عابدی: عملکرد غرب در تقابل با گفتمان صلح بین الملل است

عملکرد غرب در تقابل با گفتمان صلح بین الملل است

خبرگزاری خانه ملت:عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه۵+۱ همیشه از اعتماد سازی سخن گفته و خواهان اعتماد سازی از سوی ایران است در حالیکه اعتماد سازی باید از سوی آنها صورت بگیرد، گفت: عملکرد غرب در قبال ایران در تقابل با گفتمان صلح بین الملل است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت؛محمد کریم عابدی درخصوص مذاکرات آتی جمهوری اسلامی ایران با گروه۱+۵ به مهر گفت:گروه ۱+۵ در این مذاکرات باید به گونه ای رفتار کند که به تداخل در مسئولیت ها و قوانین ان پی تی منجر نشود.

وی افزود:این کشورها همواره به سازمان انرژی اتمی و معاهده ان پی تی فشار وارد کرده اند تا به رسالت های خود عمل نکند. جمهوری اسلامی ایران با معاهده ان پی تی مشکلی ندارد. ما در مسیر صلح آمیز حرکت کرده ایم و به چرخه سوخت دست و برابر نیازهای داخلی کشورمان در این مسیر کار کرده ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ۱+۵ همیشه از اعتماد سازی سخن گفته و خواهان اعتماد سازی از سوی ایران است در حالیکه اعتماد سازی باید از سوی آنها صورت بگیرد، زیرا اعتماد سازی از سوی ایران از ابتدا صورت گرفته و همه مسائل شفاف و روشن است.

نماینده فردوس و طبس در مجلس با اشاره به برگزاری همایش منع سلاح های کشتار جمعی که چندی پیش در تهران برگزار شد، تاکید کرد: ما در این همایش که با استقبال و حضور گسترده کشورهای مختلف دنیا در تهران مواجه و برگزار شد اعلام کردیم “انرژی صلح آمیز هسته ای برای همه، سلاح هسته ای برای هیچ کس”. رهبر معظم انقلاب هم استفاده از این سلاح ها را حرام اعلام کردند و چیزی که حرام اعلام شده دلیلی ندارد که به سمت آن برویم.

این نماینده مجلس ادامه داد: کشورهای۱+۵ در این مذاکرات باید در مورد نبود منطق و عقلانیت منطبق بر قوانین بین المللی و سخن گفتن با زبان زور و تهدید علیه ایران توضیح دهند. بر مبنای ظن، گمان، شبهه و احتمال نمی شود که به یک کشور اتهام وارد کرد.

عابدی همچنین به ترورهای دانشمندان و نخبگان ایرانی از سوی دستگاه های اطلاعاتی و جاسوسی غرب اشاره کرد و گفت: آنها باید در مورد این ترورها سخن بگویند. چرا اطلاعات و مشخصات دانشمندان ما در اختیار سیستم های جاسوسی غرب قرار می گیرد تا به این شکل ترور شوند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه این اقدامات خصمانه علیه ایران از سوی غرب  با گفتمان صلح و دوستی در تقابل است، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی برای هیچ کشوری تهدید نیست. ایران با همه کشورهای منطقه و دنیا، با رویکرد صلح و دوستی رفتار می کند و نه به کسی زور می گوید و نه زیر بار زور می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پنج =