۲ خبرنگار و نویسنده مشهدی حائز رتبه‌های برتر شدن

farsnews

خبرگزاری فارس: دو خبرنگار و نویسنده مشهدی موفق به کسب رتبه‌های برتر در دوازدهمین جشنواره خبرنگاران و مطبوعات دفاع‌مقدس شدند.به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی این جشنواره، در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره خبرنگاران و مطبوعات دفاع‌مقدس که در حوزه هنری در تهران برگزار شد، بر اساس رای هیئت داوران این جشنواره محمدجواد رنجبر خبرنگار روزنامه‌ خراسان با ارائه اثر “روایت مقاومت سوسنگرد و دو سال اسارت” رتبه دوم بخش خاطره را کسب کرد.
همچنین براساس نظر هیئت داوران مهدی عامری‌فرد، نیز از این روزنامه به دلیل نگارش مقاله‌ای با عنوان “ترمیم جراحات رزمندگان توسط فرشتگان کوچک درون” به عنوان رتبه سوم بخش مقاله معرفی و تقدیر شد.
این جشنواره که مزین به نام خبرنگار شهید غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری بود و از سوی مجمع نویسندگان و خبرنگاران مطبوعاتی دفاع‌مقدس و با مشارکت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، از مادر سردار شهید حسن باقری نیز تجلیل به عمل‌آمد.
سردار محسن انصاری، قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی و اقتدار نظام مدیون حضرت امام خمینی (ره) هست.
قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: در انتقال ارزش‌های دفاع‌مقدس نباید تنها به فردا فکر کنیم بلکه باید ‌١٠٠ تا ‌٢٠٠ سال آینده را باید در نظر بگیریم.
وی گفت: کارهای ما در این زمینه باید آن‌چنان عمیق باشند که اجازه ندهیم حماسه دفاع‌مقدس به افسانه تبدیل شود، به عنوان مثال آیندگان نگویند مگر ممکن‌ است یک نوجوان ‌١٣ ساله برای دفاع از کشور، خود را با نارنجک به زیر تانک دشمن بیندازد.
قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: برای موفقیت در این راه به استفاده از ابزار جدید نیاز داریم تا بتوانیم یک جریان مستمر فرهنگی ایجاد کنیم.
انصاری اظهار داشت: البته باید همواره نوآوری را در حرکت‌هایمان مدنظر قرار دهیم تا قالب‌های مورد استفاده از جمله بخش‌های مختلف هنری، کارکرد اصلی خود را از دست ندهند.
وی خاطر نشان کرد: در این راستا باید همه دستگاه‌های فرهنگی هم‌پوشانی داشته‌باشند.
انصاری گفت: از سوی دیگر موفقیت در ایجاد یک جریان مستمر فرهنگی به شناخت مشخصه‌های فکری و اعتقادی شهدا و ایثارگران نیاز است.
قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: وصیتنامه‌ها مهم‌ترین آثار باقی‌مانده از شهیدان هستند که می‌توانند مختصات اجتماعی، سیاسی و عرفانی را در آن‌ها یافت.
وی ادامه‌داد: وصیت‌ها به نوعی بصیرت شهیدان را نشان می‌دهند و ما نیز باید این بصیرت را به آیندگان منتقل کنیم.
قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به پرهیز از بخشی‌نگری به مقوله‌ فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.
انصاری به اقدامات بنیاد شهید در جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا و ایثارگران اشاره کرد و افزود: در بانک جامع اسناد ایثارگران تا کنون ‌۵/٧ میلیون سند جمع‌آوری شده است.
سردار فتح‌الله جعفری رئیس مؤسسه شهید باقری نیز در این جشنواره با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و علمی سردار شهید غلامحسین افشردی(حسن باقری) گفت: ‌از حدود ‌۴٠ هزار سند برجای مانده از زمان حضور شهید باقری در جنگ،‌٢٠ هزار سند توسط خود شهید ثبت شده و ‌٢٠ هزار سند دیگر توسط دیگران جمع‌آوری شده‌است
رئیس مؤسسه شهید باقری افزود: اگر شهید باقری نبود بسیاری از اتفاقات جنگ ثبت نمی‌شد.
حجت الاسلام فخرزاده، دبیر دوازدهمین جشنواره خبرنگاران و مطبوعات دفاع‌مقدس نیز از ارسال ۶۲۴ اثر به این جشنواره خبر داد و افزود: نظر اعضای هیئت داوران این است که آثار ارسالی امسال از نظر کیفیت از رشد چشمگیری نسبت به سال قبل برخوردار باشد.
دبیر دوازدهمین جشنواره خبرنگاران و مطبوعات دفاع‌مقدس افزود: این جشنواره هرسال به نام یک خبرنگار شهید متبرک می‌شود و امسال نیز نام سرلشکر شهید غلام‌حسین افشردی( حسن باقری) فضای معنوی خاصی به مراسم بخشید.
سعید علامیان دبیرکل مجمع خبرنگاران و نویسندگان مطبوعاتی دفاع مقدس نیز گفت: نویسندگان حوزه دفاع مقدس می‌توانند با مطالعه گزارش‌های شهید حسن باقری تجربیات گران‌بهایی به دست آورند.
وی در این مراسم بخشی از گزارش‌های نوشته شده توسط شهید باقری را قرائت کرد و گفت:‌ در حمله آمریکا به طبس او نخستین خبرنگار حاضر در منطقه بود که گزارش‌هایی از آن واقعه نوشته و منتشر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =