فرماندار ویژه طبس مشکلات بخش دستگردان را از نزدیک بررسی کرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس به همراه نماینده طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با حضور در بخش دستگردان در شورای اداری بخش شرکت کردند و از نزدیک مشکلات این بخش را مورد بررسی قرار دادند.

علی رجب زاده – به گزارش خبرنگار بخش دستگردان پایگاه خبری طبس نیوز، سفر یک روزه سیدمهدی طلائی مقدم فرماندار ویژه طبس به همراه دکتر امیر حسنخانی نماینده شهرستان های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی به بخش دستگردان در روز یک شنبه هفتم آذر ماه انجام شد.

در ابتدای این سفر فرماندار ویژه طبس به دیدار خانواده شهیدان محمود و احمد رجبی در روستای منصوریه رفت.

دیدار با امام جمعه بخش دستگردان، تجید میثاق و ادای احترام به مقام والای شهدا و همچنین زیارت اهل قبور و حضور بر مزار مرحوم ثقفی، شهردار فقید عشق آباد وهمکاران فقید فغانی و بخشی پور برنامه های بعدی سفر وی بود.

شرکت در شورای اداری شهر عشق آباد از مهمترین برنامه های وی در این سفر بود.

فرماندار ویژه طبس: پروژه کلیدی بخش دستگردان انتخاب شود تا با هم آنها را پیگیری کنیم

فرماندار ویژه طبس در شورای اداری بخش دستگردان گفت: همه باید کمک کنیم که با همراهی و همدلی همدیگر به خصوص نماینده محترم که با همه افراد و جناح ها تعامل خوبی دارند و ائمه جمعه طبس، عشق آباد و دیهوک و مجموعه کل ادارات و نهادها و مردم عزیز و روستاها ،همه و همه همراهی کنند تا در جهت پیشرفت شهرستان تلاش نموده و هدف خدمت و کمک به منطقه باشد.

وی گفت: اولویت های اول منطقه باید مشخص شود و چند پروژه کلیدی بخش انتخاب شود تا آن ها را با همدیگر پیگیری کنیم.

نماینده مردم طبس در مجلس در این جلسه گفت: باید در عشق آباد سرمایه گذاری صورت پذیرد تا موجب اشتعال زایی شود.

نماینده طبس در مجلس: با سرمایه گذاران در بخش دستگردان همکاری شود

محمدرضا امیرحسنخانی افزود: یکی از مهمترین مشکلات در عشق آباد واگذار نکردن زمین به سرمایه گذار است، با وجود زمین های بسیار زیاد در این منطقه ، سرمایه گذار می آید اما برای زمین به مشکل می خورد که این وضعیت باید حل شود.

وی در خصوص حذف نشدن آبنماهای زیاد در مسیر عشق آباد به بردسکن گفت: در زمان نمایندگی من در دور هفتم مجلس حذف آبنماهای این مسیر آغاز شد اما پروژه ها نیم تمام مانده است و این وضعیت خوبی نیست باید پیگیری شود و مشکلات مردم مرتفع گردد.

امیرحسنخانی همچنین با بیان گلایه مردم از درمانگاه عشق آباد خواستار بررسی و رفع مشکل از سوی مسئولان شد.

سرپرست بخشداری دستگردان در این جلسه ضمن عرض خیر مقدم به معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و نماینده طبس در مجلس شورای اسلامی به اهم مشکلات منطقه پرداخت.

امام جمعه عشق آباد: برگزاری همایش باور در شناساندن ظرفیت های موجود در بخش دستگردان موثر بود

امام جمعه عشق آباد در جلسه شورای اداری دستگردان با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج نماد قدرت و عزت جمهوری اسلامی ایران است که متکی بر توده مردم بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مظاهری ادامه داد: بسیجی چون احساس وظیفه می کنند و بصیرت دارد و خود را محدود در عرصه، مکان و زمان خاص نمی بیند، لذا هر جایی که نیاز باشد حاضر است.

وی با اشاره به برگزاری همایش «باور» در هفته گذشته در این شهر گفت: همایش باور در راستای اقتصاد مقاومتی و شناخت استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش دستگردان است، که توسط جوانان بسیجی و نخبه منطقه برگزار شد و جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در ادامه افزود: روحیه بسیجی اعتماد به خداوند متعال و استفاده از ظرفیت‌های داخلی است، نه نگاه به بیرون و امید داشتن به قدرت‌های مستکبر جهانی چرا که ثابت شده است قدرتهای جهانی خیرخواه ملت های مستقل نیستند.

وی گفت: برگزاری جلسه شورای اداری در این مدت کوتاه از انتصاب آقای طلائی به عنوان فرماندار،.در بخش محروم دستگردان نشان از درایت این بزرگوار به مناطق محروم است امیدواریم که انشاء الله شاهد پیشرفت و توسعه در این بخش باشیم.

رئیس شورای اسلامی عشق آباد: راه اندازی معدن ازبکوه و آسفالت جاده پیرحاجات از خواسته های مردم است

رئیس شورای اسلامی شهر عشق آباد در این نشست راه اندازی معدن ازبکوه، آسفالت جاده پیرحاجات را یکی از خواسته های مهم مردم بخش عنوان کرد.

باقری عنوان کرد: چرا اداره کشاورزی با توجه به اینکه چند سال پیش با حضور معاون استاندار به مدیریت ارتقاع یافته هنوز در عمل هیچ کاری انجام نشده است؟

وی همچنین از نبود دندانپزشک در شبکه بهداشت و درمان شهر عشق آباد گلایه کرد.

وی نبود کشتارگاه در بخش دستگردان، مشکلات واگذار نکردن زمین به سرمایه گذاران، کمبود اعتبارات شهرداری، ضرورت کمک به شهرداری برای ترمیم آسفالت هایی که به دلیل گازکشی در این شهر تخریب شدند را مطرح کرد و خواستار رسیدگی به این موارد شد.

رئیس شورای اسلامی بخش دستگردان: خشکسالی های پیاپی بنیه مالی دامداری و کشاورزان را از بین برده است

رئیس شورای اسلامی بخش دستگردان نیز با اشاره به خشکسالی ۱۸ ساله منطقه افزود: در این خشکسالی ها قنوات بخش خشک شده است و خشکسالی های پیاپی بنیه مالی دامداری و کشاورزان را از بین برده است.

قربانی افزود: وقتی عشایر کوچ می کنند وسایل برق وامکانات داخلی روستا بر اثر خالی شدن از سکنه سرقت می شود که در برگشتن از کوچ به مشکل می خورند و هم اکنون سه هفته از برگشت آنها می گذرد اما برق و آب ندارند.

رئیس شورای بخش در ادامه یک پزشک ثابت برای شهر عشق آباد و یک پزشک برای دهستان کوه یخواب خواستار شد.

وی در ادامه آسفالت راه دسترسی به ایستگاه راه آهن عشق آباد.و آسفالت آنتنی های روستایی، گازرسانی به روستاهای مجاور شبکه و خط انتقال گاز را خواستار شد.

همچنین وی با بیان این که «حسن آباد شجاع» کد روستایی ندارد خواستار الحاق آن به شهر عشق آباد شد.

وی از کمبود سرانه دهیاری و امکانات نمایندگی آب و فاضلاب روستایی گلایه نمود.

قربانی همچنین گفت: خیابان داخلی چند روستا زیر سازی شده و تقاضای اجرای آسفالت نمود.

خانم ایلخانی مسئول کتابخانه امیر کبیر عشق آباد به نمایندگی از زنان بخش از اینکه در عشق آباد همه پست های اداری به آقایان واگذار می شود گلایه نمود و خواستار توجه بیشتر به زنان شد.

وی افزود: هنرمندان خوبی داریم در بخش های مختلف که باید در عرصه های مختلف حمایت شوند و کارگاه هایی احداث شود و از حضور بانوان در این کارگاه ها استفاده شود.

خانم ایلخانی به مشکل بانوان عشایر و نبود امکانات ورزشی برای بانوان نیز اشاره کرد.

وی همچنین گفت: در صورت ممکن ایجاد کتابخانه پرورش کودکان و نوجونان در عشق آباد ایجاد شود.

در پایان این جلسه آسفالت راه دسترسی به ایستگاه راه آهن عشق آباد، آسفالت آنتنی های روستایی، گاز رسانی به روستاهای مجاور شبکه و خط انتقال گاز، احیای معدن سرب و روی ازبکوه، استقرار دندانپزشک در عشق آباد و پزشک در دهستان کوه یخاب، تجهیز ایستگاه آب و فاضلاب روستایی مصوب شد.

همچنین تسهیل در روند واگذاری زمین به سرمایه گذاران، حذف آبنماهای محور عشق آباد بردسکن، تسریع در اتمام پروژه آسفالت جاده پیر حاجات به عشق آباد، تامین برق عشایر منطقه چاه مسافر در زمان بازگشت از کوچ ییلاق و تعیین وضعیت روستای «حسن آباد شجاع» در نظام تقسیمات کشوری پیگیری و اقدام لازم از دیگر مصوبات این جلسه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =