هزینه چالش عقلانی به مراتب کمتر از سازش است

امام جمعه موقت طبس گفت: چالشی که عقلانی باشد، نظام اسلامی با عقلانیت تمام، همه چالش هایش را دنبال کرده، هزینه اش به مراتب از سازش کمتر است؛ نشود بخوابید و غافل شوید و وقتی متوجه شوید که هم هزینه سازش را دادید و عقب نشینی کردید و هم مجبورید هزینه چالش را تحمل کنید.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام احمد مؤدب در خطبه های این هفته با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی حرم امام(ره) و مجلس شورای اسلامی و با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: جزای کسانی که با خدا و رسول خدا محاربه می‌کنند و در زمین تلاش می‌کنند فساد ایجاد کنند و امنیت را به هم بریزند، آدم بکشند، اموال را آتش بزنند، اجتماع را نابود کنند، جزای آنها این است که کشته شوند، دوم به دار آویخته شوند و سوم دست ها و پاهایشان برعکس یکدیگر بریده شود و آنهایی که جرمشان کمتر است حداقل مجازات آنها آن تبعید است.

امام جمعه موقت طبس در ادامه ترجمه آیه شریفه افزود: این چهار مجازات دنیاست، روز قیامت عذاب دردناک تری برای اینها در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: خداوند چنین مجازاتی برای اینها در نظر گرفته تا حیات بشریت و سلامت جامعه تامین شود.

خطیب نماز جمعه طبس یادآور شد: ممکن است سال ۶۰ یا ۶۸ باشد که چنین اقداماتی کنند یا ممکن است سال ۹۶ باشد، سوال اینجاست باید اعدام بشوند یا خیر؟ تبعید که حداقل مجازات‌هاست بشوند یا نه؟

وی گفت: حدود چند هفته پیش در سایت ها پر کردند که سال ۶۰ و سال های دیگر اعدام شده و چنین و چنان شده، به نظر شما باید چه می‌شد به نظر قرآن که باید اعدام می‌شد.

حجت الاسلام مؤدب افزود: در آن زمان در راس حکومت، فقیه عادل، جامع الشرایط به تمام معنا منحصر به فرد متقی تر از او در وضعیت معاصر شاهد نیستیم و سراغ نداریم کما اینکه اکنون مقام معظم رهبری اینگونه هستند، حضرت امام خمینی(ره) که بی‌نظیر و شهره آفاق بودند.

وی ادامه داد: به فرمان ایشان اعدام شدند، توصیه هایی که به هیات‌هایی که میخواهند تشخیص و اعدام ها را انجام دهند این است که رحم به محاربین ساده اندیشی است، قاطعیت اسلام در برابر دشمنان خدا از اصول تردیدناپذیر نظام اسلامی است امیدوارم با خشم و کینه انقلابی خود نسبت به دشمنان اسلام رضایت خداوند متعال را جلب کنید، آقایانی که تشخیص موضوع بر عهده آنان است وسوسه و شک و تردید نکنند و سعی کنند اشدا علی الکفار باشند، تردید در مسائل قضایی اسلام انقلابی نادیده گرفتن خون پاک و مطهر شهداست.

امام جمعه موقت طبس گفت: اینها ۱۷ هزار نفر را در این مملکت کشتند، امروز پس از گذشت حدود ۳۰ سال تعدادی همین را به عنوان نقطه ضعف نظام یا نقطه ضعف یک کاندیدا مطرح کردند.

وی تصریح کرد: این مطالب صرفا به دلیل دفاع از شخص و کاندیدایی نیست که اینها را مطرح میکنم والله که انتخابات را تمام میدانم و نتیجه آن به تمام معنا مورد قبول ماست و این حقیر خدمتگزارتر از همه در خدمت دولت و اهداف مقدس نظام اسلامی خواهم بود و سازگارترین کسی که مسئولین می‌توانند در این شهر پیدا کنند و خوشبین ترین کس خودم هستم چون نیت خود را خودم میدانم اما دفاع از احکام اسلام می‌کنم.

حجت الاسلام مودب تاکید کرد: ۳۶ سال پیش دستور این اعدام ها صادر می‌شود و حال آقایان چنان مظلوم نمایی می‌کنند که انگار حکومت اسلامی ۳۶ سال پیش جنایت کرده و اکنون باید تاوان جنایت پس دهد و مسئولینی که در ۳۶ سال پیش در آن امر دخالت داشتند انگار امروز قابلیت کار اجرایی را ندارند و مجرم اند.

وی با ابراز تاسف گفت: چه می‌شود که جای شهید و جلاد را عوض می‌کنند، وقتی حادثه تروریستی چند روز پیش اتفاق افتاد دانشجویان محضر رهبر معظم انقلاب رسیدند و هشدار دیگر دادند که بیست سال دیگر کسانی نیایند و جنایتکاران امروز را شهید قلمداد کنند.

امام جمعه موقت طبس تصریح کرد: خطاتر این است که برخی در این مملکت جنایتکاران و جلادان ۳۰ و ۳۶ سال پیش را جایشان را با شهدا انگار اشتباه گرفتند و به دفاع از جلادان پرداختند گویا این تحریفات در تاریخ وجود دارد.

وی افزود: اگر با اینها برخورد خشن و قاطع قرآنی صورت نگیرد چه می‌شود؟ این اقدام ناچیز تروریسی ده ها سوال را پاسخ داد از جمله چرایی مدافعان حرم در سوریه و عراق همه این شبهات را پاسخ میدهد.

وی گفت: وقتی آیات قرآن با این صراحت است من متاسفم چطور به خود اجازه می‌دهند برخی در مقابلش موضع بگیرند.

حجت الاسلام مؤدب با اشاره به شهادت آیت الله سعیدی افزود: این شهید بزرگوار را آنقدر شکنجه دادند تا به شهادت رسید و نظرش این بود که جریانی که آمریکا با کاپیتولاسیون می‌خواهد در ایران ایجاد کند به مراتب از قیام مشروطه و استعمار انگلیس خطرناک تر است و ثابت هم شد که استعمار آمریکا خطرش از استعمار انگلیس کمتر نبوده است.

وی تصریح کرد: با فضل الهی امروز دست آمریکا از این مملکت کوتاه شده ولی متاسفانه انگار تعدادی هنوز هم این پنبه را نمی‌توانند از گوششان دربیاورند که آمریکا دشمن است و با تمام توان از تمام اهرم هایش علیه این نظام استفاده می‌کند.

امام جمعه موقت طبس ادامه داد: می‌بینیم که آمریکا هم هزینه سازش و هم هزینه چالش را میخواهد بر ملت ما تحمیل کند، چالش که قطعی است و دست از آن برنمیدارند، تحریم های جدید و شیطنت ها زیر نظر آنهاست ولی دنبال فرصت میگردند که ضعف ها را ببیند و شما را غافل کنند و آسیب خود را برسانند.

وی هشدار داد: مسئولینی که هنوز هوشیار نشدید و فکر می‌کنید سازش عقلانی است و چالش عقلانی نیست، چالشی که عقلانی باشد، نظام اسلامی با عقلانیت تمام همه چالش هایش را دنبال کرده، هزینه اش به مراتب از سازش کمتر است، نشود بخوابید و غافل شوید و وقتی متوجه شوید که هم هزینه سازش را دادید و عقب نشینی کردید و هم مجبورید هزینه چالش را تحمل کنید.

وی تاکید کرد: هوشیار و بیدار باشید، ملت پا به رکاب و آماده است که هزینه هر چالش عقلانی را بپردازد.

حجت الاسلام مؤدب در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به شب های قدر گفت: ان شاالله این شب ها مومنین همدیگر را فراموش نکنید، مسائل اصلی را در اولویت قرار دهید و ان شالله خداوند به همه ما عنایت ویژه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 3 =