امام جمعه طبس: مسئولین در هزینه کرد بیت المال دقت کنند

امام جمعه طبس گفت: مدیران اجرایی از دولت گرفته تا استاندارها، فرماندارها، بخشدارها و هر کسی که اعتبارات دولتی در اختیار اوست باید در هزینه کرد آن دقت کند و اسراف نشود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه طبس با تاکید بر لزوم صرفه جویی گفت: بنا بر آیات قرآن کسانی که می خواهید امر آنها را اطاعت کنید نباید اسرافگر باشند.

وی افزود: اگر کسی اسرافگر باشد حرف و دستورالعمل او هم قابل اطاعت و اجرا نیست.

وی بیان کرد: مسئولین نظام اسلامی باید دقت کنند که بیت المال را چگونه مصرف می کنند و هم در ادارات،برگزاری سمینارها، جلساتشان و بودجه ها و اعتباراتی که نظام اسلامی در اختیار آنها برای عمران و آبادی کشور و منطقه خرج کنند باید با حساب و دقت باشد نه این که چون از دولت است هر طور بخواهیم هزینه و مصرف کنیم.

وی ادامه داد: یک پروژه ممکن است اگر دقت شود یک مبلغی هزینه دربرداشته باشد و اگر دقت نشود و اسراف شود ممکن است چند برابر هزینه بر نظام و دولت تحمیل کند.

وی بیان کرد: مدیران اجرایی از دولت گرفته تا استاندارها، فرماندارها، بخشدارها و هر کسی که اعتبارات دولتی در اختیار اوست باید در هزینه کرد آن دقت کند.

وی گفت: باید ببینیم چقدر مسئولین در هزینه کرد بیت المال دقت می کنند و چقدر ماشین های اداری در کارهای شخصی استفاده می کنند.

امام جمعه طبس اظهار کرد: یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی، اسراف نکردن مخصوصا در اموال مسلمین و بیت المال است.

وی ادامه داد: یکی دیگر مولفه های اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند این است که از تولیدات داخلی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در ادارات ما هم نباید محصول و مصنوعات خارجی وجود داشته باشد و این را بارها مقام معظم رهبری تاکید و تصریح کردند.

وی افزود: باید دید آیا مصنوعات خارجی در ادارات هست یا نیست؟ و اول از همه به اتومبیل آقایان نگاه کنیم که آیا این اتومبیل ساخت داخل است یا خارج؟

وی گفت: اول کسی که باید این را رعایت کنند مدیران و وزرا، وکلا، استانداران، فرمانداران و… هستند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم بیان کرد: با ورود هر ماشین خارجی به کشور صدها شغل گرفته می شود.

وی با بیان این که به پایان سال نزدیک می شویم و خریدهای مردم افزایش می یابد افزود: مردم دقت کنند که تولیدات خارجی را نخرند.

امام جمعه طبس گفت: به کسبه محترم هم برادرانه عرض می کنم از آوردن مصنوعات خارجی به دقت و شدت جلوگیری و خودداری کنید.

وی افزود: رئیس جمهور بدقیافه آمریکا آقای ترامپ چند روز گذشته کاخ سیاه را تحویل گرفت و از اولین دستورات آن این بود که آمریکایی بخریم و آمریکایی استخدام کنیم.

وی ادامه داد: بعضی از آحاد جامعه ما متاسفانه برای اجناس داخلی ارزش قائل نیستند و همین که اسم خارجی روی آن باشد برای آنان بسیار جاذبه دارد و این بسیار بد است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به در پیش بودن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در این دهه باید آنچه در گذشته بر مردم گذشت و برکات مادی و معنوی انقلاب اسلامی برای مردم بازگو شود.

وی افزود: باید آسیب هایی که نظام اسلامی ممکن است به آن دچار شود آسیب شناسی شود چرا که آسیب ها همیشه در کمین نظام هستند.

امام جمعه طبس بیان کرد: مدیران نظام اسلامی باید از افراد رنج کشیده باشند تا درد و رنج مردم را درک کنند.

وی افزود: اگر مدیر از خانواده مرفه باشد به درد مدیریت در نظام اسلامی نمی خورد و آن وظیفه ای که باید انجام دهد را انجام نخواهد داد.

وی تاکید کرد: کسی که رنج نکشیده نمی داند بر رنج کشیده ها چه می گذرد.

امام جمعه طبس با اشاره به حادثه آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو در تهران گفت: این ساختمان از اولین ساختمان های آهنی بود که در ۵۷ سال پیش در تهران ساخته شد.

وی با اشاره حدیثی از پیامبر(ص) افزود: محکم کاری و احتیاط در اسلام بسیار تاکید شده و اساس توصیه به استاندارد از اسلام است.

وی گفت: در ساختمان سازی ها باید استاندارد لازم رعایت شود و استحکام صورت گیرد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به شهدای آتش نشان گفت: آتش نشانان واقعا در این حادثه جانفشانی کردند و با وجود این که خطر را می دیدند برای حفظ جان دیگران وارد میدان شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =