قرآن سوزی نشانه عمق کینه دشمنان از این کتاب نورانی است

قرآن سوزی نشانه عمق کینه دشمنان از این کتاب نورانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام احمد مؤدب در خطبه‌های این هفته نمازجمعه به ایراد سخنانی درباره انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز نهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهار داشت: انتخابات نهمین دوره مجلس اولین انتخابات پس از فتنه سال ۱۳۸۸ محسوب می‌شود که استکبار جهانی همچون گذشته به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در آن است.

وی ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ با مشارکت کم‌نظیر ۸۵ درصدی مردم همراه بود و امروز دشمنان و فتنه‌گران امیدوارند که مشارکت مردم در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی کمتر از آن میزان باشد.

خطیب جمعه موقت طبس خاطرنشان کرد: ملت ایران هیچ‌گاه برای یک شخص به صحنه نیامده و باوجود اینکه رأی به یک نفر است اما در واقع حضور مردم در انتخابات نشانه رأی آنها به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اما در عین حال برخی افراد کم‌ظرفیت رأی ملت به نظام را رأی به خود تلقی کرده و براین اساس حتی مقابل نظام نیز ایستادند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه بیان کرد: لازم است تمامی امکانات مانند هیئت‌ها، حسینیه‌ها و مساجد در اختیار کاندیداها قرار گیرد تا کاندیداها بهتر بتوانند دیدگاه‌های خود را مطرح کرده و شور انتخاباتی را افزایش دهند.

امام جمعه موقت طبس تصریح کرد: مردم باید برای شناخت بهتر هر کاندیدا سوابق و روحیات دینی و سیاسی وی را مدنظر قرار داده و علاوه بر این با علما و افراد مورد اعتماد نیز مشورت کنند.از مهم‌ترین ویژگی‌های کاندیدای اصلح، اعتقاد به اسلام ناب محمدی(ص) و دفاع از آن، وفاداری به جمهوری اسلامی، اعتقاد به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت فقیه، عدم وابستگی و گرایش به مکاتب انحرافی، نترس بودن و صاحب تشخیص بودن است.

مؤدب اضافه کرد: یکی از مهمترین شرایط کاندیدای اصلح آن است که طعم فقر را چشیده و به فکر محرومان باشد و برای رفع مشکلات جامعه مانند اشتغال، مسکن و ازدواج راهکار داشته باشد و در راستای رفع این مشکلات تلاش کند. یک کاندیدای اصلح باید از اوضاع جهان و سیاست‌های اسلامی مطلع باشد، احتیاجات کشور را بشناسد، متخصص، متفکر، اندیشمند و آزادمنش باشد و به امانت معروف و به اخلاق نیک آراسته باشد.

خطیب جمعه موقت طبس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهانت اخیر به قرآن کریم، اظهار داشت: اقدام وحشیانه سوزاندن و اهانت به قرآن کریم که منشور آسمانی و الاهی آزادی و حل مشکلات بشریت است، نشانه عمق کینه دشمنان از اسلام و این کتاب نورانی است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم بشریت را از ظلمت خارج کرده و به سوی نور هدایت می‌کند، تصریح کرد: اقدام حقیرانه و ذلیلانه اهانت به قرآن کریم را محکوم کرده و اعلام می‌کنیم که ملت‌های مسلمان منطقه پاسخ این حرکت وحشیانه را خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + پانزده =