کسانی که در پروژه نظام اسلامی کارشکنی کنند سیلی سختی از شهدا خواهند خورد

حجت الاسلام علیپور گفت: مهندس ناظر پروژه نظام اسلامی شهدا هستند که قابل خرید نیستند و نزد پروردگارشان روزی می خورند و کسانی که کارشکنی کنند سیلی سختی از شهدا خواهند خورد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام مصطفی علیپور در یادبود آبروی کوچه، افتخار محله با اشاره به هدف آفرینش و انبیا و اوصیا که استقرار حاکمیت اسلامی و دولت اسلامی است گفت: استقرار دولت اسلامی در هیچ برهه ای از تاریخ با این وسعت مگر در ذیل خون مطهر شهدای کشور اسلامی ایران شکل نگرفت.

وی در ادامه گفت: آیا هیچ حزب و جناح و گروهی هست که حق پرسشگری را از شهدا سلب کند؟ می خواهیم بدانیم نفس کشی هست که بگوید با وجود اینکه شهدا به آرمان های آفرینش و انبیا و اوصیا جامه ی تحقق پوشیدند، حق مطالبه گری ندارند؟

علیپور افزود: پرسش شهدا همین است، ثمره ی خون ما استقرار دولت و حاکمیت اسلامی و نظام ولایی است، شما با این ثمره چه کردید؟

وی ادامه داد: عده ای در پاسخ این سوال بنر می زنند «بعد از شهدا چه کردیم؟!» و آن سو پاسخ میزنند «شهدا شرمنده ایم!» .

سخنران مراسم گرامیداشت شهدای سوم خرداد افزود: اما عده ای مسئولانه با پرسش و مطالبه ی شهدا برخورد می کنند و با این پاسخ رویکرد ما نسبت به نظام ولایی تغییر خواهد کرد.

وی با بیان این که من رقیب انتخاباتی هیچ کس نیستم و مناظره ای بحث نمی کنم افزود: امیرالمومنین در ۲ روایت، ۸ آسیب را متوجه دولت اسلامی می دانند، همین جا بگویم که حاکمیت اسلامی را از دولت اسلامی جدا کنید، حاکمیت عام است و دولت صرفا بدنه ی اجرایی آن حاکمیت است.

وی خاطرنشان کرد: اولین عامل انحطاط دولت‌ها، تضییع اصول است، در محفل شهدا از آرمان ها و اصولی که شهدا برای مجموعه ی نظام، حاکمیت و دولت تعیین کرده اند و برای آن خون بهایش را پرداخت کرده اند سخن به میان می آوریم.

علیپور با اشاره به اولین عامل که تضییع اصول است، گفت: حفظ امنیت و تمامیت ارضی، خون بهای شهیدان ایران اسلامی است.

وی در بخش دیگری از بیانات خود گفت: این شهدا آرمان ها و اصولی برای مجموعه نظام تعیین کردند و سپس شهید شدند که اولین آن موضوع امنیت است.

حجت الاسلام علیپور افزود: کلیپی از نوجوان ۱۶ ساله به نام شهید عزیززاده اهل اصفهان است که این شهید می‌گوید من تخریب چی هستم و برای عملیات های شناسایی می‌رویم و برخی از مناطق را پاکسازی کردیم، از او سوال می‌شود کجا را پاکسازی کردید؟ جواب می‌دهد به دلایل امنیتی مجاز به بیان آن نیستیم.

وی تصریح کرد: آقای سیاستمدار این قصه را گفتم که شما بروید خجالت بکشید چطور این نوجوان ۱۶ ساله که دیپلمش هم نگرفته مسائل امنیتی را می‌فهمد و ما بحبوحه کف و سوت چنان گیج و منگ و مستمان می‌کند که آب به آسیاب دشمن می‌ریزیم.

وی ادامه داد: حال فرض کنیم که در هماورد انتخابات است و من هم در بحث داغ مناظراتم چه توجیهی دارد که من مسئله امنیت را که اولین اصل از اصول ثابت خون شهداست را کنار بگذارم و فراموش کنم آیا این برای من زیبنده است؟

وی با ابراز گلایه مندی از این موضوع گفت: چطور زیبنده است وقتی بیاناتم دارد مسئله حقوق بشری برای نظام درست می‌کند و دست شورای امنیت و وتو برای چپاول باز می شود، چطور این را متوجه نمی‌شوید.

وی تاکید کرد: آن عزیز شهید ۱۶ ساله اصفهانی به من و عبا و قبا و مدرک و مدارج و همه هست و نیستم می‌خندد وقتی می‌بیند من مسئله امنیت را برنمی‌تابم و بدتر اینکه من کار امنیتی کرده باشم و سکاندار عرصه های امنیتی باشم که جای تقبیح دارد.

حجت الاسلام علیپور گفت: در پاسخ به مطالبه گری شهید در خصوص امنیت می‌گویند شرمنده، بحث مناظراتی است، گفتند، گفتیم.

وی اظهار کرد: دومین اصل حفظ بیت المال مسلمین است، بیت المال را باید در بیت المال حفظ کرد این نهضت منشور نویسی، نه حافظ امنیت است نه حافظ بیت المال و نه حافظ تمامیت ارضی است.

وی با اشاره به دستخط شهید دوران دفاع مقدس ادامه داد: این شهید دو خط به کارگزینی سپاه می‌نویسد که سلام علیکم من مدتهاست در جبهه حضور دارم چون از محل کشاورزی درآمدی دارم و کارمند فلان ارگان هم هستم استدعا دارم مبلغ فلان تومان از حقوق من کسر کنید.

وی تاکید کرد: اتوبوسی ها و مترویی هایی که با اتوبوس آمدید یا بر هر مرکبی سوار شدید و آمدید این نامه و دستخط بزرگوار، این منشوری است که همه چپاولگران و یغماگران بیت المال باید بایستند و در مقابل این منشور پاسخگو باشند.

وی گفت: منشورش را نوشتند و دنبال مردی می‌گردند که به آن عمل کند چه جور این حقوق های نجومی قابل توجیه است با این دستخط این شهید بزرگوار؟ اصول را باید اینها تعیین کنند یا کف و سوت بنرها متینگ ها همایش ها و نمایش ها؟

وی با بیان اینکه اصل سوم ثمره خون شهدا عفاف و حجاب در همه شئونات و مصدرهای مرتبط است، به شهید نوجوانی که در اسارت بود و پاسخ او به خبرنگار همراه صلیب سرخ اشاره کرد که اینگونه گفت ای زن از من به تو از فاطمه اینگونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است.

وی تاکید کرد: پاسخ همین یک شهید اسیر بزرگوار را آیا می‌شود داد؟ اصلاح طلب یا اصولگرا، چپ یا راست گوارای وجودتان، شما در یک عرصه و هماوردی گوی سبقت را ربودید این نماز شکر دارد یا ندارد اما نماز شکر متینگ خیابانی است؟ چه کسی با شادی مخالف است آن شهید یا من طلبه؟

حجت الاسلام علیپور بیان کرد: علت اینکه گاهی در اصول تربیتی و آموزشی خودمان سر از سند ۲۰۳۰ در می آوریم بخاطر این است که اسنادی چون ۱۳۴۱، ۱۳۴۲ و ۱۳۵۷ (اشاره به سال) دارد خاک می خورد.

وی افزود: بدتر اینکه تریبون را به کسانی بدهند که برای توجیه این سند، ماله کشی کنند، ماله کش هم ماله کش های قدیم، لااقل می دانستند که بتن را ماله نمی کشند.

وی ادامه داد: شمشیرتان را غلاف کنید! وقتی رهبری و مراجع از از ۲۰۳۰ شاکی هستند و مقام معظم رهبری به اجرای مخفیانه ی آن اعتراض می کنند، بعضی چرا برای دفاع از این سند یقه چاک می دهند؟

وی تصریح کرد: داد می زنند بزرگان، مگر مراجع جز بزرگان نیستند؟ مگر رهبر معظم انقلاب بزرگ بزرگان نیستند؟

حجت الاسلام علیپور گفت: مرحوم علی شریعتی در جایی گفته بود:«هر کجا قرارداد ننگینی علیه این مملکت نوشته شده، حاشا که امضای یک عمامه بسر و یک روحانی آزاد اندیش را پای آن ببینیم، همه را روشنفکران غرب‌زده امضا کرده اند.»

وی افزود: خدایا تو را به آبروی شهدا قسم می دهم که مباد که عکس این سخن مرحوم شریعتی ثابت شود و مباد که یک روحانی پیدا شود که در این کسوت و با این لباس مقدس که حرف مرحوم شریعتی را نقض کند.

علیپور بیان کرد: موضوع بعدی که باعث انحطاط دولت ها می شود، گذاشتن اصول بر روی زمین و رفتن به سوی حاشیه ها است.

وی افزود: منظور از این امر این است که اولویت بندی جایگزین جناح بندی ها شود.

وی اظهار کرد: حسین بن علی(ع) از شما زودتر گفت که «اصلاح طلبم» در مهندسی اصلاح طلبی آقا سید الشهدا، عزت و اقتدار یک اصل لایتغیر در مذاکرات درون مرزی و برون مرزی است.

وی ادامه داد: در اصلاح طلبی امام حسینی اصل مقاومت را یک عامل منافی با مصالح مملکت قلمداد نکنید تا نفس مقاومت در غزه، لبنان، یمن و بحرین نبرَد.

وی گفت: نکته ی بعدی در انحطاط دولت ها این است که عدم شایسته سالاری حاکم شود و مسئولین اتوبوسی بیایند و بر گرده‌ی مردم سوار شوند و افراد شایسته کنار زده شوند.

وی ادامه داد: به ما گفته اند «شکست مقدمه ی پیروزی است» ولی من می گویم گاهی پیروزی، مقدمه ی شکست است‌.

وی با بیان این که عامل بعدی انحطاط دولت ها، سوء تدبیر است افزود: تدبیر شعار زیبایی است، عده ای گمان می کنند که درست مدیریت می کنند، باید این افراد معیاری داشته باشند که ببینند درست تدبیر می کنند یا دچار سوءتدبیر هستند.

علیپور گفت: دیده شده که عزیزی با تدبیری، سوء تدبیر مدیران اجرایی را با یک نسبت بسیار نامیمون متوجه سکانداران نظام کرده است و گفته سه چهار میلیون نیامدند رای بدهند و این یعنی بین کاندیداها نماینده نداشتند و این ضعف را متوجه سکانداران نظام کردند.

وی با بیان این که انسان باید به اندازه ی دهانش لقمه بردارد افزود: شنیده اید که می توان رأس حاکمیت را مورد انتقاد قرار داد ولی به قد و قامت خودتان هم نگاه کنید.

وی ادامه داد: هزار بار بشویید دهان به مُشک و گلاب، هنوز نام سکاندار نظام بردن، تو را نمی شاید، کفش هایت را در بیاور، اینجا حریم ولایت است، مطمئن هستید که درست چرتکه انداخته اید و حساب کرده اید؟

وی تاکید کرد: احتمال نمی دهید که ضعف متوجه مدیران باشد که مردم را ناامید کرده اند؟ شاید اصلا تعرفه رای به این ده میلیون نرسیده باشد و اگر سوءتدبیر دامان من را گرفت باید جنم داشته باشم و ضعفم را قبول کنم و سکاندار نظام رقیب انتخاباتی من نیست.

عیلپور عامل بعدی در انحطاط دولت ها را اسراف دانست و افزود: یک دولتی هست که در آن اختلاس، ارتشاع، زد و بند و رانت هست، ولی وقتی به آن می گویند، در مقام تعذر برمی آید‌.

وی افزود: اما دولتمردی ممکن است بجای عذرخواهی در مقام توجیه وارد می شود و بگوید «این حرف ها را نزنید، آن ها از ذخایر نظام بودند و یا این که یک بیچاره ای خواسته با چندرغاز صادرات و واردات کند.»

وی تصریح کرد: به این کار می گویند «قبح التبذیر»، تو داری زشتی کار زشت را می ریزی، داری قبح اختلاس و رانت و فساد را می شکنی، حالا هر چه می خواهی بنر بنویس و به تو تبریک بگویند بنابراین قبح افراطی گری اگر ریخت، این از عوامل انحطاط است.

حجت الاسلام علیپور با بیان این که هفتمین مورد، عبرت گرفتن از گذشتگان است افزود: این که نه تنها عبرت نگیریم، بلکه به گذشتگانی که در ۹ دی درگذشتند و آمریکا به آن ها بگوید مهره ی سوخته و ما بگوییم بزرگان و اگر کسی برای عبرت گرفتن به تاریخ رجوع نکند، این فرد به انحطاط نزدیک است.

وی ادامه داد: عامل هشتم انحطاط و سرنگونی یک دولت این است که مرتب خطا کند و مرتب عذرخواهی کند، البته اگر جنم عذرخواهی داشته باشند که اکنون توجیه جایگزین عذرخواهی شده است.

وی با بیان این که نظام اسلامی، شبیه یک پروژه عمرانی است که کارفرما، مهندس اجرا و مهندس ناظر دارد افزود: در بعضی پروژه های عمرانی، اکثر همت مهندس اجرا، صرف خریدن مهندس ناظر می شود، چون اگر او ایرادی نگیرد از قِبَل آن خیلی نصیب مهندس اجرا می شود.

وی تصریح کرد: مهندس ناظر پروژه نظام اسلامی شهدا هستند که قابل خرید نیستند و نزد پروردگارشان روزی می خورند و کسانی که کارشکنی کنند سیلی سختی از شهدا خواهند خورد.

حجت الاسلام علیپور با بیان این که هیچ هراسی را به دل راه ندهید و توصیه علما را بشنوید و گوش به فرمان سکاندار نظام باشید افزود: یادواره های شهدا بعضی کت و شلواری ها و گاهی عمامه به سرها را نگران کرده است.

وی ادامه داد: مگر در این یادواره ها چه می گویند؟ انصاف است که این پل ها را خراب کنیم؟

وی با اشاره به این که یک کت و شلواری به تعدادش و یک عمامه به سر به زمانش گیر می دهد افزود: این کارها را نکنید، این گیر دادن ها نتیجه ی خوبی نخواهد داشت، مزاح عرض می کنم گاز انبری ها بدنبال این هست که اسمی روی شما بگذارند، به یادواره های شهدا خیلی گیر بدهید، آن ها هم اسم شما را «گیره» خواهند گذاشت.

دیدگاهی در “کسانی که در پروژه نظام اسلامی کارشکنی کنند سیلی سختی از شهدا خواهند خورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =