واکنش امام جمعه موقت طبس به سخنان علی مطهری/ فرماندار ویژه طبس درگیر مباحث سیاسی خرد و کلان نشود

امام جمعه موقت طبس با اشاره به ارسال دعوتنامه ای از سوی برخی اشخاص برای سخنرانی علی مطهری در طبس گفت: علی مطهری به این شهر(طبس) بیاید تا بعد ببینید مومنین با او چه خواهند کرد.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام احمد مؤدب افزود: این نامه را دو نفر که یکی از آنها در یکی از هیات های مذهبی مسئولیت دارد نوشته اند.

امام جمعه موقت طبس با اشاره حدیثی از امام رضا(ع) گفت: ازحضرت رضا(ع) سوال شد فردی از بنی عباس مدعی است شما غنا را حلال می دانید! امام فرمودند: «این زندیق دروغ میگوید.»

وی ادامه داد: پای اسلام که به میان می آید من چه کسی هستم که ارزشی داشته باشم علامه نوری چیست که ارزشی داشته باشد یک چهره سیاسی چیست که ارزشی داشته باشد.

وی گفت: جناب آقای علی مطهری شما سخنرانی می کنید که هم کلامتان موجود است و هم متن سخنانتان در سایت ها وجود دارد که در ۱۲ آبان ۹۵ در دانشگاه سمنان می گویید «شاید اگر امام رضا(ع) هم بود پای کنسرت می نشست».

وی ادامه داد: ای مردم چرا نزنیم بر سرمان؟ امام رضا(ع) میگوید کذب الزندیق، این کافر دروغ گفته که من موسیقی را حلال می دانم.
وی افزود: کدام مرجع تقلید کنسرت را حلال دانسته است؟

به گزارش طبس نیوز امام جمعه موقت طبس افزود: بشکند دهانتان خاک در دهانتان، پدرتان هر چه نوشت و قلم و بیانش برای رضای خدا بود و امام تایید کرد و خدا رحمت کند شهید مطهری را که امام فرمود «آثار بیان و بنان و قلم این شخصیت بلااستثنا مفید و در راستای اسلام است.»

وی بیان کرد: چرا خود و جای خود را نمی شناسید و چرا امام ما را اینگونه تخطئه می کنید؟

وی ادامه داد: اهانت به امام ما می کنید ما سکوت کنیم و به شما اجازه بدهند بیایید سخن بگویید و هر لاطائلاتی را بگویید؟

وی گفت: ای زندیق ها جواب امام را به شما میدهیم: «بی دین، دروغ می گویید».

حجت الاسلام مؤدب با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که به دستور آمریکا دولت محمد مصدق با کودتا سرنگون شد افزود: امروز رابطه، مذاکره و گفتگو با آمریکا تا چند ماه پیش برای جریانی در کشور خیلی روی بورس بود به گونه ای که وقتی سند مشهور به برجام امضا شد بنا داشتند ایران را مانند جشن های نوروز، جشن بگیرند.

وی ادامه داد: در آن زمان رهبر انقلاب ذره ای خوشحالی نکردند و نگرانی از وجودشان مشهود بود.

امام جمعه موقت طبس افزود: آن جریان تنها راه نجات مشکلات کشور را مذاکره و رابطه با آمریکا می دانند.

وی با بیان این که رهبر انقلاب فرمودند «خائن کسی است که چیزی می گیرد و خیانتی می کند» افزود: بودند کسانی که چیزی گرفتند و خیانت کردند اما بعضی از آقایان که در رأس هستند چیزی نگرفتند و چیزی هم نمی گیرند و و هنگامی که مردم می بینند آن ها طرفدار پروژه مذاکره و رابطه با آمریکا از چشم ملت می افتند و کما این که افتاده اند.

وی با بیان این که این پروژه در چندین ماه گذشته شروع شد افزود: این مذاکرات به فرمایش رهبر انقلاب «نرمش قهرمانانه به تاکتیک» انجام گرفت و سندی تنظیم شد.

وی ادامه داد: یک عده «برجام» را سندی در رابطه با مسائل هسته ای می دانند اما کسانی که می فهمند حتی از خودشان عنوان می کنند «برجام تغییر رویکرد استراتژیک کشور است».

امام جمعه موقت طبس گفت: یعنی دیگر مرگ بر آمریکا نه، حزب الله نه، قدرت بسیج و سپاه و توان موشکی ایران باید محدود شود، کنوانسیون های بین المللی را بپذیریم و قوانین خود را اصلاح کنیم و از این به بعد در چارچوب ضوابط کدخدای جهانی قرار بگیریم و از آن خارج نشویم.

وی گفت: نه این نیست، ولی همین معاهده انجام شده هم امروز مرده متولد شده است و هنوز چند ماه بیشتر نگذشته است که تحریم های ۱۰ ساله را امروز امضا کردند که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر چنین شود اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تحریم های دیگری کردند کجای این رابطه مفید بوده چه چیزی دستگیر این ملت شده، اهرم فشار دیگری برای این ملت پیدا کردید که تازه میگویند جوان هایتان و بچه هایتان به هیات ها نروند و بیاید کنوانسیون حقوق کودک را امضا کنیم که اگر امضا میکردند و چنین شود بچه های شما نباید در مساجد و هیات ها ببرید وگرنه ضد حقوق بشر هستید، ببینید چه از ما میخواهند، چرا چنین خیالی در ذهنتان است؟

وی افزود: چرا فکر می کنید آمریکا حلال مشکلات ماست و ما با رابطه با آمریکا مشکلاتمان حل میشود چرا با آمریکا نمیستیزید، نمی ایستید و بر مقاومت تکیه نمیکنید.

وی با اشاره نامه امام خمینی(ره) به حزب نهضت آزادی گفت: امام (ره) در این نامه خطاب به بازرگان _هنوز آن زمان مرتد نشده بودند و علیه لایحه قصاص موضع نگرفته بودند که امام ارتدادشان را اعلام کنند_ میفرمایند متعهدند اما ضعیف النفس هستند آنها وقتی نفسشان قوی شود و اعتنا به دنیا نکنند خواهند توانست درست تصمیم بگیرند و دشمن از آنها حساب خواهد برد و خواهد ترسید.

خطیب موقت نماز جمعه طبس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: افراد ضعیف النفس میگویند نمیتوانیم و نمیشود، باید با آمریکا رابطه برقرار کرد، این ها همان ضعیف النفس های آغاز انقلاب هستند که حاضر نبودند انقلابی عمل کنند و احکام اسلام را به اجرا بگذارند و در مقابل حرکت انقلابی دانشجویان پیرو خط امام استعفا دادند و کناره گیری کردند و ترسیدند و جا خالی کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این خط همان خط است مومنین حواس خود را جمع کنید خدا می داند من علیه کسی نمیخواهم حرف بزنم ولی شما شاهد هستید و شما را شاهد میگیرم بین خودتان و خدا روز قیامت از شما خواهند پرسید در سر چهار راه قدس امروز و میدان قدس گذشته در یکی از انتخابات همان جایی که اکنون صندوق است تابلو بزرگی نصب شد روی آن و در صفحه اولش درشت تمثال مصدق بود و لایه دومش تمثال بازرگان بود و لایه سومش تمثال رئیس دولت اصلاحات بود و عنوان کردند ما جریانمان این است و این خطیم.

وی گفت: یعنی از رییس دولت اصلاحات بگیر تا بازرگان و به مصدق ختم شود، این جریان زمانی که آنها مرتد نبودند امام میفرمایند ضعیف النفس اند و باید خود را اصلاح و قوی کنید تا در مقابل دشمنان بایستید.

وی ادامه داد: امروز آقا می فرمایند ضعیف النفس اند که می گویند نمیتوانیم وگرنه با اتکای به خدا و تکیه بر نیروی بسیج همه کارها شدنی است این مومنین در کنار شمایند نترسید، آنها که دلشان از ایمان پر شود از آمریکا ترسی ندارند.

حجت الاسلام مودب اظهار کرد: با خدا مناجات کنید و نفس خود را اصلاح کنید حقوق های نجومی را کنار خواهید گذاشت نفس خود را قوی کنیم دل به دنیا نخواهیم بست و اسیر مادیات و این چهار روز دنیا نخواهیم شد.

وی اضافه کرد: مشکل ضعف نفس است، چطور تا حال توانستیم و اکنون که همه امکانات را داریم نمیتوانیم؟ اگر شما نمیتوانید نگویید ملت نمیتواند، اگر با خدا ارتباط داشته باشیم و دل از محبت خدا پر شود از احدی نخواهد ترسید.

وی بیان کرد: مومنین من به شما خرده نمیگیرم تازه و آدم های محقق هم نمیتوانند بفهمند جریان مصدق و بازگان و مشارکت و دین ستیز چیست اینها تحقیق میخواهد و از عموم مردم انتظاری نیست اما خواهشم این است فکر کنید جریانی دین ستیز در سطح کشور دنبال نفی ارزش هاست و شما مومنین جانتان را برای ارزش ها میدهید گولتان نزنند و سعی تان را به نام دیگری از شما نگیرند و این حساسیت را داشته باشید.

امام جمعه موقت طبس در بخش دیگری از سخنانش با تبریک انتصاب طلائی مقدم به عنوان فرماندار ویژه طبس گفت: برخود لازم میدانم به فرماندار محترم جدید خیر مقدم عرض کنم و از ایشان تقاضا داریم کارهای ضروری و اساسی را دنبال کنند و ان شالله با ذکاوت و زیرکی که دارند درگیر مباحث سیاسی خرد و کلان که عموما زاویه ای با انقلاب دارند خصوصا در این شهر جریان ضدانقلاب فعالیت گسترده دارد نشوند.

وی افزود: زمانی که در قم بودم و یک انتخاباتی بود به من گفتند این شهر شما چه جور شهری است که رسانه ها و شبکه های ضدانقلاب بیشترین فعالیت را در طبس دارند؛ مردم به هوش باشید شبکه های ضد انقلاب نفوذ دارند وقتی بیگانه ای که اینجا نمیشناسد این را بفهمد دقت کنید و مواظب این نفوذ باشید.

وی ادامه داد: ان شاالله آقای طلائی مسیر ولایت و انقلاب را دنبال کنند و به خواسته های مردم اساسی توجه کنند رفع محرومیت، بیکاری و بی آبی را دنبال کنند و از فرماندار سابق جناب آقای اخوان صفار هم تقدیر و تشکر میکنم که ایشان زحمت کشیدند و خیلی صمیمانه و مهربانانه کار کردند برادر شهید مومن و متدین که ان شاالله هر کجا که هستند آرزوی توفیق دارم.

وی با اشاره به سفر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به طبس گفت: آیت الله عبادی در آستان امامزاده طبس تحلیل های بسیار خوبی داشتند و از صدا و سیما تقاضا میکنیم اگر زمینه آن فراهم است سخنان ایشان در طبس همراه با اطلاع رسانی را از شبکه خراسان جنوبی مجدد پخش کنند.

11 دیدگاه دربارهٔ «واکنش امام جمعه موقت طبس به سخنان علی مطهری/ فرماندار ویژه طبس درگیر مباحث سیاسی خرد و کلان نشود;

  1. متاسفم از این طرز بیان . گویای آقای مودب رهبر معظم انقلاب و حضرت امام را به عنوان مرجع تقلید قبول ندارد که می گوید کدام یک از مراجع موسیقی را حلال می داند . ضمنا باید گفت اگر موسیقی حرام است چرا صداوسیما پخش می کند . ضمنا اگر این حرف جناب امام جمعه که موسیقی حرام است را در همین شهر سنتی و کوچک خودمان به مردم بگوییم ۵ درصد مردم هم آن را قبول نمی کنند چه برسد شهرهای بزرگ . ضمنا اگر ما هم بگیم موسیقی حرامه پس فرق ما با داعشی ها و طالبانیها و وهابیون و سلفی ها چیست ؟

    1. اولا مگه تلویزیون مرجع تقلید ماست که هرچی نشون داد حلال باشه.؟؟؟؟؟؟؟ دوما اینکه مردم قبول نکنن ملاک نیست مگه اوایل اسلام مردم حرف پیامبر روقبول میکردن؟؟؟؟قبول کردن یانکردن مردم ملاک تشخیص حق ازباطل نیست. درنهایت باید بگم لطفا به خاطر اختلاف نظرات نظام اسلامی روباداعش وتکفیری ها مقایسه نکنید .حساب اونا ازاسلام جداست

  2. برادر محترم محمد آقا خطابتان به برادر محترمان علی آقا کاملا صحیح می باشد چه کنیم از کوزه برون طراوت هرانچی که در اوست وگرنه خانواده شیبانی را همه طبس می شناسند

  3. سخنان انقلابی معمولا به مزاج افرادی که به ولنگاری عادت کرده اند خوش نمی آیدهمانطورکه امام حسین درروزعاشوراخطاب به لشگریزیدی فرمود((شکمتان ازحرام پرشده است وگرنه سخن حق مرادرک میکردید)). افسوس که عده ای قدر روشنگری های نخبگان رانمیدانند

  4. با سلام و عرض ادب:
    موسیقی و غنا دو امر متفاوت هستند موسیقی مربوط به آلات و ابزار خاص خود است ولی غنا صفت صوت و خوانندگی محسوب می شود . و به هر تقدیر نباید طرب انگیز و محرّک باشند. البته معانی (طرب انگیز، محرّک) معانی روشن و خالی از ابهام هستند گرچه ممکن است در مواردی مشکوک باشند که موارد مشکوک به لحاظ شرعی منعی ندارد.

    طرب انگیز آن صوت یا صدایی است که حالت سبکی و سبکسری به انسان بدهد که با کرامت ذاتی و انسانی او ناسازگار است و محرّک آن صوت و صدایی است که موجب بر انگیختن شهوات جنسی آدم می شود.
    کنسرت غیر از غنا و اوازخوانی شهوت انگیز است .بی شک انچه را که امام رضا (ع)و مراجع حرام دانسته اند غنا به معنی مذکور است نه به معنا و مفهوم کنسرت امروزی .سوال من از امام جمعه ء موقت اقای مودب و هر کسی دیگر که کنسرت را حرام می داند این است۱-آیا در کنسرتها شرکت کرده اید و یا دیده اید که ببینید با غنا یکی است و انها هم شهوت انگیز است؟۲-نمایندگان ولی فقیه در شهرستانها و در اقصی نقاط ایران و جهان نباید از ولی فقیه جلوتر گام بردارند و باید فتوای و نظر ولی فقیه را بر هر امری مقدم دارند ایا نظر شما به معنی جلوتر حرکت کردن از مقام عظمای ولایت نیست؟۳- ایشان باید در خطبه ها فتوای صریح مقام عظمای ولایت را در مورد کنسرت بیان می کردند که این کار را نکردند پس باید همیشه استدلالات منطقی و منصفانه و به دور از نظر شخصی و مبنای تحقیقی داشته باشد .امید است نکتهء اخیر مود توجه قرار گیرد .با احترام

    1. متاسفم برای‌آقای شیبانی…اصلا درست نیست یک شخصیت علمی ودینی رو به شرکت در کنسرت دعوت کنیم… لطفا احترام روحانیت رونگه دارید…

      1. با سلام:
        خدمت برادر بزرگوار عارضم که ،انسانی که در صدد ایراد یک نظریه بر می اید یا باید خودش به حسن و قبح ان کاملا علم پیدا کند یعنی مثلا از نزدیک ان را شهود نماید و سپس نظر بدهد یا اینکه به نظر عالمتر از خودش گردن نهاده و تبعیت کند .وقتی که مقام عظمای ولایت در مورد غنا و اواز شهوت انگیز فتوای صریح دارند چرا نباید دقیقا به ان فتوا استناد نمود و اما در مورد کنسرت و موسیقی تا انجایی که بنده تحقیق کردم فتوای صریحی ندیدم .ضمنا بنده اصولا با نظراشخاص مجهول الهویه ای چون جنابعالی طرف نیستم .لااقل در کامنتهایتان شهامت معرفی نام و فامیل خود را داشته باشید تا به میزان علمتان و خطوط فکریتان، در این شهرستان کوچک پی ببریم.ضمن اینکه شما از کجا شخصیت شناس شده اید و برای ما تاسف می خورید شما هنوز معنای احترام و حرمت و معنا ی علم و دانش و تقوا را نمی شناسید اگر شناخت داشتید برداشت سطحی نمی نمودید و تاسف واهی برای من نمی خوردید.مضافا بدترین توهین به روحانیت ان است که سخنشان را بدون توضیح و تبیین و هیچ برهان عقلی بپذیرید و خود حاج اقای مودب از جمله روحانیون عزیزی هستند که از ادمهای چاپلوس بیزارند. سخن شما سخنی نخ نما شده است. با احترام

      2. علی اقا کامنت اقای شیبانی را دوباره بخوان .ایشان کسی را به کنسرت رفتن دعوت نکرده است و شما معنای احترام را وارونه فهمیده اید.ضمن اینکه اقای شیبانی و کل خانوادء ایشان با روحانیت رابطه ای تنگاتنگ و دیرینه داشته اند و دارند امام جمعه های محترم شهرستان در طول انقلاب در طبس، با خانوادهء مرحوم پدریشان رابطهء خانوادگی داشته اند .یعنی معنی احترام عملی را اگر شما درک نکرده اید ،این خانوادهء محترم، احترام عملی به مقام شامخ روحانیت معزز را داشته و دارند.لطفا وارونه تفسیر نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =