منشور ولایتمداری همه گروه های سیاسی طبس تدوین شود/ فتنه ۸۸ بزرگترین منکر یک دهه گذشته

دادستان عمومی و انقلاب طبس با بیان این که همه سمت وحدت حول محور ولایت بیایند افزود: پیشنهاد می کنم روز ۹ دی در یک اجتماع و فراخوان بسیار بزرگ در شهرستان طبس منشوری تدوین شود و در آن تاکید شود ما مردم شهرستان طبس حریم ولایت را نگه می داریم.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام امیر زارع حسینی دادستان عمومی و انقلاب طبس یکشنبه شب در همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج طبس با بیان این که قانون کشور ما پیشرفته و مترقی است افزود: در اصل هشتم قانون اساسی آمده است که در جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ دعوت‏ به‏ خیر، امر به‏ معروف‏ و نهی‏ ازمنکر وظیفه‏ ای‏ است‏ همگانی‏ و متقابل‏ بر عهده‏ مردم‏ نسبت‏ به‏ یکدیگر، دولت‏ نسبت‏ به‏ مردم‏ و مردم‏ نسبت‏ به‏ دولت‏. شرایط و حدود و کیفیت‏ آن‏ را قانون‏ معین‏ می‏ کند “والمؤمنون‏ و المؤمنات‏ بعضهم‏ اولیاء بعض‏ یأمرون‏ بالمعروف‏ وینهون‏ عن‏ المنکر.

به اصل هشتم قانون اساسی جفا شده است

وی افزود: برای اجرایی شدن این قانون در دولت های مختلف چه حد از تلاش صورت گرفته است؟

وی ادامه داد: به نظر می رسد به این اصل از قانون اساسی کشور جفا شده است و در حد انتظار اقدامی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: آخرین اقدام صورت گرفته در این خصوص تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بود که حداقل کاری است که انجام شد اما از این قانون نیز حمایت کافی نشد.

امر به معروف و نهی از منکر نیاز به توسعه مفهومی دارد

وی با بیان این که هر گاه سخن از امر به معروف می شود نماز را مطرح و هنگامی که نهی از منکر مطرح می شود حجاب نقل محافل است افزود: باید به موضوع امر به معروف و نهی از منکر در همه زمینه ها توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: البته موضوع حجاب دستور قرآن است و از مهمترین های معروف است که باید گسترش یابد.

وی با بیان این که باید توسعه مفهومی به امر به معروف و نهی از منکر بدهیم افزود: اقداماتی که برای رشد اقتصادی کشور و اشتغال جوانان موثر است، اقداماتی که برای حل موضوع کم آبی و بحران آب می تواند موثر باشد و بسیاری از موضوعات دیگر در راستای امر به معروف هستند.

وی با اشاره ظرفیت های معدنی شهرستان طبس گفت: در شهرستان طبس که وسعت زیاد با ذخایر عظیم معدنی دارد، اقدام برای اشتغال جوانان می تواند از بزرگترین معروف ها در طبس باشد.

حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی بزرگترین معروف است

وی با بیان این که در کلام مقام معظم رهبری حفظ و استحکام بخشی و تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران بزرگترین معروف است افزود: در انتخابات سال ۹۲ به جمهوریت نظام احترام گذاشته شد اما در سال ۸۸ جمهوریت نظام مورد هجوم قرار گرفت.

وی افزود: افراد بسیجی و حزب اللهی با این که گرایش های مختلف دارند اما در انتخابات ها به جمهوریت نظام احترام گذاشتند و آن را قوام بخشیدند و تایید کردند چرا که دلسوز این نظام هستند.

وی ادامه داد: در آن سال شد آنچه نباید می شد و نامه بدون سلام و والسلام و آتش فشان خشم و نفرت در سه روز قبل از انتخابات تنظیم شد و در روز انتخابات فردی پیش از اعلام رسمی توسط نهادهای مربوطه خود را پیروز رقابت معرفی کرد.

وی افزود: آیا این هجوم به جمهوریت نیست؟ و آیا یکی از مهمترین معروف های ما جمهوریت نبود؟

وی گفت: گروهی که گوش فلک صدای آزادی خواهیشان کر می کند که می گویند ما دموکراسی طلب و آزادی خواهیم به رأی مردم تمکین نکردند.

فتنه ۸۸ بزرگترین منکر یک دهه گذشته است

وی ادامه داد: شعارشان این بود «ابطال انتخابات» یعنی هجوم به دموکراسی و هجوم به جمهوریت نظام که این بزرگترین منکری است که در یک دهه گذشته اتفاق افتاده است.

وی با بیان این که در آستانه سالروز ۹ دی هستیم افزود: ۹ دی یعنی شعار مردم به جمهوریت و نه به دیکتاتوری.

وی با بیان این که باید گذشته را گفت و برای آینده عبرت گرفت افزود: در مجلس ششم نیز عده ای تحصن کردند و گفتند «باید انتخابات به عقب بیفتد» که این نیز هجوم به جمهوریت نظام بود.

وی گفت: کسانی که در سال ۸۸ مردم را به خیابان ها کشاندند شک نیست که اهل بغی نظام هستند.

وی افزود: افرادی که می گویند باید رفع حصر شوند خلاف قانون سخن می گویند و این امر به معنای  گفتن «نه» به جمهوریت است.

وی با بیان این مقام معظم رهبری در ابتدای شروع به کار دولت فعلی فرمودند وزرا تکلیفشان را نسبت به فتنه مشخص کنند افزود: فتنه جریانی است که باید تا ابد به عنوان یک تابلوی تاریخی مقابل چشم همه باشد و عبرت بگیریم و در هیچ دوره ای این تجربه های تلخ تکرار نشود.

منشور ولایتمداری همه گروه های سیاسی طبس تدوین شود

وی با بیان این که من فردی عملگرا هستم افزود: پیشنهاد می کنم همه به سمت وحدت بیایند و حول ولایت و منویات مقام معظم رهبری وحدت کنیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد دیگری نیز دارم که ۹ دی در پیش است و روز پاسداری از جمهوریت نظام است، در این روز همه جریان ها و گروه های سیاسی طبس و همه دعوت شوند و در یک اجتماع و فراخوان بسیار بزرگ در شهرستان طبس منشوری تدوین شود و همه خط و ربطشان را نسبت به فتنه مشخص کنند.

وی افزود: در آن منشور قید و امضا شود که ما مردم شهرستان طبس حریم ولایت را نگه می داریم و قائل به این هستیم که مسببین فتنه در کشور همه اهل بغی نظام اند مگر آن زمان که توبه کنند.

وی خطاب به معاون سیاسی فرمانداری ویژه طبس گفت: جناب آقای برقی که معاون سیاسی هستید یک فراخوان عمومی تشکیل دهید، همه گروه های سیاسی را دعوت کنید.

وی ادامه داد: طوماری آماده شود که شهر طبس ولایتمدار است، با فتنه ارتباطی ندارد، سران فتنه محکوم اند مادامی که توبه کنند چون اهل بغی نظام اند، ما ارتباطی با خانم فائزه هاشمی نداریم چون با بهاییت نشسته است.

وی گفت: وحدت حول محور ولایت باشد و دیگر دو دستگی نباشد.

مساجد پایگاه رشد و تعالی جوانان و نوجوانان باشد

همچنین فرمانده سپاه ناحیه طبس در این گردهمایی گفت: همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج به منظور حفظ و انسجام و همدلی و وحدت و تعامل با یکدیگر است.

سرهنگ رمضانعلی فرحبخش ثانی، افزود: با توجه به سیره پیامبر(ص) اسلام و اهمیت به آن و تبدیل مسجد به پایگاه مهم تصمیم گیری و شور و مشورت مسلمانان در صدر اسلام، امروز هم در جهت رشد و تعالی جوانان و نوجوانان جامعه اسلامی مساجد را باید رونق بخشید چرا که سرمنش قیام امام خمینی(ره) از مسجد کلید خورد.

وی همچنین از شرکت کنندگان در این گردهمایی برای همکاری در برگزاری حلقه های صالحین بسیج قدردانی کرد.

وی گفت: امروز به لطف خدا و محور روحانیت و مسجد حلقه های شجره طیبه صالحین در مساجد رونق بسیار خوبی گرفته است که بتوانیم با همت هیات امنای مساجد و ائمه جماعات در تربیت، بصیرت و معرفت جوانان گام موثری را برداریم.

در این گردهمایی معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار ویژه طبس گفت: باید در عرصه های مختلف همصدا شویم و این که به صورت نمادین فقط در کنار هم بنشینیم کافی نیست.

سید مهدی طلائی مقدم تاکید کرد: برای همصدایی باید درایت داشته باشیم تحول را از خود آغاز کنیم و نسبت به یکدیگر گذشت داشته باشیم.

تصاویر:

دیدگاهی در “منشور ولایتمداری همه گروه های سیاسی طبس تدوین شود/ فتنه ۸۸ بزرگترین منکر یک دهه گذشته

  1. جناب دادستان آفرین به شما ، مگر ما در طبس مثل شما را داشتیم و خبر نداشتیم بخدا اگر همینطر به پیش برید و بگذارند به پیش برید اصلا طبس چرا مشکل داشته باشد، پیشنهاد جناب عالی ایده آل است مشروط به اجرا ، ما شما را بیحد و حصر تحسین و حمایت می کنیم و برای شم آرزوی موفقیت می نماییم ( نه دی روز تجدید میثاق با ولایت و ابراز تبری ازدشمنان اسلام)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =