واکنش امام جمعه طبس به تخلفات انتخابات: تخلفات حق الناس است و با توبه درست نمی‌شود/ فحش و اهانت به سلاله پیامبر در طبس

امام جمعه طبس با اشاره به سخنان دبیر شورای نگهبان در خصوص تخلفات در انتخابات گفت: شما بهتر از همه ما می‌دانید تخلفات حق الناس است، حق الناس که با توبه درست نمی‌شود؛ آیا اینطور برخورد کردن باعث نمی‌شود در انتخابات آینده تخلفات بیشتری روی بدهد؟

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه طبس گفت: انتخابات جمعه گذشته با حضور گسترده مردم بود که رئیس جمهور و اعضای روستاهای اسلامی در شهر و روستا را انتخاب کردند.

امام جمعه طبس افزود: از حضور گسترده همه کشور و در این شهرستان تقدیر و تشکر میکنم و به کسانی که رای آوردند رئیس جمهور محترم و اعضای شوراهای اسلامی تبریک می‌گویم و برای آنها موفقیت در ارائه خدمت خالصانه در حد مسئولیتی که دارند از خدای متعال درخواست میکنم.

وی با ابراز گلایه از برخی هنجارشکنی ها گفت: در زمان تبلیغات بعد از اعلام شدن نتیجه انتخابات برخی از ناهنجاری ها اتفاق افتاد، برخی در طبس کارهایی کردند، به خیابان ها ریختند، راه بندان کردند، بعضی از زنها متاسفانه حجابشان را در برخی از جاها برداشتند در طبس ما هم گزارش هایی شده است.

وی گفت: بدترین انسان ها به فرموده امام صادق(ع) کسانی هستند که خودشان را به دنیای دیگران بفروشند.

خطیب نماز جمعه طبس بیان کرد: آقا رئیس جمهور شده است که به ایشان تبریک می‌گوییم و امیدواریم موفق باشند اما چرا من خلاف کنم و مرتکب گناه شوم، این موارد باید توجه شود.

وی تاکید کرد: خلاف دستورالعمل وزارت کشور و شورای تامین کشور هم عمل شد حتی خلاف دستور شورای تامین خود طبس هم عمل شد، شورای تامین کشور و وزارت کشور اعلام کرد بعد از انتخابات جشن و پایکوبی در محیط باز ممنوع است و آنهایی که می‌خواهند برنامه شادی داشته باشند در فضای سربسته و در بسته باشد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم گفت: من واقعا تاسف می‌خورم برای برخی از همشهریان خودم که بعضی ها در میدان امام خمینی(ره) طبس اهانت کردند و فحش به سلاله حضرت زهرا(س) دادند و به عالم و روحانی و به کسی که مورد اعتماد رهبری و خادم واقعی امام رضا(ع) است توهین کردند.

وی ادامه داد: حواسمان کجاست؟ و من جای تاسف دارم و تذکر میدهم برخی از سخنرانان که ملبس به لباس روحانیت هستند و نان امام زمان (عج) را خوردند و می‌خوردند آنها هم اهانت کردند و مردم را به اهانت کردن تشویق کردند، کسی که حدود الهی را اجرا کرده و دزدها را حدود را بر آنها جاری کرده به دستور دادگاه و قاچاقچی ها را اعدام کرده به عنوان آدم کش به ما معرفی کردند.

وی بیان کرد: مگر حدود الهی نباید اجرا شود؟ کسی که منکر حدود الهی شود مرتد است، مرتد نجس است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم افزود: من به دلیل اینکه بیشتر توجه کنیم و حرمت سلاله پیامبر را نگه داریم حالا هر کس که باشد روایاتی است که سخنرانان محترم توجه کنند و اینها را به مردم بگویند و خدای ناخواسته از آن خطبایی که امام سجاد(ع) فرمود وای بر تو، غضب خدا را برای خودت خریدی که مردم از تو راضی باشند و برایت کف بزنند؟

وی با اشاره به حدیثی در این خصوص گفت: پیامبر فرمودند هر کس از ذریه من و فرزندان من کسی را ببیند و پیش روی او بلند نشود به من جفا کرده است و کسی که به من جفا کند منافق است.

امام جمعه طبس با اشاره به حدیث دیگری گفت: هر کس از ذریه من را ببیند و پیش پای او به تمام قد بلند نشود خدا او را مبتلایی که دوایی ندارد مبتلا می‌کند.

خطیب نماز جمعه طبس گفت: عزیزان دقت کنید احساسات شما را به حرکات غیر شرعی نکشاند، توهین و اهانت به سلاله پیامبر و او را قاتل خواندن از آموزه های دینی به دور است.

وی ادامه داد: انتخابات تمام شد، رقابت ها باید جای خود را به رفاقت دهد، آن چیزی که همیشه در کشور لازم است وحدت، هماهنگی و همدلی است، اگر بخواهد رئیس جمهور محترم، مدیران و بقیه افراد موفق باشند باید وحدت در جامعه باشد اما وحدت یک اتوبان دو طرفه است و آن طرف هم باید وحدت را رعایت کند نه اینکه فردا بیاید با کسانی که با فلان آقا رای ندادند برخورد کند و از اداره هم بیرونش کنند، این دیگر نمی‌شود، وحدت لازم و ضروری است اما هر دو طرف باید رعایت کنند.

وی گفت: آیت الله موحد کرمانی در گردهمایی تشکل جمنا گفتند شورای نگهبان موارد تخلف انتخاباتی را به مردم معرفی کند، آقای رییسی ۱۶ میلیون رای حلال داشت هر چند این تخلفات در نتیجه انتخابات موثر نیست اما این اثر را دارد که رای رییسی از ۱۶ به ۱۹ میلیون و رای حجت الاسلام روحانی از ۲۳ به ۲۱ میلیون تنزل پیدا کند و اینکه خیلی از افرادی آمدند رای بدهند و رای آنها گرفته نشده قبول دارم.

وی بیان کرد: آیت الله جنتی گفتند سلامت انتخابات را تایید میکنیم اما تخلفات بسیاری هم شده و تخلفات از نظر مالی و سیاسی چشمگیر بود انتظار نداشتیم دستگاه های مجری انتخابات خودشان قانون شکنی کنند، آنها که تخلف بزرگ کردند توبه کنند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم گفت: من با کمال احترام به آیت الله جنتی عرض می‌کنم آیا توبه کار را درست می‌کند؟ آیا اینطور برخورد کردن باعث نمی‌شود در انتخابات آینده تخلفات بیشتری روی بدهد؟ شما بهتر از همه ما می‌دانید تخلفات حق الناس است، حق الناس که با توبه درست نمی‌شود و امیدواریم بزرگان توجه بیشتری به تکالیفشان داشته باشند.

4 دیدگاه دربارهٔ «واکنش امام جمعه طبس به تخلفات انتخابات: تخلفات حق الناس است و با توبه درست نمی‌شود/ فحش و اهانت به سلاله پیامبر در طبس;

  1. حاج اًقا تخلف بزرگ رو شما انجام دادین، اونجا که آقا گفتند من از هیچ نامزدی حمایت نمیکنم و شما خلاف نظر ایشون به مردم شب انتخابات کد دادین.
    مردم در شب پیروزی روحانی بخاطر تحریک شما و اطرافیانتون شعار دادن که البته کار خوبی نبوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 9 =