ارتقای فرمانداری آرزوی دیرینه مردم طبس بود

امام جمعه موقت طبس با بیان اینکه ارتقای فرمانداری شهرستان طبس به فرمانداری ویژه آرزوی دیرینه مردم این شهرستان بوده است، یادآور شد: تنها ۲۷ شهرستان کشور از فرمانداری ویژه برخوردار هستند.

طبس نیوز: امام جمعه موقت طبس با بیان اینکه ارتقای فرمانداری شهرستان طبس به فرمانداری ویژه آرزوی دیرینه مردم این شهرستان بوده است، یادآور شد: تنها ۲۷ شهرستان کشور از فرمانداری ویژه برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام محمدجواد زنجانی‌طبسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس به بیان سخنانی درباره مصوبه اخیر دولت مبنی بر انتزاع طبس از استان یزد و الحاق این شهرستان به استان خراسان جنوبی و همچنین ارتقاء فرمانداری شهرستان طبس به فرمانداری ویژه پرداخت و اظهار داشت: در سال ۱۳۸۰ با الحاق شهرستان طبس به استان یزد ماجرا آغاز شد، به طوری که عده‌ای از مردم تا دو سال خواسته‌های خود را از طریق حضور در کف خیابان‌ها پیگیری می‌کردند و مسئولان تلاش داشتند تا آن‌ها را راهبری کرده و این حرکت‌ها را قانونمند کنند.

وی با اشاره به اینکه وحدت مردم طبس کامل است، اما طبیعی است که سلیقه‌ها متفاوت باشد، ادامه داد: از اوایل سال ۱۳۸۴ همه مردم با هر دیدگاه و نظری تصمیم گرفتند که خواسته‌های خود را از راه‌های قانونی و به شکل مسالمت‌آمیز به گوش مسئولان برسانند که از طریق نامه و حتی رفتن به مقابل ساختمان مجلس و وزارت کشور درخواست‌های خود را مطرح کردند.

خطیب جمعه موقت طبس افزود: کارشناسان با بررسی و تحلیل دقیق همه جوانب و در فضایی آرام تصمیم‌گیری کرده و در نهایت هیئت دولت طرح انتزاع طبس از استان یزد و الحاق این شهرستان به استان خراسان جنوبی و همچنین ارتقاء فرمانداری طبس به فرمانداری ویژه را تصویب کرد.

وی با بیان اینکه ارتقای فرمانداری شهرستان طبس به فرمانداری ویژه آرزوی دیرینه مردم این شهرستان بوده است، یادآور شد: تنها ۲۷ شهرستان کشور از فرمانداری ویژه برخوردار هستند.

امام جمعه موقت طبس به بیان امتیازهای فرمانداری ویژه پرداخت و گفت: ارتقاء سمت فرماندار به معاون استاندار، افزودن دو معاونت به فرمانداری، افزایش اعتبارات، افزایش کارشناسان در سطح ادارات و ارتقای سطح مدیران برخی ادارات به معاون مدیرکل از جمله در ادارات راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، راه و ترابری، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اطلاعات و صنعت، معدن و تجارت از جمله مهم‌ترین امتیازهای فرمانداری ویژه است.

وی اضافه کرد: عدم تمرکز اداری، کاهش مراجعه مردم به مرکز استان، محرومیت‌زدایی، توزیع عادلانه منابع و بودجه و بسترسازی عملی برای توسعه شهرستان نیز از تأثیرها و اهداف تشکیل فرمانداری ویژه است.

زنجانی‌طبسی یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم شهرستان طبس را استقلال حوزه انتخابیه و اختصاص نماینده مستقل در مجلس برای مردم این شهرستان دانست و بیان داشت: استقلال حوزه انتخابیه شهرستان طبس در دولت و همچنین در کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و در مرحله نهایی باید در صحن علنی مجلس نیز به تصویب نمایندگان برسد که از نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم، برای تصویب نهایی این موضوع پیگیری کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به منابع غنی انسانی، مادی و معنوی شهرستان طبس اشاره کرد و متذکر شد: طبس سرزمین ویژه‌ای است که معجزات الهی در آن رخ داده است، از جمله اینکه آمریکا از شن‌های طبس که مأمور خدا بودند ضربه دیده و علاوه بر این، مدرن‌ترین هواپیمای جاسوسی آمریکا در فضای این شهرستان به زمین نشانده شده است.

امام جمعه موقت طبس با بیان اینکه خاک و فضای طبس الهی و این شهرستان میقات الرضاست، ادامه داد: طبس مرغ همای سعادت است که بر دوش هرکس بنشیند او خوشبخت می‌شود و این مرغ سعادت را نمی‌شود در قفس کرد و به او آب و دانه و غذا نداد. هرکس نتواند این همای سعادت را بر شانه خود حفظ کند؛ این مرغ از قفس خواهد پرید.

وی همچنین بر لزوم حفظ امنیت و آرامش شهرستان طبس تأکید کرد.

زنجانی‌طبسی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به بیان عوامل پیشرفت و سقوط جوامع و امت‌ها از دیدگاه قرآن و حدیث‌ها پرداخت و اذعان داشت: رهبری انسان‌های شایسته و صالح، وحدت کلمه، انسجام و اتحاد، شایستگی نخبگان و توجه به ارزش‌های اخلاقی و انسانی، از مهم‌ترین عوامل پیشرفت و ترقی امت‌هاست.

وی ادامه داد: از دیدگاه قرآن و حدیث‌ها، رهبری انسان‌های ناشایسته و پیروی کورکورانه مردم از آن‌ها، بدگمانی نسبت به رهبران دینی و تردید در استدلال‌های روشن آنان، تکذیب آیات الهی، به سخره گرفتن آموزه‌های دینی، دروغ بستن به خداوند، توطئه بر ضد مکتب انبیاء و مبارزه با حق‌طلبان، ظلم و ستم، افراط در هوس‌رانی‌ها، ترک نهی از منکر، ترک مبارزه با فساد و غفلت از خطر تبهکاری‌ها از مهم‌ترین عوامل سقوط و هلاکت جوامع و امت‌ها به ‌شمار می‌رود.

خطیب جمعه موقت طبس با اظهار امیدواری نسبت به پیروزی نهایی اسلام و فراگیر شدن امت واحده اسلامی در سراسر گیتی در آینده نزدیک، افزود: از دیدگاه قرآن بهترین امت، امتی است که امر به معروف و نهی از منکر کند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به نمایان شدن آثار شکست و اضمحلال لیبرالیسم در دنیا و همچنین مسائل اخیر کشورهای منطقه اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه شاهد دخالت و توطئه‌های متعدد برخی کشورهای عربی منطقه از جمله عربستان و قطر در بحران کشور سوریه هستیم که امیدواریم این توطئه‌ها همچون گذشته با شکست مواجه شود و کار به‌جایی برسد که مردم سوریه خود نظام‌شان را حاکم کنند.

زنجانی‌طبسی همچنین از راهپیمایی عظیم مردم بحرین و عربستان خبر داد و حمایت ملت ایران از این قیام‌ها را اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز احداث خط لوله صلح برای انتقال گاز ایران به پاکستان و کشورهای آسیای شرقی، ابراز داشت: با وجود مخالفت آمریکا، اما این خط لوله احداث می‌شود و قطعاً بهبود وضعیت اقتصادی کشورمان را درپی خواهد داشت.

امام جمعه موقت طبس اضافه کرد: توافق برای احداث خط انتقال گاز ایران از طریق عراق و سوریه به اروپا نیز اقدامی مهم به ‌شمار می‌رود که می‌تواند اروپا را از بحران انرژی نجات دهد.

گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار و بهورز، یادآوری سالروز بمباران شیمیایی حلبچه به‌وسیله رژیم بعث عراق، گرامیداشت سالروز ملی شدن صنعت نفت، تبریک پیشاپیش سال جدید، گرامیداشت سالروز ارتحال حجت‌الاسلام سید احمدآقا خمینی، گرامیداشت سالروز قیام مردم یزد و یادآوری سالروز حمله آمریکا به کشور عراق از دیگر سخنان حجت‌الاسلام محمدجواد زنجانی طبسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =