بعضی از جریان ها در کشور به دنبال تغییر در سیرت نظام هستند

امام جمعه موقت طبس گفت: برخی از جریان ها در کشور به صورت تدریجی تغییر سیرت و محتوا دنبال می کنند و می خواهند محتوا را از حالت خود خارج کنند ولی قالب همین نظام باشد.

حجت الاسلام احمد مؤدب در خطبه های نماز جمعه در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) گفت: پنج شنبه آینده شب لیله الرغائب یا شب آرزو ها و ولادت امام باقر علیه السلام است.

وی افزود: انسان نباید در درگاه خدا نا امید باشد و باید آرزوهای بزرگ از درگاه خدا درخواست کند.

امام جمعه موقت طبس خاطرنشان کرد: اگر خواسته ، خواسته ای معقول باشد و به مصلحت شما باشد خداوند آن را عطا خواهد کرد و باید همت ها بلند باشند.

وی گفت: در سوره حمد که خواندن آن در نماز باید است دعای بسیار مهم و بزرگ وجود دارد و آن «اهدنا الصراط المستقیم» است.

حجت الاسلام مؤدب افزود: امروز خطر انحراف از اسلام اصیل وجود دارد و پیش از نیز وجود داشته و انحراف هایی هم بعد از پیغمبر گرامی اسلام به وجود آمد.

وی تاکید: خطر انحراف در تشییع اصیل و ناب و نیز خطر انحراف از مسیر صحیح انقلاب اسلامی وجود دارد.

امام جمعه موقت طبس افزود: رهبر معظم انقلاب خطر انحراف از مسیر صحیح انقلاب اسلامی را در «صورت و سیرت» عنوان می‌کنند.

وی یادآور شد: اگر به دست بعضی از جریان ها در دولت ها و مجالس سابق برمی آمد انتخابات را به گونه ای دیگر تغییر میدادند و تقاضای تغییر قانون اساسی را هم داشتند.

وی افزود: تقاضای کم کردن اختیارات ولایت مطلقه فقیه را هم داشتند و اگر دستشان بر می آمد این کار را انجام می‌دادند.

امام جمعه موقت طبس گفت: آن چیزی که خطرناک تر و حساس تر است و امکان وقوع آن بیشتر وجود دارد و به صورت تدریجی دنبال می کنند تغییر سیرت و محتوا است.

وی تصریح کرد: می خواهند محتوا را از حالت خود خارج کنند ولی قالب همین باشد.

حجت الاسلام مؤدب تاکید کرد: اگر این شدنی نمی بود رهبر معظم انقلاب اینقدر در این باره هشدار نمی دادند و خطبه های جمعه و هر جا زمینه صحبت وجود داشته است در خصوص تغییر تدریجی محتوا هشدار داده اند.

وی ادامه داد: آنقدر این امور تدریجی است که آقا می‌فرمایند گاهی بعضی از نخبگان هم متوجه آن نمی شوند چه رسد به عموم مردم.

وی بیان کرد: انحرافات به خاطر تدریجی بودنشان در جامعه رخنه و نفوذ می کند و ممکن است وقتی متوجه آن شویم که کار از کار گذشته باشد.

امام جمعه موقت طبس افزود: مخالفت با احکام اسلام، ولایت و فرمایشات ائمه اطهار(ع) به نفع جامعه نیست و با تمام وجود در مسیر ولایت و دستورات اسلام حرکت کنیم و در رفتار، گفتار و همه زندگی از آنها الگو بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دوازده =