رئیس هیات بازرسی انتخابات طبس: قانون فصل الخطاب کاندیداها باشد

رئیس هیات بازرسی در انتخابات طبس گفت: قانون فصل الخطاب کاندیداها و رعایت قوانین باید نصب العین باشد، برای تبلیغات مقرراتی وجود دارد که باید رعایت شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، صبح امروز جلسه توجیهی و آشنایی با مقررات و قوانین پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا با حضور کاندیداها برگزار شد.

رئیس هیات بازرسی در انتخابات طبس گفت: در چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا در طبس ۵۳ نفر و در این دوره ۱۰۹ نفر کاندیدا شدند که باعث حاکم شدن شور و شعف خاصی شده است.

سعید برقی با بیان اینکه حضور و کاندیدا شدن بروز علاقه به نظام است، افزود: مجریان و برگزار کنندگان وظیفه حضور حداکثری که در مقبولیت نظام بسیار مهم است و صیانت از رای مردم را داریم.

معاون سیاسی، امنیتی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس با تاکید به اینکه قانون فصل الخطاب کاندیداها باشد، بیان داشت: رعایت قوانین باید نصب العین باشد، برای تبلیغات مقرراتی وجود دارد که باید رعایت شود.

وی افزود: قانون می گوید از ۸ روز به انتخابات می توانند تبلیغات را آغاز کنند و پیش از موعد، تخلف از قانون است.

رئیس هیات بازرسی انتخابات طبس تصریح کرد: تاکید من برای این است که اگر ما قانون را رعایت کردیم می توانیم در فضایی سرشار از تفاهم و مودت بتوانیم یک رقابت سالم را انجام دهیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: هرکاندیدا فقط می تواند یک ستاد تبلیغاتی تشکیل دهد، مطلبی خلاف واقع بیان نشود، انجام تبلیعات بر روی املاک دولتی نباشد و در بخش خصوصی باید با اجازه مالک اتفاق بیفتد.

وی در ادامه گفت: کاندیداها فقط در قسمتهایی که برای تبلیغات در نظر گرفته شده تبلیغات کنند و وظایف و اختیارات شورا را نیز مطالعه کنند.

در این جلسه نوری عضو شورای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی و عضو شورای تامین گفت: به برکت انتخابات مردم پای انقلاب مانده اند و خودشان برای سرنوشتشان تصمیم می‌گیرند.

وی افزود: انتظارات از داوطلبین، حفظ حریم اخلاق اسلامی، مقابله با شبهه افکنی، تلاش برای رقابت پرشور، اجتناب از وعده های بیهوده، تکریم دستاوردهای ملی و انقلابی، همکاری متعهدانه در همه موارد و از مهمتر رعایت قانون است.

وی تاکید کرد: کاندیداها با داشتن سعه صدر و هوشیاری از ایجاد شایعات و شعار نویسی، تخریب رقبا، تحریک مردم، پیش بینی پیش قبل از موقع، تعامل با رسانه های بیگانه خودداری کنند.

وی افزود: نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از اتخاذ مواضع چالشی، استناد بر مطالب رسانه های بیگانه و استفاده از نیروها و امکانات دولتی پرهیز کنند.

وی در خصوص اهمیت فضاهای مجازی گفت: کاندیداها مراقب جریان های فعال علیه نظام در فضای مجازی باشند.

جلالیان فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: نیروی انتظامی در سه مقطع قبل، همزمان و بعد از انتخابات در آرامش شهر می کوشد.

وی افزود: کاندیداها از سد معبر جلوگیری کنند و از حریم ستاد خود خارج نشوند.

وی تاکید کرد: با تجمع ها و ایجاد کارناوال های حمایتی و ایجاد مزاحمت عمومی و زحمت برای مردم و اخلال در تردد آمبولانس ها و ماشین های آتش نشانی، برخورد خواهد شد.

سرهنگ جلالیان گفت: کاندیداها و حامیانشان از پیش بینی پیش از موعد و تجمع جلوی فرمانداری خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =