ایمان امام خمینی(ره) به وعده های الهی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند

امام جمعه طبس گفت: ایمان امام خمینی(ره) به وعده های خدا و ارزش های الهی و اسلامی و این که در جهت پیاده کردن ارزش ها و احکام اسلامی از هیچ مانعی هراس نداشتند و با همه موانع، هدفشان را پیگیری کردند از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم راه ایشان بود.

حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در گفتگو با پایگاه خبری طبس نیوز با تسلیت سالروز ارتحال جانسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت شهدای قیام ۱۵ خرداد سال ۶۲ گفت: حضرت امام خمینی(ره) ویژگی ها و خصوصیات زیادی داشتند و همان ویژگی ها باعث شد در شرایطی که برای هیچ کس باور کردنی نبود انقلاب اسلامی توسط ایشان در سال ۱۳۴۰ آغاز شود و در نهایت در سال ۱۳۵۷ هم به پیروزی نهایی برسد.

وی افزود: یکی از خصوصیات ایشان همان قاطعیت حضرت امام (ره) بود که برگرفته از ایمان به خدا و وعده های الهی بود.

امام جمعه طبس بیان کرد: ایمان امام خمینی(ره) به وعده های خدا و ارزش های الهی و اسلامی و این که در جهت پیاده کردن ارزش ها و احکام اسلامی از هیچ مانعی هراس نداشتند و با همه موانع، هدفشان را پیگیری کردند از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم راه ایشان بود.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) قولا و عملا وعده های الهی را باور داشتند افزود: اگر ایمان به وعده های الهی وجود داشته باشد خداوند پیروزی را نصیب می کند و بر اساس همین ایمان و باور واقعی بود که امام (ره) می‌فرمودند «شاه باید برود».

وی افزود: این سخن برای حتی مومنین هم قابل باور نبود اما آنچنانی که ایشان فرمودند محقق شد در عین حالی که آمریکا و همه مستکبرین دنیا پشت شاه را داشتند و می خواستند او را نگه دارند ولی شاه فرار کرد و رفت.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم بیان کرد: امام (ره) بر اساس همان ایمان و باورهایی که داشتند فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» و نتوانست و نمی تواند و امام درباره صدام فرمودند که «صدام سیلی خواهد خورد و نابود خواهد شد» و چنین هم شد.

وی ادامه داد: درباره جریان کومونیستی امام نامه ای که به گورباچف نوشتند و در آنجا قاطعانه اعلام کردند نظام کومونیستی در حال نابودی است و صدای شکستن استخوان های آن به گوش می رسد و در آینده نزدیک باید در زباله دان تاریخ پیدا کرد و امروز این محقق شده است.

امام جمعه طبس افزود: اینها همه قاطعیت حضرت امام(ره) نشان می دهد و این قاطعیت هم به خاطر ایمان به خدا و وعده های الهی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این موارد در مقام معظم رهبری نیز به وضوح دیده می شود که ایشان در مقابل همه توطئه های دشمن قاطعانه ایستادگی می کنند و دشمن هم هیچ کاری نمی تواند انجام دهد.

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) به نسل جوان و نوجوان ایمان زیاد داشتند و منشا این نیز همان آموزه های دینی و سیره پیامبر و ائمه اطهار و اولیای خداست که به نوجوانان و جوانان اهمیت می دادند و احترام می گذاشتند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم یادآور شد: در سال ۱۳۴۰ وقتی که امام نهضت و انقلاب را آغاز کردند شرایط مهیا نبود و کسی باورش نمی شد، وقتی از امام سوال کردند شما به امید حمایت و پشتیبانی چه کسانی انقلاب را آغاز می کنید، امام فرمودند «به پشتوانه آنانی که امروز در گهواره هستند.» و این هم محقق شدند.

وی افزود: همان هایی که در سال ۱۳۴۰ در گهواره بودند و بعد جوان و نوجوان شدند و از امام حمایت کردند و کسانی که در ورود امام از ایشان استقبال کردند همان کسانی بودند که در سال ۴۰ در میان گهواره یا شیرخواره بودند و در هشت سال دفاع مقدس همان جوان ها و نوجوان ها بودند که از انقلاب پشتیبانی کردند.

وی ادامه داد: امروز نیز به خاطر همان باوری که امام به جوانان داشتند و به آنها اهمیت می دادند جوانان امروز اگرچه امام را ندیده اند و زمان امام را درک نکرده اند اما شیفته حضرت امام خمینی(ره) هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + یازده =