امروز در کشور از امنیت پایداری بهره مند هستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز یک آرامشی به وجود آمده و تعامل بسیار خوبی بین قوای سه گانه و همکاری نزدیک بین نهاد های نظامی، انتظامی و امنیتی بوجود آمده و نتیجه همه اینها امنیتی است که داریم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، محمود واعظی روز یکشنبه در شورای اداری طبس افزود: اگر قرار است در کشور سرمایه گذاری شود در سایه امنیت انجام می شود و در غیر آن هیچ سرمایه گذار خارجی حاضر به سرمایه گذاری نخواهد بود.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که بسیاری از مشکلات گذشته برطرف شده است و در چهار سال قبل تحریم بودیم و نمی توانستیم نفت خود را به فروش برسانیم، صادرات به خیلی از کشور ها نمی توانستیم انجام دهیم و روابط ما با بسیاری از کشورهای منطقه و دنیا به هم خورده بود و اختلافاتی که بین دولت، مجلس و قوه قضاییه بوجود آمده بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره طرح تحول سلامت بیان کرد: دولت اصرار داشت که طرح سلامت را اجرا کند با این که بسیاری به ما گفتند طرح هزینه بری است ما گفتیم به جای این که یارانه را از ۴۵ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان افزایش دهیم این طرح را اجرا کنیم که اگر مردم بیماری گرفتند دغدغه آنها همین بیماری باشد.

وی افزود: این طرح به لطف خدا اجرا شد و دولت قبول کرده است در شهرهای بزرگ ۹۴ درصد را خودش و ۶ درصد را آنهایی که نیازمند هستند بدهند و در شهرهای کوچک و روستاها ۹۷ درصد را دولت و سه درصد را کسانی که نیازمند هستند پرداخت کنند.

واعظی خاطرنشان کرد: این طرح آرامشی را در کشور بوجود می آورد و ما باید از این گونه طرح ها بیشتر برای مردم اجرا کنیم و دولت همواره به دنبال این هست که به نوعی گام به گام مسائل را حل کند.

وی اظهار کرد: ما با همه محدودیت هایی که داشته ایم برخی از مشکلات را رسیدگی کردیم و خوب میدانیم مردم ما طبقه متوسط به پایین مشکل معیشت دارند و این مشکل جدی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مشکل بیکاری از مسائل جدی ماست سال گذشته همه دست به دست هم دادند و حدود ۷۳۰ هزار شغل به وجود آمد و با ریزش هایی که بود خالص آن شد ۶۳۰ هزار شغل ولی آیا وقتی که هشت سال بیکاری انباشته شده دارید فکر می کنید می توان با این رقم مشکل را حل کرد.

وی ادامه داد: این باید چهار تا پنج سال ادامه پیدا کند و با روندی که اکنون به وجود آمده این کار ادامه پیدا خواهد کرد.

واعظی بیان کرد: تلاش دولت همواره بر این بوده که نگاه خود را از تهران و کلان شهرها معطوف کند به نقاطی که در گذشته به دلایل مختلف از جمله خشکسالی کمتر توسعه پیدا کردند و روستاهای کشور در این دولت همواره مهم بوده است.

وی با بیان این که طبس برای دولت مهم است افزود: این شهرستان قدمتی تاریخی دارد و موقعیت آن موقعیتی ژئواستراتژیک است و در موقعیت خاصی از کشور قرار گرفته است یک معبری برای این است که تعدادی از استان ها و شهرهای مهم را به هم وصل کند و مردم متدین و بزرگانی دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: ما باید اولین کاری که می کنیم تلاش کنیم که مهاجرت انجام نشود چرا که وسعت این شهرستان زیاد است اما جمعیت کم، برای این کار باید آنچه که رهبر انقلاب به عنوان شعار سال «اقتصاد مقاومتی تولید، اشتغال» نه امسال بلکه در آینده هم در شهرستان طبس انجام شود.

وی با تاکید بر نگاه ویژه بر این شهرستان افزود: اگر همین دو عنصر تولید و اشتغال را انجام دهیم شهرستان طبس آباد می شود و این کار کاری است که همه باید با هم انجام دهیم در دنیا هیچ کشوری وقتی دولت و مردم دست به دست ندهند هیچ جا آباد نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + پنج =