شورای پنجم شهر طبس شورایی فرهنگی

مردم طبس با حضوری حداکثری خود پای صندوق های رای شورایی فرهنگی را برای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر خود انتخاب کردند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان طبس یکی از مهمترین و سرنوشت سازترین انتخابات بود که با حضور حداکثری مردم ولایتمدار دارالمومنین پرونده اش بسته شد.

اما تفاوت این دوره با دوره های قبل از تحرکات و شور و نشاط مردم در شهر به خوبی معلوم بود و همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری این شور و نشاط را دوچندان می‌کرد.

ترافیک سنگین و چند ساعته بی سابقه، پذیرایی و شام، عکس هایی با بنرهای چند متری تمام قد، صدای زیاد ضبط ستادها، تبدیل خیابان های مرکزی شهر به پیاده رو همگانی، فشفشه و ترقه و نورافشانی که گاهی موجب نارضایتی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان نیز می شد، جو شهر را به طور کلی تغییر داده بود.

در این بین بازار کاسبان حسابی رونق گرفته بود، مغازه هایی که اجاره داده شده بود، چاپ بنر، طراحی بنری ها، عطاری ها برای تهیه شربت، پلاستیک فروشی ها برای ظروف یک بار مصرف و خلاصه بازار اینها نیز داغ بود.

برای این دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان طبس ۵۶۸ نفر ثبت نام کردند.

تعداد ثبت نام کنندگان برای شورای اسلامی شهر طبس نسبت به دور گذشته دو برابر رشد داشته به طوری که در دور گذشته ۵۳ نفر و این دوره ۱۰۸ نفر ثبت نام کردند.

از این تعداد ۱۰۱ نفر تایید صلاحیت شدند و ۲ نفر انصراف دادند و در مجموع در لیست اولیه تایید صلاحیت نامزدهای شورای پنجم شامل ۹۹ نفر شد.

اما در ادامه با انصراف ۳۵ نفر از نامزدها و احراز شدن صلاحیت یک عضو شورای چهارم، مردم طبس در روز انتخابات با لیستی شامل ۶۴ نفر مواجه شدند.

در این دوره از انتخابات در شهرستان طبس تعداد ۵۰ هزار و ۴۳۲ نفر واجد شرایط رای بودند.

لیست های طیف و جناح های مختلف هم ارائه شد از جمله لیست امید شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان که شامل آقایان محمود امینی، سید علی هاشمی، علیرضا جعفریان، حسین باقری زاده و حمیدرضا احمدزاده بود.

لیست تشکل جمنا(جبهه مردمی نیروهای انقلاب) در طبس نیز شامل آقایان غلامحسین طاهری، سید احمد حقانی، طبسی زاده، برکاتی، رحیمی و خانم افضلی بود و همچنین «لیست کارآمد» که حمایت جمعی از اساتید دانشگاه، نخبگان، صاحبان کسب و کار، برخی فعالان رسانه ای و جمعی از هنرمندان و ورزشکاران بود شامل آقایان محمود امینی، غلامحسین طاهری، محمدهاشم مریدا و خانم شیرین صمصامی می‌شد.

در این دوره از انتخابات شورا ائتلاف هایی نیز انجام می گرفت از جمله ائتلاف دو برادر که هر دو مهندس بودند یا دو همکار و… یا انصراف های دسته جمعی به نفع یک کاندیدا انجام می شد.

ناگفته نماند در شهر عشق آباد و پس از انصراف یک نفر، لیست نهایی ۲۴ و شهر دیهوک ۱۴ و در روستاها تعداد ۱۵۲ نفر تایید صلاحیت شدند.

یکی از نکات جالب منتخبین این دوره در شهر طبس فرهنگی بودن تمام اعضای اصلی آن است.

به ترتیب دارندگان بیشترین رأی در بین نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر طبس به این شرح هستند:

اعضای اصلی پنجمین دوره‌ی شورای اسلامی شهر طبس: ۱- محمود امینی با ۷۶۱۴ رأی، ۲- سیدعلی هاشمی با ۵۵۴۴ رأی، ۳- غلامحسین طاهری با ۵۰۵۰ رأی، ۴- زهرا حسین‌پور با ۴۹۷۷ رأی، ۵- حسین باقری‌زاده با ۴۹۵۷ رأی و اعضای علی‌البدل پنجمین دوره‌ی شورای اسلامی شهر طبس: ۱- حمیدرضا احمدزاده با ۴۲۸۰ رأی ۲- رسول عراقی با ۳۴۲۰ رأی آورده اند.

اعضای شورای شهر طبس

نفر اول منتخب مردم محمود امینی با حدود ۲ هزار رای اختلاف با نفر دوم بود که تنها ۳ بنر داشت و هیچگونه پوستری چاپ نکرد و در واقع کم سر و صداترین ستاد بود و یک گروه در فضای مجازی تشکیل داده بود.

اما اینکه جامعه شورایی پنجمین دوره کاملا فرهنگی است به دلیل سابقه اعضای آن است به ترتیب اخذ آرا محمود امینی سابقه ریاست دانشگاه پیام نور واحد طبس، سید علی هاشمی سابقه ریاست آموزش و پرورش شهرستان طبس، غلامحسین طاهری سابقه ریاست آموزش و پرورش طبس، زهرا حسین پور سابقه مدیریت مدرسه و حسین باقری زاده فرهنگی و سابقه مدیریت مدرسه را در کارنامه خود دارند.

به این ترتیب کارنامه این دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان طبس نیز به پایان رسید و مردم دیار کویری طبس اما با انتخاب خود و حضور ۹۳.۶ در پای صندوق های رای نشان دادند همواره پای نظام اسلامی ایستادند و به رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.

و اما در مورد اعضای شورای چهارم شهر طبس نکاتی وجود دارد این که نفر اول انتخابات شورای چهارم هم اکنون شهردار طبس است، سه عضو شورای چهارم در ماراتن رقابت شورای پنجم حضور نیافتند، یک عضو نیز ثبت نام کرد و بعد انصراف داد و یک عضو حضور یافت و علی البدل شورای پنجم شد.

دوره چهار ساله، شوراهای اسلامی شهر و روستای چهارم در تاریخ ۱۳ مرداد ماه پایان می‌یابد و از ۱۴ مرداد ماه ۹۶ پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز به کار می‌کند.

انتخاب شهردار، تشویق و ترغیب مردم در گسترش مراکز تفریحی و ورزشی و فرهنگی، تصویب بودجه سالانه شهرداری، نظارت بر سینماها و اماکن عمومی، نظارت بر ایجاد گورستان، غسالخانه ها، نظارت بر اجرای طرح های توسعه معابر و فضاهای سبز و تاسیسات عمومی شهر، تصویب نرخ کرایه وسایل درون شهری، بررسی و تایید طرح های هادی و جامع شهرسازی از جمله وظایف شورای شهر است.

امید است شورای پنجم با روندی که سرشار از اتحاد باشد برای توسعه همه جانبه شهر در راستای مسئولیت‌های خود گام بردارند.

دیدگاهی در “شورای پنجم شهر طبس شورایی فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + هفت =