تبلیغات کاندیداها منطبق با دستورات اخلاق اسلامی باشد/ تقویت اقتصادی اولویت کلیدی کشور است

امام جمعه طبس گفت: در تبلیغات کاندیداها همدیگر را تخریب نکنند و رعایت اخلاق اسلامی باید لحاظ شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه گفت: در انتخابات باید مراقب بود یکی طرفدار این یکی و یکی طرفدار آن یکی است، یکی علیه این و یکی علیه آن، یکی آنکس که طرفدارش است را میخواهد به آسمان ببرد و چیزهایی که در آن نیست میخواهد به او بچسباند که این خلاف است.

وی افزود: انسان در همه جا باید حق را بر زبان جاری کند و از باطل و خلاف حق اجتناب کند.

خطیب نماز جمعه طبس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع ارتشیان گفت: نباید از دشمن ترسید، برخی اگر ترسویند نگویند بخاطر ملت است نه ملت ما از هیچ ابرقدرتی ترس ندارد.

وی با اشاره به سخنان مقام عظمای ولایت در رابطه به اهمیت انتخابات گفت: رسانه های دشمن توطئه میکنند که انتخابات ما سرد برگزار شود و حضور حداکثری و امنیت در آن نباشد، دشمنان تبلیغ میکنند که انتخابات امسال مثل سال ۸۸ شود حواس مسئولین، مجریان انتخابات و من و شما باید جمع باشد.

امام جمعه طبس در ادامه بیان کرد: کسانی که رسانه های بیگانه را میبینند میدانند که دشمنان چطور وسوسه میکنند که انتخابات را خراب کنند، ملت ایران ان شاالله با همین بیداری و هوشیاری که همیشه نشان دادند در مقابل این حرکت خصمانه پیش بروند و یک انتخابات گسترده، با نشاط، با شور و شوق، سالم و همراه امنیت اتفاق بیفتد.

وی افزود: این برای کشور ذخیره ای خواهد بود و کشور را مصونیت بسیاری خواهد داد، همه باید قدر انتخابات را بدانند، انتخابات را گرامی بداریم.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم در ادامه سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل اقتصادی بیان داشت: امروز تقویت اقتصادی نقطه کلیدی کشور و دارای اولویت است.

وی افزود: بنابراین بنده روی معیشت مردم، کارکنان و دستگاه های مختلف، نیروهای مسلح تکیه میکنم، اینها باید دنبال شود که وضع معیشت مردم همه خوب شود و مشکل معیشت مردم حل شود.

امام جمعه طبس همچنین با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص مسئله قاچاق بیان داشت: با قاچاق باید به شدت برخورد شود و نباید دولت و تشکیلات مربوطه بگذارند کالای قاچاق وارد کشور شود و مردم باید از خرید و مصرف کالای قاچاق بپرهیزند و اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه در انتخابات باید رعایت اخلاق اسلامی شود تاکید کرد: تبلیغات باید منطبق با دستورات اخلاق اسلامی باشد و کاندیداها همدیگر را تخریب نکنند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم افزود: شورای نگهبان با توجه به تلاش فراوان و اینکه تعداد نامزدها هم زیاد بودند شب گذشته اسامی تایید صلاحیت شده ها را اعلام کردند و از میان همه این کاندیداها ۶ نفر تایید شدند که صلاحیت دارند به صحنه تبلیغات ریاست جمهور بیایند.

وی ادامه داد: البته این شش نفر مثل هم نیستند برخی اصلح اند و برخی در حد اعلای لیاقتند و برخی در حد پایین لیاقتند و من و شما باید دقت کنیم و آن اصلح را انتخاب کنیم و مدیریت کشور را چهار سال به کسی که بتواند کشور را نجات دهد ان شاءالله بدهیم.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب های اجتماعی جامعه اشاره کرد و گفت: اخیرا به من گزارش دادند که برخی از شوهرها زن های خود را مجبور میکنند که مهریه های خود را ببخشند و عروس خانم ها جوانند و تجربه ندارند و به این صدقه قربانت شوم شوهر فریب میخورند و بدون اطلاع والدینشان مهریه های خود را میبخشند و این یک آسیب اجتماعی است که باید مراقب باشند و والدین هم باید مراقبت کنند.

وی بیان کرد: نکته دوم این است که موقعی که دخترخانم ها را عروس میکنند و جهیزیه برایشان میبرند که خیلی از آنها چشم و هم چشمی است یک لیستی از این جهیزیه ها برنمیدارند فردا که منجر به طلاق میشود برخی از موارد دچار مشکل میشوند این هم مشکلی است که در جامعه به وجود آمده است که به آن توجه داشته باشید.

امام جمعه طبس به مناسبت های عید مبعث، شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع)، ولادت حضرت موسی بن جعفر(ع)، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و روز انقلاب فرهنگی، سالروز بزرگداشت شیخ بهایی، شکست مفتضحانه حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس، سالروز ایمنی حمل و نقل، هفته سلامت اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =