استاندار خراسان جنوبی دیگر مهره سوخته است/ تا عزل وی عقب نشینی نخواهیم کرد

امام جمعه موقت طبس گفت: ما به آقای استاندار کاری نداریم و استاندار با این قضایای تحصن و برخورد ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه به نظر ما یک مهره سوخته است و بیش از این اگر بخواهد ادامه دهد وزارت کشور مقصر است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام محمدجواد زنجانی طبسی امام جمعه موقت طبس در خطبه های نماز جمعه این هفته طبس گفت: به دنبال اظهار نظر غیرکارشناسانه و به دور از تدبیر اتفاقاتی در استان انجام شد و هنوز هم ادامه دارد.

وی ادامه داد: باعث آن جمله ای بود که یکی از مسئولین استان گفتند «رقص زن و مرد لطمه ای به اسلام نمی زند» این حرف غیرکارشناسانه و به دور از تدبیر بود.

امام جمعه موقت طبس گفت: بسیاری هستند هنگامی که به پست و صندلی می رسند خودشان را بالاتر از دیگران می دانند و وقتی به میکروفون و تریبونی میرسند در بسیاری از موارد اظهار نظر می کنند که نباید انجام دهند این یک عیب است.

وی افزود: هنگامی که کسی از آنان انتقاد کرد عکس العمل نامناسب نشان می دهند و وقتی به مقامی میرسند کسانی اطراف آنها جمع می شوند و ملموس است که خیر و صلاح او را در نظر نمیگیرند و از خود او کم تجربه تر و جوان تر هستند.

حجت الاسلام زنجانی طبسی با بیان این این یک معضل است افزود: یک مسئول اگر بخواهد موفق باشد باید با کسانی مشورت و نشست و برخواست کند که سنی از خودش بالاتر دارند و تجربه بیشتری دارند و ما این را کمتر می بینیم.

وی گفت: من احتمال می دهم قضایایی که در استان به وجود آمد ریشه در همین مسائل دارد.

وی ادامه داد: وقتی که استاندار می خواستند به استان تشریف بیاورند من خودم اسم و فامیل ایشان را گرفتم و از جایی که ایشان در خراسان شمالی بودند به شخصه برای آگاهی خودم تحقیق کردم.

امام جمعه موقت طبس افزود: در نهایت کسانی که در کنار ایشان کار کرده بودند این جمله را به من گفتند که «شما در آینده با ایشان مشکل خواهید داشت» و اما دیدیم که حرف آنها درست درآمد.

وی بیان کرد: استاندار به استان تشریف آوردند اما حرکاتی سرزد که شایسته یک مدیر نبود.

امام جمعه موقت طبس با بیان این که ما حرف هایی که میزنیم نافی خدمت رسانی نیست افزود: اگر خدمتی کردند که حتما کرده اند در پیشگاه خداوند اجر و مزد دارند اما حرکاتی از ایشان سرزد که شایسته نبود.

وی افزود: همان روز اولی که ایشان آمدند اکثریت تصمیم گیران استان با آمدن ایشان مخالف بودند و شاید نتیجه ای که ما رسیده بودیم خیلی از دوستان در استان نیز به همان رسیده بودند.

وی ادامه داد: یکی از حرکات ناشایست دیگر ایشان این بود که آن عزل های دیمی و پیامکی برخی از مسئولان استان مثل فرمانداران و بخشداران و دیگر و دیگر انجام شد که این هم کار درستی نبود.

وی بیان کرد: شاید عزل های پیامکی و دیمی یا برای شاخ و شانه کشیدن بود برای محکم کردن جایگاه خود یا هشدار به جناح رقیب که ما این هستیم یا ایشان عامل و مجری دستوراتی خارج از مدیریت بود که همه اینها اگر باشد نوعی بی تدبیری است و عواقب دارد.

حجت الاسلام زنجانی طبسی با بیان این که چرا باید این سخنان زده شود افزود: مطلب دیگری که توسط ایشان مطرح شد موضوع یادواره شهدا بود که این همه یادواره شهدا را برگزار نکنید، حرف کم است که انسان به یادواره شهدا گیر بدهد؟

وی ادامه داد: عکس العمل آن را در کل استان دیدیم و حتی در رسانه های جاهای دیگر نیز منعکس شد و چرا این سخنان بیان شد و چه هدفی پشت آن است؟

وی گفت: اخیرا هم این حرف غیر کارشناسانه که «رقص زن و مرد لطمه ای به اسلام نمی زند» به اینجا که رسید عده ای از مومنین، متدینین، مسئولان، ائمه جمعه، روحانیت این احساس را کردند و به این نتیجه رسیدند که گویا قضیه چیز دیگری است.

امام جمعه موقت طبس افزود: این یک پروسه ای است که دارد اجرا می شود و طرحی است که ریشه در ۱۷ و ۱۸ سال قبل دارد.

وی ادامه داد: اگر می بینید امروز پاچفت ایستاده اند و دست بردار نیستند علت آن است که یک پروسه و طراحی یک مساله و یک موضوع است.

حجت الاسلام زنجانی طبسی عنوان کرد: وقتی در ۱۷ ، ۱۸ سال پیش یک جناحی که شعار آن ها توسعه سیاسی بود به دولت رسیدند یک سری نظرات را در جامعه و روزنامه ها و رسانه ها دادند.

وی با بیان این که این نظرات صرفا علیه دین و اعتقادات مردم بود افزود: آقایی در آن زمان گفت «مردم آزادند و میتوانند حتی علیه خدا تظاهرات کنند» یا گفتند «چرا در روز عاشورا این همه به سر و سینه می زنید، علی و معاویه دو پدر بودند که با هم جنگیدند و بچه های آن ها امام حسین(ع) و یزید در روز عاشورا هم با هم جنگیدند و جنگ پدر و پسر به ما ربطی ندارد» این را نوشتند و مدرک آن موجود است.

امام جمعه موقت طبس افزود: در مقابل آزادی و حکم قرآن از ایشان سوال می کنند اگر ما دنبال آزادی و دموکراسی بودیم اما احکام قرآن به ما اجازه نداد چه کار بکنیم گفتند «آزادی را می گیریم و قرآن را کنار می گذاریم» حرف های آن ها موجود است و بدون سند حرفی را نمیزنیم.

وی ادامه داد: عصمت امامان را زیر سوال بردند و گفتند «امامان معصوم نیستند» و کار به جایی کشید که انکار امام زمان (عج) هم کردند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: نکته مهم این بود که در همان زمان آمدند تحت عنوان سوال ولی در واقع یک سری القائات نظرات به جامعه بود که از مراجع خواستند که به سه سوال در مورد ماهواره، موسیقی و رقص پاسخ دهند و این حرف آن روز مطرح شد.

وی ادامه داد: وقتی پروسه را نگاه می کنید می بینید که در مورد ماهواره که حرفی نمی زنند چون اکنون فضای مجازی آمده است و دیدند این عملا کنار گذاشته شد و طراحان این طرح روی دو موضوع موسیقی و رقص  تمرکز کردند.

حجت الاسلام زنجانی طبسی با بیان این که مگر کشور ما مشکلات کم دارد افزود: مردم در مشکلات به سر می برند و تا اینجا استقامت کردند، می گویند مردم مشکل دارند باید کنسرت راه بیاندازیم.

وی با اشاره به این که این ادامه همان موضوع و پروسه است ادامه داد: موضوع رقص را مطرح کردند و می گویند رقص به اسلام ضربه نمی زند و در مورد همه این مسائل فتوای مراجع ما واضح و روشن است و این که آقایان این فتاوا را ندیده اند مشکل خودشان است و معلوم می شود که یک پروسه و طراحی شده برای جامعه است.

وی گفت: بحث موسیقی و رقص اکنون در یک استان متدین مذهبی و که همه انقلابی و ولایی اند مطرح می شود.

وی ادامه داد: وقتی موضوع یادواره شهدا مطرح شد ائمه جمعه و روحانیون به نصیحت گذارندند اما پا فراتر شد و آمدند مساله رقص را مطرح کردند.

امام جمعه موقت طبس افزود: ابتدا ائمه جمعه و روحانیت گفتند این کار شما اشتباه بوده و معذرت خواهی کنید که این کار را نکردند و کار به مراجع بالاتر کشید و حتی شنیدم مجمع نمایندگان به وزارت کشور رفتند که وزارت کشور تحولشان هم نگرفت.

وی بیان کرد: وقتی که نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه استان و خراسان شمالی، حوزه علمیه قم مخالفت می کند  کار به جایی کشید که از مساله عذرخواهی که نکردند هیچ بماند که یکی از مشاورین ایشان واژه بی ادبانه را که شایسته خود این فردی است که گفته است به کار می برد.

حجت الاسلام زنجانی طبسی گفت: کار به جایی رسیده است که امروز روز سومی است که ائمه جمعه استان و روحانیت و مومنین تحصن کردند و جد خواهان عزل هستند.

وی افزود: ما به آقای استاندار کاری نداریم و استاندار با این قضایای تحصن و برخورد ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه به نظر ما یک مهره سوخته است و بیش از این اگر بخواهد ادامه دهد وزارت کشور مقصر است.

امام جمعه موقت طبس ادامه داد: ما شنیدیم مومنین، متدینین و هیئت های مذهبی در استان اعلام همبستگی کردند اگر این قضیه ادامه پیدا کند به وزارت کشور هشدار میدهیم که برخی از استان ها آماده این حرکت هستند.

وی افزود: اول خراسان شمالی که آنها هم گفتند ما هم تحصن می کنیم و اگر وزارت کشور این قضیه را جمع نکند خیلی از جاها بحث امنیتی خواهد بود.

وی تاکید کرد: امروز به جد ائمه جمعه در مرکز استان، روحانیت، متدینین، پاچفت ایستاده اند و عقب نشینی هم وجود ندارد و به خاطر دین و اعتقادات و مسائل مذهبی قدمی عقب نخواهیم نشست الا این که آقای استاندار عزل شود.

این جمله امام جمعه موقت طبس با تکبیر نمازگزاران همراه شد و در ادامه شعار های «مسلمان با غیرت حکم خدا شکستند، برای حفظ قدرت پرچم فتنه بستند»، «وزیر کشور خواب است، استانداری خراب است»، «مرگ بر فتنه گر»، «مسئول لاابالی اخراج باید گردد»، «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند»، «هیهات من الذله» توسط نمازگزاران جمعه طبس سر داده شد.

حجت الاسلام زنجانی طبسی در ادامه گفت: البته معاون محترم وزیر کشور دیروز به مرکز کشور تشریف آوردند و نشستی با متحصنین داشتند ولی تا جایی که من اطلاع دارم متحصنین ول نخواهند کرد و این واقعیتی است که از تریبون نماز جمعه خدمت شما عرض می کنم برای این که به اعتقادات، احکام، مذهب، نماینده ولی فقیه ما در استان توهین کردند.

وی گفت: اول گفتیم معذرت خواهی نشد و آن هم کسی که مترود استان دیگری است حالا اینجا آمده است.

وی ادامه داد: آقای وزیر کشور ما یک حرف داریم با شما، ایشان خیلی مرد خوب، عالم، تئوری و نظریه پرداز و خدمتگزار هستند ایشان را بردارید و ببرید خدمت خودتان و در کنار خودتان تا این خدمات را انجام دهند و مردم خراسان جنوبی را از این شر خلاص کنید.

امام جمعه موقت طبس افزود: ان شاءالله که این سخنان به گوش وزیر کشور که از وزاری خوب دولت محترم هستند برسد و یک تدبیر اساسی بکنند قبل از آن که کار به جاهای باریک تر برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 12 =