رقابت های انتخاباتی به رفاقت تبدیل شود

امام جمعه طبس گفت: رقابت های انتخابات تمام شد و باید مردم با همدیگر رفیق باشند، رفاقت اگر باشد وحدت هم ایجاد می شود و برای کشور و منطقه مفید است و بگو مگوها کنار رود و به رفاقت قبل از رقابت های انتخاباتی تبدیل شود.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های این هفته نماز جمعه طبس افزود: آرزوی توفیق برای حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای دارم که بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: همانطور که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بارها به حضور همه مردم در پای صندوق های رای تاکید کردند انتخابات و حضور مردم بسیار با اهمیت است.

امام جمعه طبس اظهار کرد: حتی کسانی که اشکال و ایرادی به مدیریت کشور و نظام دارند آنها هم باید در انتخابات شرکت کنند، چون نتیجه حضور حداکثری اقتدار نظام، ملت و بیمه شدن در مقابل توطئه های دشمنان است.

وی افزود: حتی کسانی که مسلمان نیستند و در سایه نظام اسلامی زندگی می کنند از حقوق شان بهره مند می شوند، یهودی، نصرانی، زرتشتی و غیره در ایران زندگی می کنند، آنها هم باید در پای صندوق های رای حاضر شوند.

امام جمعه طبس گفت: امسال ۲ انتخابات همزمان و در برخی استان ها سه انتخاب در حال برگزاری است، شوراهای اسلامی شهر و روستا، ریاست جمهوری و در برخی استان ها نمایندگی مجلس برگزار می شود.

وی افزود: برای شوراهای اسلامی شهر و روستا، افراد انقلابی، متدین و ولایی انتخاب شوند، باید بررسی و مشورت کنیم، اگر نمی توانیم تشخیص دهیم به علما و روحانیت که شناخت کافی از افراد دارند مشورت کنیم.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم در ادامه با بیان اینکه رای به اصلح واجب است، اظهار کرد: در زمان تبلیغات انتخابات به خصوص تبلیغات شورای شهر در خیلی از موارد اسراف، تبلیغات عجیب و غریب، بنرهای تمام قد ایستاده مشاهده شد که چقدر هزینه و خرج دارد؟ اینها از کجا می آید؟

امام جمعه طبس گفت: برداشت این است، اینها احساس می کنند در صورت انتخاب جبران می کنند و از جایی در می آورند.

وی تاکید کرد: از همین تبلیغات و هزینه های بی مورد می شود افراد را شناخت که آیا به آنها رای داد یا نه .

حجت الاسلام مهاجریان مقدم اظهار کرد: در انتخابات رییس جمهوری مردم دقت می کنند، حضور گسترده و آگاهانه دارند، نام هر کس از صندوق رای بیرون آمد مردم او را به عنوان رییس جمهوری می شناسند و از او حمایت و پشتیبانی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 10 =