی به مناسبت های ۲۳ آبان روز بیماران کلیوی است، ۲۴ آبان سالروز ارتحال علامه طباطبایی، روز و هفته کتابخوانی، سالروز آزادسازی سوسنگرد ۲۶ آبان در سال۵۹ نیز اشاره کرد.

نماز جمعه این هفته طبس به مناسبت سالروز تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس در این دانشگاه برگزار شد.

تصاویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =